verlagen van Ludo

214 216 218 220 25
Tammie

verlagen van Ludo

Bericht door Tammie »

Heeey leukerds!

Nou zoals een paar van jullie weten, wordt mijn volgende project: verlagen.

Nu vraag ik mij af, ik heb hele mooie veren gezien om mijn Ludootje mee te verlagen. Kan ik dat zelf? Of is het vereist dat een garage dit doet? En zo ja, weet iemand een goed bedrijf in de omgeving van Den Haag?

En dan het volgende: is het een vereiste om ook nieuwe schokdempers te monteren? Of kan het alleen af met veren?

Ik hoor het graag! :mrgreen:
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

Kan alleen met veren tot 35/40 mm en je kunt met schokbrekers nog meer verlagen, het monteren zou je zelf kunnen mits je aan een verenklem kunt komen??
Tammie

Bericht door Tammie »

Bierbal 2 schreef:Kan alleen met veren tot 35/40 mm en je kunt met schokbrekers nog meer verlagen, het monteren zou je zelf kunnen mits je aan een verenklem kunt komen??
oke, die veren verlagen 40 mm. dat vind ik eigenlijk wel genoeg. dus dan zijn schokbrekers niet nodig, mits ik met de tijd nog lager wil. maar dat zien we dan wel :P

en nee een verenklem heb ik niet. ik heb amper gereedschap dus ik denk überhaupt dat ik niet echt ver ga komen om het zelf te doen :P
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Er zijn in Den Haag zat bedrijven die dat doen.
In Wateringen zit ook een goeie: "Harteveld Autoschade" die hebben ook andere lekkere spulletjes zoals uitlaatjes, neondingen etc.
Ga ik ook vaak heen is ongeveer 3 minuten lopen :mrgreen:
Ik weet alleen niet of je een zelf meegebracht setje kan laten plaatsen
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

zal toch wel?? tegen betaling kan alles ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Tammie

Bericht door Tammie »

haha ja dat is waar :P
Maar anders ga ik daar binnenkort wel eens even langs, is wel leuk ook omdat ze nog meer andere spulletjes hebben :D
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Weet niet wat je voor die veren moet betalen, maar ik heb pas een setje schokdempers besteld van een ZR. Ga ik als het goed is ook ongeveer 4cm mee zakken en heb ik meteen andere schokdempers. Voordeel vind ik dat het voor mijn gevoel beter is voor de schokdempers omdat deze zijn gemaakt voor kortere veren en daar komt bij dat het makkelijker zelf te plaatsen is. En de wegligging zou een stuk beter zijn. Kosten voor mij: GBP 152,- dus ff snel omrekenen komt dat uit op zo'n 200 euro.
Tammie

Bericht door Tammie »

Oke dat is inderdaad goedkoop.
Als ik alleen voor de veren ga, betaal ik 84 euro. Maar ik weet niet wat ik betaal om ze eronder te laten zetten. :?
Als dat nou best duur is, is het misschien een idee om te doen wat jij doet. Maar kan ik met die set die jij nu hebt, kan ik het dan zelf doen? Ik bedoel, ik ben wel handig... maar met dit weet ik het zo net niet :?
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Haha, ik weet ook nog niet of het mij gaat lukken, maar volgens mij kan het niet zo heel moeilijk zijn. En je hebt een buurjongen toch??? ;) :lol:

Als ik er aan denk zal ik ondertussen een paar fotootjes schieten, dan kan je een beetje zien hoe dat gaat. Maar heb de set nog niet, dus das eerst nog ff wachten. Als ie binnen is en ik heb tijd...dan duurt het niet lang of de auto staat met de voetjes van de vloer... :lol:
Tammie

Bericht door Tammie »

Hahaha ja dat is ook wel zo. :D Ik wacht even af wat het kost om het te laten doen en dan zie ik verder. Ik wil het in ieder geval voor Full Speed gedaan hebben :P En dat geld ook voor het blinderen van mijn ramen haha
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

De bouten van je schokdempers schijnen met een bepaalde kracht vast te zitten, dus ik denk dat je een momentsleutel nodig hebt om ze weer met dezelfde voorspanning vast te krijgen :|
Tammie

Bericht door Tammie »

een momentsleutel kan ik wel bij mijn buurjongen regelen denk ik :P
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

jaaaa, maar weet je ook hoevel N. er op de bouten moet staan ? ;)
Tammie

Bericht door Tammie »

nee...... hm...... ik laat het wel doen :P
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

:mrgreen: ik zit er zelf ook aan te denken, maar dan moet ik even het een en ander uitzoeken ;)
Het is wel te doen :|
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Op de moeren staan streepjes mss kan je ze gewoon zo ver aandraaien dat de streepjes weer overeenkomen...
Plaats reactie