Mijn F heeft vermogen verlies.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
koppeling versleten?????
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
wil niet zeggen dat je vermogen verliest op je motor,
je koppeling en vliegwiel zorgt ervoor dat het vermogen van je motor wordt overgedragen aan de wielen...
op het moment dat je koppeling begint te slijten, zal de frictie het niet meer kunnen overbrengen naar je wielen, daardoor gilt de auto wel, maar gaat niet echt voorruit...
Beste om te testen:
Ga een stukje rijden... zet de auto in zijn 3 of 4.. geef vol gas... op het moment dat de toeren oplopen, maar de auto niet echt optrekt, zal de koppeling op zijn... De frictie plaat is dan versleten...
je koppeling en vliegwiel zorgt ervoor dat het vermogen van je motor wordt overgedragen aan de wielen...
op het moment dat je koppeling begint te slijten, zal de frictie het niet meer kunnen overbrengen naar je wielen, daardoor gilt de auto wel, maar gaat niet echt voorruit...
Beste om te testen:
Ga een stukje rijden... zet de auto in zijn 3 of 4.. geef vol gas... op het moment dat de toeren oplopen, maar de auto niet echt optrekt, zal de koppeling op zijn... De frictie plaat is dan versleten...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
als het de ontsteking is, zou de auto ook beroerd moeten lopen, stationair...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Maar als de koppeling slipt dan heb je dat heb je dat wel door hoor, bovendien ga je dan zelfs snelheid verliezen, zodra je extra gas heeft.
Hoe 'klinkt' de motor? Als ik het zo hoor ligt er een cylinder uit, als dat de ontsteking is dan is het vrij goedkoop te repareren. Dat de verdelerkap er goed uit ziet, zegt helaas vrij weinig, ook dan kan hij nog steeds kapot zijn.
Neem de gok en koop een nieuwe kap+rotor voor 15 euro(zoiets), of zoek een andere Rover/MG en probeer de onderdelen eens om te wisselen.
Hoe 'klinkt' de motor? Als ik het zo hoor ligt er een cylinder uit, als dat de ontsteking is dan is het vrij goedkoop te repareren. Dat de verdelerkap er goed uit ziet, zegt helaas vrij weinig, ook dan kan hij nog steeds kapot zijn.
Neem de gok en koop een nieuwe kap+rotor voor 15 euro(zoiets), of zoek een andere Rover/MG en probeer de onderdelen eens om te wisselen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
100% niets mis met de koppeling dan
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Luchtmassameter
, niet dus, want dat hebben ze niet.
Ik zou zeggen, laten we de T4 er eens aanhangen, alvorens verder te gokken, kan immers zoveel oorzaken hebben
IRL zou ik durven gokken, maar nu is de input te sumier om er een uitspraak over te doen...


Ik zou zeggen, laten we de T4 er eens aanhangen, alvorens verder te gokken, kan immers zoveel oorzaken hebben

IRL zou ik durven gokken, maar nu is de input te sumier om er een uitspraak over te doen...

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Re: Mijn F heeft vermogen verlies.
V-snaar ? bedoel je multiriem van de dynamo ? En zo ja die heeft helemaal geen spanner; de spanner is de dynamo zelf ? Of bedoel je de distributie riem ? Die heeft wel een spanner. Als je die zelf hebt vervangen verklaart het het slechte lopen wel.renuno schreef:Tevens piept volgens mij ook de spanner van de v-snaar..
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als je een Airco hebt niet, dan zit de dynamo hoger geplaatst(aan de kop) en zit hij helemaal vast, op de plaats van de dynamo zit de airco pomp en tussen de twee zit dan de spanner.
Maar het is geen V-snaar, maar een multi-riem, een V-snaar heeft daadwerkelijk V-profiel als je hem door zou snijden. En heeft om die reden ook nooit een spanner, maar wordt gespannen door de snaar verder of minder ver in 1(of meerdere) van de poelies te verzinken, daar heb je nu juist dat V-profiel voor nodig.
Klinkt ingewikkelt maar als je zo'n poelie ziet is het in 1 keer duidelijk.
Maar het is geen V-snaar, maar een multi-riem, een V-snaar heeft daadwerkelijk V-profiel als je hem door zou snijden. En heeft om die reden ook nooit een spanner, maar wordt gespannen door de snaar verder of minder ver in 1(of meerdere) van de poelies te verzinken, daar heb je nu juist dat V-profiel voor nodig.
Klinkt ingewikkelt maar als je zo'n poelie ziet is het in 1 keer duidelijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
En dan is het eigenlijk nog Multi-rib-riem meen ik, vanwege die ribben die voor een beetje grip zorgen. Maar nu komen we in het gebied van absoluut nutteloze informatie 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Gerald-17
- MG-R Core
- Berichten: 3021
- Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
- Woonplaats: Zuidwolde (DR)
- Contacteer:

voor de APK zal je een goede nodig heben, maar je kan altijd met een lege kat rondrijden hoor je zal daardoor niet extreem veel vemogensverlies lijden, misschien wel een klein beetje meer vermogen zelfs

-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Wat gaat er nu gebeuren met de F



To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi