Weet iemand of de voorremschijven in mijn Rover 45 passen?
Zag namelijk deze set op Marktplaats: link werkt niet (is van 2004 MG TF schijven en klauwen)
Mijn massieve schijven zijn krom en remklauwen niet echt meer goed gangbaar (900 euro om alles te laten vernieuwen in Rovergarage is wel erg pijnlijk )
Of andere tips (revisie remtang mogelijk?)
Ik hoor graag van de techneuten hier op het forum,..
nee dat gaat niet passen, PCD/ steek is anders alsook de offset.
Als je betere remmen op je 45 wilt plaatsen zul je kunnen kijken naar klauwen en schijven van een ZR160/ZS180
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Dutch schreef:nee dat gaat niet passen, PCD/ steek is anders alsook de offset.
Als je betere remmen op je 45 wilt plaatsen zul je kunnen kijken naar klauwen en schijven van een ZR160/ZS180
Beter is mooi meegenomen, kunnen er ook geventileerde schijven op? De daarbij horende klauwen zijn veel goedkoper nl.
Mark16v schreef:ik zou sowieso niet nieuw kopen (schijven wel, maar klauwen niet) en al helemaal niet bij de dealer.
Nieuwe klauwen betaal je zo 300 p/stuk voor terwijl die op de sloop veel goedkoper zijn.
Heeft een diesel geen geventileerde schijven dan?
Mijn diesel heeft massieve schijven, alles wat ik op sloop vond had geen massieve dus klauwen passen dan ook niet. 220 euro per stuk idd voor die klauwen nieuw
ijzervreter schreef:
Beter is mooi meegenomen, kunnen er ook geventileerde schijven op? De daarbij horende klauwen zijn veel goedkoper nl.
De genoemde remmen zijn geventileerd, dus even op ebay/ marktplaats etc zoeken.
Hier op het forum zit ook een handelaar die vaak ZR/ZS klauwen en schijven te koop heeft. Ebay blijkt 9-10 veel goedkoper.
Likje verf kun je zelf ook
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Dutch schreef:
De genoemde remmen zijn geventileerd, dus even op ebay/ marktplaats etc zoeken.
Hier op het forum zit ook een handelaar die vaak ZR/ZS klauwen en schijven te koop heeft. Ebay blijkt 9-10 veel goedkoper.
Likje verf kun je zelf ook
Misschien hoor ik daar nog iets van? Zal allicht goedkoper dan nieuw zijn.
Je kunt de remmen van een willekeurige rover 200 of 400 pakken. Daar zitten heel veel geventileerde 262mm bij, die zijn beter dan je huidige massieve en veel goedkoper.
Op de sloop max 50 euro denk ik zo, en misschien dat je de schijven er gratis bij krijgt(en blokken)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
118GTR schreef:Je kunt de remmen van een willekeurige rover 200 of 400 pakken. Daar zitten heel veel geventileerde 262mm bij, die zijn beter dan je huidige massieve en veel goedkoper.
Op de sloop max 50 euro denk ik zo, en misschien dat je de schijven er gratis bij krijgt(en blokken)
Wat vreemd dat dat dan die diesel als enige massieve schijven heeft?
eigenlijk wel, want alle 400's vanaf 95 hadden(in iedergeval, ik weet niet 100% hoe het voor 95 zat) 262x21mm. Massieve zaten er alleen op de 100'tjes en de goedkoopste 200's (beide 240mm).
Rover heeft pas later de 262x13 ingevoerd, ik vermoed als kostenbesparende actie. Maar handig was het in iedergeval niet.
Laatst gewijzigd door 118GTR op ma jul 07, 2008 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine