Motorblok van m'n ZS overleden.
Motorblok van m'n ZS overleden.
Was ik vrijdagavond gewoon even wat aan het rondrijden met een maat van me en gezellig aan het kletsen. Niets aan de hand totdat ik zo ineens een ratelend geluid onder m'n motorkap hoor. Meteen auto aan de kant en zie dat de temperatuur meter op max staat. Geen rook gezien, niks gemerkt, maar achteraf bleek er ruim 3 liter koelvloeistof te zijn verdwenen. Deze vloeistof zat nu dus in m'n motorolie. Koppakkking lek.
Vandaag is de kop er af gehaald. Nou, die is compleet overleden. Dusdanig warm geweest dat de bussen zijn verzakt en de koppakking compleet weggesmolten. De gesmolten koppakking zat zelfs nog in de leidingen.
Aangezien d'r nu ook een ratel in het blok zit, is het dus maar de vraag of alleen een nieuwe kop en het blok schoon maken alle problemen verhelpt.
Dus maar besloten om er een ander blok in te zetten. En dit gaat een VVC blok worden die nog geen 40K heeft gelopen. Het blok inclusief de kabelboom kan ik dus zo aankomen. Maar wat heb ik nu nog meer nodig?
Ik denk de computer ook, of kan ik de oude re-mappen? Wie weet het verschil in computers tussen 1 van een VVC en 1 van een non-VVC blok?
Iig. m'n vakantiegeld en m'n bonus + nog wat geld gaat hiermee als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Vandaag is de kop er af gehaald. Nou, die is compleet overleden. Dusdanig warm geweest dat de bussen zijn verzakt en de koppakking compleet weggesmolten. De gesmolten koppakking zat zelfs nog in de leidingen.
Aangezien d'r nu ook een ratel in het blok zit, is het dus maar de vraag of alleen een nieuwe kop en het blok schoon maken alle problemen verhelpt.
Dus maar besloten om er een ander blok in te zetten. En dit gaat een VVC blok worden die nog geen 40K heeft gelopen. Het blok inclusief de kabelboom kan ik dus zo aankomen. Maar wat heb ik nu nog meer nodig?
Ik denk de computer ook, of kan ik de oude re-mappen? Wie weet het verschil in computers tussen 1 van een VVC en 1 van een non-VVC blok?
Iig. m'n vakantiegeld en m'n bonus + nog wat geld gaat hiermee als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Laatst gewijzigd door Lehcim op ma mei 05, 2008 9:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
computers zijn totaal anders, dat VVC-systeem wordt actief bestuurd door de ECU, tig sensoren en actuatoren.
de VVC moet wel zonder problemen passen, maar haal a.u.b. ook de draadboom, ECU, alarmunit(5-AS zit ergens in je dashboard) en de afstandbedieningen die erbij horen op.
Die horen allemaal bij elkaar, je kunt wel mixen maar dan moet je de boel laten synchroniseren, kost een hoop geld en tijd, zeker omdat de ex-rover dealers zoiets alleen kunnen als het in ingebouwd.
de VVC moet wel zonder problemen passen, maar haal a.u.b. ook de draadboom, ECU, alarmunit(5-AS zit ergens in je dashboard) en de afstandbedieningen die erbij horen op.
Die horen allemaal bij elkaar, je kunt wel mixen maar dan moet je de boel laten synchroniseren, kost een hoop geld en tijd, zeker omdat de ex-rover dealers zoiets alleen kunnen als het in ingebouwd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dit synchroniseren zelf kost toch niet veel tijd? Is toch een kwestie van programmeren neem ik aan? De auto staat al bij een garage met de juiste apparatuur, blok met kabelboom ligt er ook al en morgen waarschijnlijk ook een ecu hoorde ik zojuist.118GTR schreef: je kunt wel mixen maar dan moet je de boel laten synchroniseren, kost een hoop geld en tijd, zeker omdat de ex-rover dealers zoiets alleen kunnen als het in ingebouwd.
Ik ga morgenvroeg toch nog even langs, als hij de juiste spullenmix niet heeft of voor elkaar krijgt, dan klop bij ik Frekkel aan.
Btw. Frekkel, Hoeveel KM heeft dat blok gereden?
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
100000 komt uit een BRM...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Trouwens...... wel een unieke conversie..... MG ZS VVC
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Gerald-17
- MG-R Core
- Berichten: 3021
- Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
- Woonplaats: Zuidwolde (DR)
- Contacteer:
Lehcim schreef:Yep, daar staat ie al.
Die heeft hem zaterdag avond nog uit Hoogeveen opgehaald ...

en inderdaad erg vervelend zulke dingen, maar hoop wel dat het allemaal nog een beetje te verhelpen is, want zo'n actie als koppakking word je niet vrolijk van, net als een gehele blokwissel, succes ermee!
Dat is ook de gedachte die mij enigzins vrolijk houdt, was met het geld dat dit gaat kosten heel andere dingen van plan.Mista T schreef:Trouwens...... wel een unieke conversie..... MG ZS VVC
En ach... wou toch ook al andere nokkenassen, ben nu aardig duurder uit, maar heb wel ineens veel meer pktjes

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
En "betere" pk's makkelijker toegankelijk, geen negatieve kantjes.
Als hij al bij iemand staat met de apparatuur dan is het synchroniseren niet echt een probleem denk ik.
Wat voor VVC blok gaat erin eigenlijk? de 145 of de 160 versie? De 160 zou kwa leeftijd en motormanagement(MEMS 3) beter passen, ik weet niet helemaal zeker hoe het zit met een MEMS 2(j) in een MEMS 3 auto.
Als hij al bij iemand staat met de apparatuur dan is het synchroniseren niet echt een probleem denk ik.
Wat voor VVC blok gaat erin eigenlijk? de 145 of de 160 versie? De 160 zou kwa leeftijd en motormanagement(MEMS 3) beter passen, ik weet niet helemaal zeker hoe het zit met een MEMS 2(j) in een MEMS 3 auto.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!