Deze beschrijving is in ieder geval voor een Rover 200, weet niet of het voor andere types ook geld.
De kabels
De kabels om de deuren open en dicht te doen zijn oranje en roze. Deze vind je in de deuren en de kofferklep. Echter is het niet makkelijk om door de deuren weer in je auto te komen en andersom (zelfde voor achterklep). Wat ik heb gedaan is aan de bijrijderskant het rubber bij de onderdorpel losgetrokken, de vloerbedekking aan de kant gedaan en daar lagen de juiste kabels, deze heb ik onderbroken en een aftakking gemaakt richting mn dashboardkastje.
De kabels voor de knipperlichten vind je heel eenvoudig achter de schakelaar voor je alarmlichten. Trek deze schakelaar eruit en maak een aftakking aan de groen-witte en de groen-rode kabel. Leid ook deze richting je dashboardkastje.
Vervolgens trek je een kabel vanaf de accu, eveneens naar je dashboardkastje.
De benodigde spullen
De volgende lijst met spullen heb je nodig om het schema in elkaar te kunnen zetten:
- Diode - 3x (13,2 volt)
- Condensators - 470uF én 1000uF
- Relais - 5 aansluitingen (30, 85, 86, 87, 87a)
- Zekeringhouder
Code: Selecteer alles
| |
| |
| 30 85 86 87 87a |
|________________________________|
| | | | |
| | | | niks
accu | | |
12+ | | |
| | | _
| | | groen-rood / \
| | | .------->|-------- ( L )
| | | | \ _ /
| | | |
| | '----------o
| | | _
| | | groen-wit / \
| | '------->|-------- ( R )
| | \ _ /
| '--------------------------------.
| |
| condensatoren (470uF+1000uF) |
| + |
| # | |
| .----# |--------o----'
| _ | # | |
| / \ | |
'---( M )-------o-------|<------'
oranje \ _ / roze diode
(open) slot (dicht)
motor
De zekeringhouder moet, uiteraard, tussen de accu en de relais komen.
De diodes (let op de richting) komen tussen de richting aanwijzers en dient voor het (juist) knipperen.
Volgens deze schakeling knipperen de lampen 1x lang bij het sluiten en 2x kort bij het openen (met deze condensator eigenlijk nog tekort, ga ik nog uitzoeken)
Heb je nog vragen? Stel ze hier. Anders succes met het maken!