knop automaat pook vervangen
knop automaat pook vervangen
Ben sinds kort in het bezit van een houten stuur voor in mijn 75.
Daar hoord natuurlijk een houten knop bij voor op de versnellingspook van de automaat.Gelukkig gevonden in engeland via e-bay.Heeft iemand ervaring met het loshalen van de bestaande knop?Het zit nogal vast en durf er niet echt hard aan te trekken.
rob messchendorp
Daar hoord natuurlijk een houten knop bij voor op de versnellingspook van de automaat.Gelukkig gevonden in engeland via e-bay.Heeft iemand ervaring met het loshalen van de bestaande knop?Het zit nogal vast en durf er niet echt hard aan te trekken.
rob messchendorp
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
De automaatknop loskrijgen gaat als volgt;
Pak de knop met twee handen beet, en geef er een stevige korte ruk aan.
Ga niet met je hoofd erboven hangen, want dan heb je een blauw oog.
Je moet er echt wel wat kracht op zetten, maar de pook komt er dan netjes uit. (Heb dit pas 8 keer gedaan, de eerste was het engste.)
Pak de knop met twee handen beet, en geef er een stevige korte ruk aan.
Ga niet met je hoofd erboven hangen, want dan heb je een blauw oog.
Je moet er echt wel wat kracht op zetten, maar de pook komt er dan netjes uit. (Heb dit pas 8 keer gedaan, de eerste was het engste.)
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
is dit 'witte stokje' vast of kan dit ook losgemaakt worden?Victor schreef:op marktplaats staat zó'n knop los te koop en zie je een soort witte stok er uit komen. Zoek die foto en persoon es op misschien kan dat je verder helpen
Danke
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Ja dat weet ik , maar mijn vraag ik of dat witte stokje demonteerbaar is. Ik kan er namelijk eentje op de kop tikken maar dat heeft geen wit stokje... als dat afgebroken is, ben ik er niks mee. (ik ben de Poolse taal niet machtig om hem dat uit te leggen..
)
Groeten,
Hugo

Groeten,
Hugo
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)

- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Durf ik niet te zeggen, ik weet namelijk dat je de automaatknop van een BMW ook kunt gebruiken, echter moet je dan dan witte stokje wel omwisselen met de Rover-variant.hugos schreef:Ja dat weet ik , maar mijn vraag ik of dat witte stokje demonteerbaar is. Ik kan er namelijk eentje op de kop tikken maar dat heeft geen wit stokje... als dat afgebroken is, ben ik er niks mee. (ik ben de Poolse taal niet machtig om hem dat uit te leggen..)
Groeten,
Hugo
Dus het in in ieder geval demonteerbaar.
My MG-Rover history:
automaatknop knopje eerst demonteren
LET OP!
Voordat je aan de automaatknop gaat trekken natuurlijk eerst de zwarte kunststof park en achteruit blokkeerknop "vooraan"in de schakelknop losmaken. Dat doe je als volgt. Steek voorzichtig een korte platte schroevendraaier in de kier onder de rechthoekige knop en wrik zo de knop van onderen uit los. Hierbij moet je ook wat lef hebben maar je vernielt echt niks. Zo is de automaatknop zonder problemen los te trekken...inderdaad wel flink trekken want dat moet gewoon. Als je het wat gemakklijker wilt maken hou je even een föhn tegen het metalen gedeelte aan. Kijk bij de montage voor het terugduwen van de park en achteruitknop even kijken of het "pikkie" wel voor het gat in het witte pookje kan komen en dan het knopje weer op zijn plaats duwen...en whalla.
Ga met een houten pookknop omzichtiger te werk want je steekt de dikke transparante laklaag zo kapot. Houd een dun betaalkaartje tegen het houtwerk en steek voorzichtig met een breed broodmes de kunsstof drukknop naar buiten. Neem er de tijd voor.
Voordat je aan de automaatknop gaat trekken natuurlijk eerst de zwarte kunststof park en achteruit blokkeerknop "vooraan"in de schakelknop losmaken. Dat doe je als volgt. Steek voorzichtig een korte platte schroevendraaier in de kier onder de rechthoekige knop en wrik zo de knop van onderen uit los. Hierbij moet je ook wat lef hebben maar je vernielt echt niks. Zo is de automaatknop zonder problemen los te trekken...inderdaad wel flink trekken want dat moet gewoon. Als je het wat gemakklijker wilt maken hou je even een föhn tegen het metalen gedeelte aan. Kijk bij de montage voor het terugduwen van de park en achteruitknop even kijken of het "pikkie" wel voor het gat in het witte pookje kan komen en dan het knopje weer op zijn plaats duwen...en whalla.
Ga met een houten pookknop omzichtiger te werk want je steekt de dikke transparante laklaag zo kapot. Houd een dun betaalkaartje tegen het houtwerk en steek voorzichtig met een breed broodmes de kunsstof drukknop naar buiten. Neem er de tijd voor.
Laatst gewijzigd door Callahan op di mei 28, 2013 9:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- MG-R Core
Re: automaatknop knopje eerst demonteren
Je kan m gewoon met dat witte stokje en al eruit trekken voor zover ik weet. Heb nog wel een pookknop liggen zal het morgen nog eens bekijken.Callahan schreef:LET OP!
Voordat je aan de automaatknop gaat trekken natuurlijk eerst het park en achteruit blokkeerknopje "vooraan"in de knop losmaken. Dat doe je als volgt. Steek voorzichtig een korte platte schroevendraaier in de kier onder de rechthoekige knop en wrik zo de knop van onderen uit los. Hierbij moet je ook wat lef hebben maar je vernielt echt niks. Zo is de automaatknop zonder problemen los te trekken...inderdaad wel flink trekken want dat moet gewoon. Als je het wat gemakklijker wilt maken hou je even een föhn tegen het metalen gedeelte aan. Kijk bij de montage voor het terugduwen van de park en achteruitknop even kijken of het "pikkie" wel voor het gat in het witte pookje kan komen en dan het knopje weer op zijn plaats duwen...en whalla.
-
- MG-R Freak
-
- MG-R Core
mixtuurorgel schreef:Ben ook aan het klussen, bij mijn auto (ZT) wil ik het element met de asbak en cup-holder er uit halen en vervangen door een hout kleurig geval.
Is dat ook iets waarbij je van alles kunt oplopen of is dat wat simpeler ?
Plastic frontje climate control eraf klikken, vervolgens climate controle unit (4 schroeven) losdraaien en het ding eruit halen vervolgens is er voldoende ruimte om asbak eruit te halen. Deze heeft aan beide zijden nog een klem die je wat in moet drukken, dat moet lukken via het 'gat' waar de clima zat. En de bedrading van aansteker even losmaken natuurlijk.
Succes
-
- MG-R Freak