distributieriem 420d '96

414 416 418 420 45
Plaats reactie
marvin85

distributieriem 420d '96

Bericht door marvin85 »

Beste Rovervrienden,

Sinds zaterdag ben ik te trotse bezitter van een Rover 420D sedan uit 1996, welke nog perfect in de lak zit en de motor als een zonnetje draait.

Nu zit ik zelf met een vraag. De km stand is 107000 en mij laten wijsmaken dat je bij 140000 de distributieriem moet laten vervangen. Klopt dit ook?

Ik weet bij een oude Golf van Volkswagen dat je deze gewoon kon laten knappen en dat je auto dan stil viel. Tegenwoordig met de compacte motoren zitten de zuiger dicht op de kleppen. Dus dat draait in de soep. Zou mijn 420 ook in de soep draaien als mijn distributieriem zou knappen?

Groet,

Marvin!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Weet niet over welke golf je het hebt, maar bij geen enkele auto moet je het risico nemen dat de distributieriem ieder moment kan knappen.
Dus op tijd vervangen. ;)
MG TF wannahave
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Hallo en welkom.

Die van jou had al twee keer gewisseld moeten zijn vanwege zijn leeftijd!!

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
marvin85

re

Bericht door marvin85 »

Ja dat daar dacht ik eigenlijk ook aan.
Als ik het onderhoudsboekje zie, de auto is zeer goed onderhouden. Ik kan echter niet zien wanneer de distributieriem vervangen is. Volgens mij is de laatste grote beurt geweest in 96 en de laatste kleine beurt bij ongeveer 100000.
Ik ga eens contact opnemen met de vorige eigenaar, die staat nog in het boekje, eens kijken of hij mij meer kan vertellen (en of hij gechameerd is van mijn belletje.... :lol: )

Ik begrijp overigens niet dat mensen zeer maar dan ook zeer negatief doen over Rover. Mensen die (ex-)Rover rijder zijn zijn niet anders dan positief.... ;)
Sander02
MG-R Freak

Re: re

Bericht door Sander02 »

marvin85 schreef:Als ik het onderhoudsboekje zie, de auto is zeer goed onderhouden. Ik kan echter niet zien wanneer de distributieriem vervangen is. Volgens mij is de laatste grote beurt geweest in 96
Je bedoelt met 96 waarschijnlijk 96000 km en niet 1996 :mrgreen:

Toen bij mij de distributieriem vervangen werd, schreven ze de km stand op op de kap die over de riem heen zit.

Was het niet om de 80.000 of zoveel jaar?
416SI 1996
marvin85

re

Bericht door marvin85 »

Hallo,

Zeker in 1996. Ik ben naar de Rover dealer geweest (Rida in Terneuzen), en de monteur vertelde mij dat hij iig voor 140000 vervangen moest worden.
Ik zal erop vertrouwen.

gr,

Marvin
Plaats reactie