114 gti met 200 pk
114 gti met 200 pk
hebben jullie deze al gezien ? 114 gti met 200 pk ziet er gaaf uit
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4248928
zoek trouwens nog sportwieltjes voor onder mijn 114 cvt , wat past er allemaa londer ( past van een mini ook ?)
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4248928
zoek trouwens nog sportwieltjes voor onder mijn 114 cvt , wat past er allemaa londer ( past van een mini ook ?)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Yep hier is al een topic over geweest, maar het was een te-koop topic. En die worden verwijderd als ze te oud zijn.
Ik weet niet meer precies wat er met het blok gebeurd was, maar wel dat 150pk de absolute top was, en 140 zo'n beetje realistisch.
Dit ook volgens de bouwer van de auto "114Metro"
Mooie uitlaat
VVC Inlaat
270cams (in die richting)
BMC cold-air kit.
De overige 60pk zijn er gewoon bij bedacht.
Ik weet niet meer precies wat er met het blok gebeurd was, maar wel dat 150pk de absolute top was, en 140 zo'n beetje realistisch.
Dit ook volgens de bouwer van de auto "114Metro"
Mooie uitlaat
VVC Inlaat
270cams (in die richting)
BMC cold-air kit.
De overige 60pk zijn er gewoon bij bedacht.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
gewoon naartoe gaan en vragen of ie op een dyno mag, en dan afspreken dat er voor elke 10pk onder de 200pk €500,- van de prijs afgaat 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Tomcat, die 200pk grens wordt juist alleen doorbroken door non-vvc's. Dus het ligt sterk aan je eind-doel. Wil je 200, dan moet je een non-vvc zwaar tunen en een berg geld meenemen(en heeft en waarschijnlijk wel zin om de VVC-kop te gebruiken, maar zonder het vvc-systeem)
neem je genoeg met 140~180pk dan is de VVC aan te raden, je kunt een non-vvc ook wel zo hoog schoppen natuurlijk, maar dat is vaak duurder en altijd minder "bruikbaar" dan een vvc.
tot 140pk kun je rustig een non-vvc gebruiken, met een paar nokasjes en wat bolt-on mods.
Die uit arnhem kan een optie zijn hoor, als de koets maar goed is de rest is wel te doen zelf. De voorkant hoef je alleen maar op te pompen, aan de achterkant moeten er hoogsten een paar andere draagarmen onder(en wellicht hoef je alleen maar een revicie-set te gebruiken(die vervangt de as, maar als de huidige as te ver doorgesleten is dan beschadigt de draagarm zelf op een gegeven moment ook))
neem je genoeg met 140~180pk dan is de VVC aan te raden, je kunt een non-vvc ook wel zo hoog schoppen natuurlijk, maar dat is vaak duurder en altijd minder "bruikbaar" dan een vvc.
tot 140pk kun je rustig een non-vvc gebruiken, met een paar nokasjes en wat bolt-on mods.
Die uit arnhem kan een optie zijn hoor, als de koets maar goed is de rest is wel te doen zelf. De voorkant hoef je alleen maar op te pompen, aan de achterkant moeten er hoogsten een paar andere draagarmen onder(en wellicht hoef je alleen maar een revicie-set te gebruiken(die vervangt de as, maar als de huidige as te ver doorgesleten is dan beschadigt de draagarm zelf op een gegeven moment ook))
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bouw je Hybrid om:Tomcat schreef: Ik wil hoe dan ook iets snels erbij, want het racemonster in mij moet gevoerd worden![]()
![]()

dit is een echte Type-R trouwens, de eerste ingevoerde FD2 in NL
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Die Fd2 had ik ook al gespot op extreme-machines :P
Voor meer pics:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... c&&start=0
Voor meer pics:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... c&&start=0
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Kunt natuurlijk ook een K20 in de neus van je hybride stoppen, dan wordt het een wolf in schaapskleren. En de belastingdienst, werkgever en verzekering hoeven van niets te weten
, stookt nog steeds benzine en het extra verbruik moet je moet zelf opvangen.

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Dat de geadverteerde wagen geen VVC is, is wel duidelijk, maar om nu met grote zekerhied te zeggen dat hij geen 200 pk heeft, vind ik gevaarlijk, waarschijnlijk niet, maar t'is best mogelijk uiteraard.
Wat de VVC's betreft, wie zegt dat je een VVC niet naar de 200pk kan drijven en erover, met nog niet eens zo'n gigantische aanpassingen (betrouwbaarheid onderblok buiten beschouwing gelaten) ?
Ik zeg niet dat het de perfecte way to go is, als je echt veel vermogen wil, maar t'kan dus perfect.
Wat de VVC's betreft, wie zegt dat je een VVC niet naar de 200pk kan drijven en erover, met nog niet eens zo'n gigantische aanpassingen (betrouwbaarheid onderblok buiten beschouwing gelaten) ?

