koelvloeistofverbruik ERG hoog

414 416 418 420 45
Plaats reactie
VanWegberg

koelvloeistofverbruik ERG hoog

Bericht door VanWegberg »

Beste Collega's

Ik heb afgelopen maand mijn auto een "beurt" gegeven. Alles weer tip top in orde gemaakt.
Ik zag gelukkig op tijd dat het koelvloeistofreservoir erg droog stond, heb dit echter nooit gemerkt bij de temp-meter. Niks aan de hand dus en gewoon bijgevuld.

Ongeveer 2000 km. verder keek ik voor alle zekerheid weer onder de motorkap. Tot mijn verbazing zag ik dat het koelvloeistofreservoir WEER leeg was. Ik heb verder alles op lekken gecontroleerd en kan niets vinden. Onder de auto en op het blok niets van vettigheid.

Weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen, of dat het mogelijk toch een lek kan zijn. Ik begrijp er niets van en maak me eigenlijk wel een beetje zorgen.

Alvast bedankt voor jullie moeite. Groetjes Peter
Jai
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Jai »

Ik denk dat dit de recentste was.... lees de eerste pagina eens even, dan kom je een heel eind ;)

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=13521
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Bij onze rover 45 toevallig vorige week ook dat zelfde probleem,
menno bleef maar koelvloeistof bijvullen en het was elke keer weer verdwenen.
Hij op onderzoek uit en bleek dat de koelslang lek was.
van Noort heeft een andere opgestuurd en menno heeft hem vervangen en probleem opgelost.

Toevallig had van Noort van de week nog iemand met een rover 45 met datzelfde probleem.
VanWegberg

Bericht door VanWegberg »

Het probleem is opgelost. Bleek dat de monteurs de koelvloeistof van te voren niet hadden aangevuld. Ik had dus, sinds ik Rover-owner ben, gereden met een klein beetje koelvloeistof. Ik heb niets gezien aan de thermometer, alles was in orde.

Nu heb ik heb nogmaals bijgevuld en ......tadaa Peil blijft op normaal peil hangen. Gewoon leegstand gehad dus.

Bedankt voor jullie hulp.
Plaats reactie