defecte versnellingsbak
defecte versnellingsbak
zoals je miss gelezen hebt in het zondag middag mod topic heb ik mijn versnellingsbak kapot:S
nu vraag ik mij wat af
een versnellingsbak is relatief duur....
maar rovers 214 van voor 96 zijn niet al te duur
is deze bak(van de 214 dus)
hetzelfde als die van na 96?
alvast bedankt voor de info...
groeten arthur
nu vraag ik mij wat af
een versnellingsbak is relatief duur....
maar rovers 214 van voor 96 zijn niet al te duur
is deze bak(van de 214 dus)
hetzelfde als die van na 96?
alvast bedankt voor de info...
groeten arthur
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
In de basis wel, de bakken van na 95 heten R65U i.p.v. R65(sticker op de bak) en hebben 1 zwak punt minder. 1 van de tandwielen zit niet langer geplakt(R65) maar gelast(R65U)
Er zit ook wat verschil tussen de versie met een handbediende koppeling en die met een hydraulische koppeling.
Ook heb je weer wat verschillen kwa hoek van de schakelstangen, daarom past een bak uit een 100 niet direct.
Er zit ook wat verschil tussen de versie met een handbediende koppeling en die met een hydraulische koppeling.
Ook heb je weer wat verschillen kwa hoek van de schakelstangen, daarom past een bak uit een 100 niet direct.
Laatst gewijzigd door 118GTR op di apr 01, 2008 10:41 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Daarmee bedoel ik klitteband.tutuur schreef: en wat bedoel je met vast geplakt
En hier bedoel ik geverfttutuur schreef: en bij oude gelast?
Logisch toch

Schakelmechanische is wel aan te passen, ik heb zelf er een 416 bak in zitten. Maar je hebt ook best kans dat hij uit een 214si direct past.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do apr 03, 2008 1:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
een kwestie van kijken dus, het gaat om de bovenste schakelarm van de bak. En zelfs als het niet hetzelfde is, dan is het wel vrij gemakkelijk aan te passen.
En ik neem je idd in de zeik, maar wel nadat je mij in de zeik neemt. Als ik zeg lassen dan bedoel ik lassen.
Ik snap best dat niet alles 100% overkomt, ik doe (meestal) echt mijn best om iets duidelijk over te brengen(doet lang niet iedereen), en mocht iets niet helemaal lukken dan verwacht ik de beleeftheid van een gerichte vraag.
Een opmerking als "wat bedoel je met gelast?" is dan ook echt wel een klap in het gezicht.
Als je de vraag wel letterlijk bedoelde, pak dan een woordenboek.
Bovendien last je niet goed wat ik zei dat de oude(R65) geplakt was en de nieuwe(R65U) gelast. Dat draaide je om en stuurde het weer mijn kant op i.p.v. dat je het ff opnieuw leest.
Ik hoop dat je een beetje inziet wat ik bedoel, no hard feelings ik snap echt wel dat je niets lullig bedoelde met die vragen hoor.
Maar wat je wel bedoelde is me nog steeds een raadsel.
En ik neem je idd in de zeik, maar wel nadat je mij in de zeik neemt. Als ik zeg lassen dan bedoel ik lassen.

Ik snap best dat niet alles 100% overkomt, ik doe (meestal) echt mijn best om iets duidelijk over te brengen(doet lang niet iedereen), en mocht iets niet helemaal lukken dan verwacht ik de beleeftheid van een gerichte vraag.
Een opmerking als "wat bedoel je met gelast?" is dan ook echt wel een klap in het gezicht.
Als je de vraag wel letterlijk bedoelde, pak dan een woordenboek.