Ik zeg niet dat het de perfecte way to go is, als je echt veel vermogen wil, maar t'kan dus perfect.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Bruno, er is hier in het verleden een tpoic over deze auto geweest.
Ben zelfs wezen kijken, heb contact met dce eigenaar gehad etc etc.
Eigenaar zelf zegt dat zijn oom de advertentie tdt opgesteld had en (iets) overdreven had. Waarom hij nu toch weer als zodanig te koop staat? Geen idee, maar wel is zeker dat het ding al blij mag zijn om 140 a 150 pk te hebben.
Ben zelfs wezen kijken, heb contact met dce eigenaar gehad etc etc.
Eigenaar zelf zegt dat zijn oom de advertentie tdt opgesteld had en (iets) overdreven had. Waarom hij nu toch weer als zodanig te koop staat? Geen idee, maar wel is zeker dat het ding al blij mag zijn om 140 a 150 pk te hebben.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Lees a.u.b. het complete topic, er is intern NIETS aan die motor gebeurd behalve de nokassen, en ook die zijn redelijk TAM!!! @270 isch.Bruno schreef:Dat de geadverteerde wagen geen VVC is, is wel duidelijk, maar om nu met grote zekerhied te zeggen dat hij geen 200 pk heeft, vind ik gevaarlijk, waarschijnlijk niet, maar t'is best mogelijk uiteraard.
140 is realistisch, misschien nog iets meer maar onwaarschijnlijk.
Ik, het record was 190pk of iets dergelijks. Misschien dat 200 nog haalbaar is, maar meer gewoon niet. zelfs met een 1900 of 2000cc onderblok niet, want het is de kop die niet genoeg lucht door laat.Bruno schreef:Wat de VVC's betreft, wie zegt dat je een VVC niet naar de 200pk kan drijven en erover
Probleem a: het VVC-systeem is lastig te sturen, daarom gebruiken de meesten de std ecu, met een 7250rpm limiet. Alternatief is een emerald ECU, maar die zijn er zelf ook nog niet helemaal uit met de VVC-variant.
probleem b: De klep lift van de VVC is zwaar ontoereikend, en niemand maakt betere. Gevolg is dat de kop gewoon van geen kant genoeg flowed voor veel vermogen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Mhh , in dat geval inderdaad onmogelijk. Dutch vertelde het ook hierboven dat deze kar hier ooit de revue reeds was gepasseerd, daar was ik niet van op de hoogte.118GTR schreef: Lees a.u.b. het complete topic, er is intern NIETS aan die motor gebeurd behalve de nokassen, en ook die zijn redelijk TAM!!! @270 isch.
140 is realistisch, misschien nog iets meer maar onwaarschijnlijk.
190 pk, het record ? Fout !118GTR schreef: Ik, het record was 190pk of iets dergelijks. Misschien dat 200 nog haalbaar is, maar meer gewoon niet. zelfs met een 1900 of 2000cc onderblok niet, want het is de kop die niet genoeg lucht door laat.
Probleem a: het VVC-systeem is lastig te sturen, daarom gebruiken de meesten de std ecu, met een 7250rpm limiet. Alternatief is een emerald ECU, maar die zijn er zelf ook nog niet helemaal uit met de VVC-variant.
probleem b: De klep lift van de VVC is zwaar ontoereikend, en niemand maakt betere. Gevolg is dat de kop gewoon van geen kant genoeg flowed voor veel vermogen.

Theoretisch heb je gelijk, echter denk ik, dat je ook eens af en toe je licht moet opsteken in de MG-scene. Je hoeft het nog niet eens zo ver te zoeken. We slaagden er op Sander's F VVC, bv. reeds in, met de DVA K06a kit (DVA geporte kop, met scherpe piper uitlaat cam en offset dowels) + green twister XXL, een Daytona uitlaat, 4-2-1, 3,5 fuel pressure + wat bits en bobs, te Goes al meer dan 190 pk op de bank te zetten. Dit met de standaard Mems 2 en standaard onderblok. Als we hierbij de Emerald plaatsen met een goede map (Walker bv.) en 1.9 onderblok zullen we heus de 200 pk wel over fietsen, dat geef ik je op een briefje.
Ook in het buitenland zijn er voorbeelden van goed lopende VVC's trouwens. Dus zeggen dat het onmogelijk is, ondanks dat inderdaad gezegd wordt , is wel erg kort door de bocht !

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer