Stotteren-schokken en afslaan bij geven van gas...
Stotteren-schokken en afslaan bij geven van gas...
Beste leden,
Mijn Rover 416 SI uit 1999 op Benzine/G3 loopt stationair hartstikke goed! Maar zodra je gas geeft, zowel op benzine als op gas, dan gaat die schokken, stotteren en slaat die uiteindelijk af. ANWB is er twee keer bij geweest en kan niets vinden op het eerste gezicht. De eerste monteur heeft de bougies schoongemaakt de kabels nagekeken, het luchtfilter nagekeken, de computer gereset. De tweede monteur heeft dit ook gedaan en dacht zelfs dat er geen gas en benzine meer in zat, dat zit er dus wel in. 20 liter benzine en 15 liter gas (ongeveer). Volgens die man lijkt het alsof hij geen brandstoftoevoer heeft.
Iemand ooit in aanraking geweest met dit probleem en is het verstandig injectorreiniger toe te voegen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Gr. Johan
Mijn Rover 416 SI uit 1999 op Benzine/G3 loopt stationair hartstikke goed! Maar zodra je gas geeft, zowel op benzine als op gas, dan gaat die schokken, stotteren en slaat die uiteindelijk af. ANWB is er twee keer bij geweest en kan niets vinden op het eerste gezicht. De eerste monteur heeft de bougies schoongemaakt de kabels nagekeken, het luchtfilter nagekeken, de computer gereset. De tweede monteur heeft dit ook gedaan en dacht zelfs dat er geen gas en benzine meer in zat, dat zit er dus wel in. 20 liter benzine en 15 liter gas (ongeveer). Volgens die man lijkt het alsof hij geen brandstoftoevoer heeft.
Iemand ooit in aanraking geweest met dit probleem en is het verstandig injectorreiniger toe te voegen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Gr. Johan
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Wel vreemd,
lijkt er inderdaad op dat er geen brandstof bij komt...
Je zou het busje erbij kunnen gooien, kan in iedergeval geen kwaad..
lijkt er inderdaad op dat er geen brandstof bij komt...
Je zou het busje erbij kunnen gooien, kan in iedergeval geen kwaad..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Maar als je dit ook op lpg hebt, dan lijkt het niet aan de benzine injectoren te liggen of ook je verdeelhuis moet erg vuil zijn.
Komt het probleem altijd voor? (warme motor koude motor?)
Heb je sinds de grote beurd nog een keer onderhoud laten doen aan de auto, zit wel erg veel tijd tussen namelijk. Is bij het vervangen van de koppakking ook de kop gereviseerd?
Injectorreiniger kan nooit kwaad zou het zeker proberen, maar zal het bokken op lpg niet verhelpen.
De onderdelen die delen die voor beiden brandstoffen worden gebruikt zijn de lamdba-sonde en de ontsteking, dus die moeten allebij in orde zijn.
Als de anwb man aangeeft dat je bougies en kabels goed zijn, zou je eens kunnen kijken of je rotor en verdeler nog netjes zijn. Dat betekend geen corrosie op de contactpunten en ook een zwarte koolbaantjes rond de contactpuntjes. Vervangen kost 25 euro.
Als dat niet helpt zou je eens door een garage kunnen laten controleren of je lambdasonde nog goed werkt en of de compressie van je motor nog goed is.
denk dat je wel effe vooruit kunt
Komt het probleem altijd voor? (warme motor koude motor?)
Heb je sinds de grote beurd nog een keer onderhoud laten doen aan de auto, zit wel erg veel tijd tussen namelijk. Is bij het vervangen van de koppakking ook de kop gereviseerd?
Injectorreiniger kan nooit kwaad zou het zeker proberen, maar zal het bokken op lpg niet verhelpen.
De onderdelen die delen die voor beiden brandstoffen worden gebruikt zijn de lamdba-sonde en de ontsteking, dus die moeten allebij in orde zijn.
Als de anwb man aangeeft dat je bougies en kabels goed zijn, zou je eens kunnen kijken of je rotor en verdeler nog netjes zijn. Dat betekend geen corrosie op de contactpunten en ook een zwarte koolbaantjes rond de contactpuntjes. Vervangen kost 25 euro.
Als dat niet helpt zou je eens door een garage kunnen laten controleren of je lambdasonde nog goed werkt en of de compressie van je motor nog goed is.
denk dat je wel effe vooruit kunt