Bovendien last je niet goed wat ik zei dat de oude(R65) geplakt was en de nieuwe(R65U) gelast. Dat draaide je om en stuurde het weer mijn kant op i.p.v. dat je het ff opnieuw leest.
Ik hoop dat je een beetje inziet wat ik bedoel, no hard feelings ik snap echt wel dat je niets lullig bedoelde met die vragen hoor.
Maar wat je wel bedoelde is me nog steeds een raadsel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
hahah klopt zag later ook dat ik het omgedraaid had....
en snap je punt
tuurlijk weet ik wat lassen is
maar het ging me meer om het geplakte gedeelte
snap het verschil
maar kan me er niet echt bij voorstellen dat er een tandwiel geplakt zit...
daar doelde ik eigenlijk op
hoe zit dat dan?
en ik dank u van harte voor de info
kom er namelijk een hoop mee op weg
ga waarschijnlijk volgende week bij een 214 kijken
zit maar apk tot 26 april op
maar gaat me toch om de bak
hij heeft 93000 gelopen dus hoop/ga ervan uit dat de bak nog in goede staat is...
dan gaat de rest van de auto in onderdelen weg
groeten arthur
en snap je punt
tuurlijk weet ik wat lassen is
maar het ging me meer om het geplakte gedeelte
snap het verschil
maar kan me er niet echt bij voorstellen dat er een tandwiel geplakt zit...
daar doelde ik eigenlijk op
hoe zit dat dan?
en ik dank u van harte voor de info
kom er namelijk een hoop mee op weg
ga waarschijnlijk volgende week bij een 214 kijken
zit maar apk tot 26 april op
maar gaat me toch om de bak
hij heeft 93000 gelopen dus hoop/ga ervan uit dat de bak nog in goede staat is...
dan gaat de rest van de auto in onderdelen weg
groeten arthur
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik heb er idd wat spelfoutjes uitgehaalt, als je iets structureels veranderd, zeker als mensen er al op gereageerd hebben dan kun je het beter laten staan en/of erbij zetten dat je het veranderd hebt->
Edit: spelfouten
En geplakt is echt geplakt, natuurlijk wel met iets beters dan hobbylijm, maar het kan zeker losbreken.
In engeland is het een vrij groot probleem geweest, zeker in 114 GTi's waarin er toch wat ruwer werd omgegaan met de bak. Vandaar dat ze toen het vermogen en koppel omhoogging (intro van de 1600's) ze dat tandwiel vast zijn gaan lassen.
Ik heb het in Nederland eigenlijk pas 2 keer tegengekomen, terwijl het in Engeland op het metro(rover 100) forum net zo vaak gebeurd als koppakkingen.
Edit: spelfouten
En geplakt is echt geplakt, natuurlijk wel met iets beters dan hobbylijm, maar het kan zeker losbreken.
In engeland is het een vrij groot probleem geweest, zeker in 114 GTi's waarin er toch wat ruwer werd omgegaan met de bak. Vandaar dat ze toen het vermogen en koppel omhoogging (intro van de 1600's) ze dat tandwiel vast zijn gaan lassen.
Ik heb het in Nederland eigenlijk pas 2 keer tegengekomen, terwijl het in Engeland op het metro(rover 100) forum net zo vaak gebeurd als koppakkingen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Voor het geval dit probleem nog niet opgelost is.
Omruilen van de bak van een oude 200 (voor 95) naar een nieuwe 200,
moet in principe gaan.
Ik heb er zelf een geruild van een oud type 214si (wel MPI motor) naar een 216si van 1997.
Het enige probleem zit hem in de bevestiging tussen koppelingshuis en carter, nieuwe auto had een alu carter en de oude een plaatstalen, daarom kwamen de gaten voor bevestiging aan de onderzijde niet helemaal overeen. Heb een gat in het koppelingshuis zelf moeten verboren. Schakelmechaniek en assen pasten probleemloos.
Omruilen van de bak van een oude 200 (voor 95) naar een nieuwe 200,
moet in principe gaan.
Ik heb er zelf een geruild van een oud type 214si (wel MPI motor) naar een 216si van 1997.
Het enige probleem zit hem in de bevestiging tussen koppelingshuis en carter, nieuwe auto had een alu carter en de oude een plaatstalen, daarom kwamen de gaten voor bevestiging aan de onderzijde niet helemaal overeen. Heb een gat in het koppelingshuis zelf moeten verboren. Schakelmechaniek en assen pasten probleemloos.