MG TF wannahave
Hey super! De rotor, verdeler en de contactpunten zijn ook gecheckt door de ANWB. Probleem komt alijd voor inderdaad. Kop is volgens mij niet gereviseerd bij de vervanging van de koppakking, maar dat weet ik niet zeker.schoenie schreef:Maar als je dit ook op lpg hebt, dan lijkt het niet aan de benzine injectoren te liggen of ook je verdeelhuis moet erg vuil zijn.
Komt het probleem altijd voor? (warme motor koude motor?)
Heb je sinds de grote beurd nog een keer onderhoud laten doen aan de auto, zit wel erg veel tijd tussen namelijk. Is bij het vervangen van de koppakking ook de kop gereviseerd?
Injectorreiniger kan nooit kwaad zou het zeker proberen, maar zal het bokken op lpg niet verhelpen.
De onderdelen die delen die voor beiden brandstoffen worden gebruikt zijn de lamdba-sonde en de ontsteking, dus die moeten allebij in orde zijn.
Als de anwb man aangeeft dat je bougies en kabels goed zijn, zou je eens kunnen kijken of je rotor en verdeler nog netjes zijn. Dat betekend geen corrosie op de contactpunten en ook een zwarte koolbaantjes rond de contactpuntjes. Vervangen kost 25 euro.
Als dat niet helpt zou je eens door een garage kunnen laten controleren of je lambdasonde nog goed werkt en of de compressie van je motor nog goed is.
denk dat je wel effe vooruit kunt
Ik zal de Verdelerkap met toebehoren maar eens sowieso gaan vervangen, voor alle zekerheid. Zit wel iets witte aanslag op de rotor.
Lambda-sonde en de compressie, is dat duur om te laten repareren? Zou ik de gasinjectoren ook op 1 of andere manier zelf kunnen reinigen? Reinig ik het verdeelhuis ook met de injectorreiniger, dan?
Bedankt voor je antwoorden, ga zeker de bougies ook even vervangen en de injectorreiniger toevoegen. Ik hou jullie op de hoogte!
Thx.
Gr. Johan
Zoek en gij zult vinden
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... ght=lambda
Lambdasonde vervangen is niet echt duur, als je compressieproblemen hebt kan het aardig wat gaan kosten, maar ga eerst maar eens injectorreiniger halen. Als je auto op benzine goed loopt, moet je verder gaan kijken naar de lpg-installatie.

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... ght=lambda
Lambdasonde vervangen is niet echt duur, als je compressieproblemen hebt kan het aardig wat gaan kosten, maar ga eerst maar eens injectorreiniger halen. Als je auto op benzine goed loopt, moet je verder gaan kijken naar de lpg-installatie.
MG TF wannahave
Nou, gisteren deed hij het weer. Luchtslangen van de MAP Sensor vervangen en nieuwe accu erin gezet. Echter na een ritje van zo'n 20 KM is de auto er weer mee opgehouden. Vermoedelijk defecte Dynamo. Hij wil niet opladen, denk ik. Hij start niet meer, ook niet met een accubooster, maar de startmotor draait wel netjes. En af en toe en halve seconde slaat 'ie aan?
Vanmiddag proberen na te laten meten. Ik hou jullie op de hoogte!
Nog tips wat ik zou kunnen proberen?
Gr. Johan
Vanmiddag proberen na te laten meten. Ik hou jullie op de hoogte!
Nog tips wat ik zou kunnen proberen?
Gr. Johan
als een auto niet wil starten, moet je controleren of de injectoren inspuiten en de bougies vonken. Je zou eens kunnen kijken of je temperatuursensor de goede waarde geeft(motor goed laten afkoelen en dan weerstand meten)
btw van welke mapsensor heb je de slang vervangen, van de lpg-installatie of de benzinecomputer?
btw van welke mapsensor heb je de slang vervangen, van de lpg-installatie of de benzinecomputer?
MG TF wannahave
Probleem zo goed als opgelost!
Nieuwe accu, vier nieuwe bougies, nieuwe luchtslang van de Mapsensor, nieuwe verdelerkap en nieuwe rotor. Hij loopt nu op benzine goed en op gas redelijk (nog niet echt lekker schokt steeds een beetje, alsof je in de verkeerde versnelling staat, en wil absoluut niet lekker optrekken), dus wil kijken waarom hij dat doet (enige suggesties?). Wel moet de keerring bij de rotor worden vervangen, iemand een idee wat dat ongeveer kost?
Gr. Johan
PS De dynamo blijkt goed te zijn, want hij laad wel goed bij. Alleen het starten gaat nu wat moeizamer, start wel in 1 keer. Maar laat blijken dat hij er moeite mee heeft. Dus misschien startmotor vervangen?
Oh ja, weet iemand waar het brandstoffilter zit en hoe 'ie eruit ziet (foto's?)? Ik wil 'm voor alle zekerheid toch even vervangen. Graag wil ik ook zelf het verdeelhuis van de gasinstallatie reinigen, of kan ik dat beter aan de gasspecialist overlaten, iemand hier ervaringen mee?
Tjonge, wat vraag ik eigenlijk veel!

Mijn motor lijkt op deze (maar is hem niet): http://img507.imageshack.us/img507/6637 ... 416ex3.jpg
Is dat omcirkelde echt het brandstoffilter?
Nieuwe accu, vier nieuwe bougies, nieuwe luchtslang van de Mapsensor, nieuwe verdelerkap en nieuwe rotor. Hij loopt nu op benzine goed en op gas redelijk (nog niet echt lekker schokt steeds een beetje, alsof je in de verkeerde versnelling staat, en wil absoluut niet lekker optrekken), dus wil kijken waarom hij dat doet (enige suggesties?). Wel moet de keerring bij de rotor worden vervangen, iemand een idee wat dat ongeveer kost?
Gr. Johan
PS De dynamo blijkt goed te zijn, want hij laad wel goed bij. Alleen het starten gaat nu wat moeizamer, start wel in 1 keer. Maar laat blijken dat hij er moeite mee heeft. Dus misschien startmotor vervangen?
Oh ja, weet iemand waar het brandstoffilter zit en hoe 'ie eruit ziet (foto's?)? Ik wil 'm voor alle zekerheid toch even vervangen. Graag wil ik ook zelf het verdeelhuis van de gasinstallatie reinigen, of kan ik dat beter aan de gasspecialist overlaten, iemand hier ervaringen mee?
Tjonge, wat vraag ik eigenlijk veel!


Euh, zijn er twee mapsensoren dan? De slangen gaan zowel de motor in als de LPG installatie (zijn 3 slangen met een t-splitter, alles vervangen). Dacht dat er maar 1 was. Hij zit links vlak achter de motor, tegen het schutbord aan. Waar zou die andere moeten zitten, dan kijk ik die evt. ook even na.schoenie schreef: btw van welke mapsensor heb je de slang vervangen, van de lpg-installatie of de benzinecomputer?
Mijn motor lijkt op deze (maar is hem niet): http://img507.imageshack.us/img507/6637 ... 416ex3.jpg
Is dat omcirkelde echt het brandstoffilter?
Dat geel omcirkelde is echt de plaats van het benzinefilter.
De mapsensor van je benzinecomputer zit in de grijze behuizing verwerkt en er zit alleen maar een aansluiting aan de buitenkant voor het vacuumslangetje. De benzinecomputer is het zilvergrijze kastje tegen het schutbord op de foto.
Reinigen van het verdeelhuis is niet moeilijk(een keer gezien hoe het moet en je kunt het zelf) Om het goed te doen moet je hem helemaal uit elkaar halen en een setje rubbertjes en koperringetjes vervangen om lekkage te voorkomen. Ik weet niet of lpg-boeren deze setjes ook los verkopen.
Mijn ervaring leert wel dat het loont om een beetje rond te bellen om te vragen wat het kost, want de prijzen van het schoonmaken kunnen aardig uiteen lopen.
De mapsensor van je benzinecomputer zit in de grijze behuizing verwerkt en er zit alleen maar een aansluiting aan de buitenkant voor het vacuumslangetje. De benzinecomputer is het zilvergrijze kastje tegen het schutbord op de foto.
Reinigen van het verdeelhuis is niet moeilijk(een keer gezien hoe het moet en je kunt het zelf) Om het goed te doen moet je hem helemaal uit elkaar halen en een setje rubbertjes en koperringetjes vervangen om lekkage te voorkomen. Ik weet niet of lpg-boeren deze setjes ook los verkopen.
Mijn ervaring leert wel dat het loont om een beetje rond te bellen om te vragen wat het kost, want de prijzen van het schoonmaken kunnen aardig uiteen lopen.
MG TF wannahave
Wederom bedankt!! Ik zal eens rond gaan bellen. Ik doe alles het liefste zelf, want wat ik zelf kan hoef ik niet uit te besteden. Waar zit het verdeelhuis?schoenie schreef:Dat geel omcirkelde is echt de plaats van het benzinefilter.
De mapsensor van je benzinecomputer zit in de grijze behuizing verwerkt en er zit alleen maar een aansluiting aan de buitenkant voor het vacuumslangetje. De benzinecomputer is het zilvergrijze kastje tegen het schutbord op de foto.
Reinigen van het verdeelhuis is niet moeilijk(een keer gezien hoe het moet en je kunt het zelf) Om het goed te doen moet je hem helemaal uit elkaar halen en een setje rubbertjes en koperringetjes vervangen om lekkage te voorkomen. Ik weet niet of lpg-boeren deze setjes ook los verkopen.
Mijn ervaring leert wel dat het loont om een beetje rond te bellen om te vragen wat het kost, want de prijzen van het schoonmaken kunnen aardig uiteen lopen.

Moet ik dan het verdeelhuis schoonmaken met remmenreiniger, of is er ander spul voor?
Als je gek van me wordt, moet je het maar ff zeggen hoor.

Gr. Johan
Nou, ff rondgebeld. Het kost zo'n 100 tot 150 euro. Met het vervangen van de rubbertjes etc.

Da's niet mis!
Gr. Johan
Iedereen bedankt voor de suggesties.
Het schokken op LPG is waarschijnlijk een probleem van het gasverdeeldhuis, ik heb een goedkoop adresje gevonden voor reparaties voor LPG Koltec en Necam installaties ( http://www.verdampere.nl ), daar ga ik volgende week heen.
Maar vanochtend stond mijn auto wederom stil na schokken en wilde helemaal niet meer aanslaan.
ANWB is erbij geweest en zegt dat de brandstofpomp aan zijn einde is gekomen. Hij startte weer na een paar klappen op de pomp. Hij staat nu bij een garage om te kijken wat het geintje gaat kosten. Blijkbaar zit de pomp in de tank. Heeft iemand een idee wat dat gaat kosten??
Gr. Johan
Het schokken op LPG is waarschijnlijk een probleem van het gasverdeeldhuis, ik heb een goedkoop adresje gevonden voor reparaties voor LPG Koltec en Necam installaties ( http://www.verdampere.nl ), daar ga ik volgende week heen.
Maar vanochtend stond mijn auto wederom stil na schokken en wilde helemaal niet meer aanslaan.
ANWB is erbij geweest en zegt dat de brandstofpomp aan zijn einde is gekomen. Hij startte weer na een paar klappen op de pomp. Hij staat nu bij een garage om te kijken wat het geintje gaat kosten. Blijkbaar zit de pomp in de tank. Heeft iemand een idee wat dat gaat kosten??
Gr. Johan