---
17feb;
Gisteravond uit het karten reden we met een mooi cruisesnelheidje van misschien 170/180, Mijn vader in de MG voor ons (ik zat bij mart in de evo)..
Toen plots hoorde hij een paar kleine tikjes, en zij al tegen de garagehouder hier uit de buurt waar de MG vandaan komt ( die was namelijk ook mee karten) hij houd in en tikt.. aah zegt hij, dat kan gebeuren.. maar nog geen paar meter verder gebeurde het, tikken, en opeens BAM vast, gelijk de koppeling ingetrapt en naar rechts
Wij kregen een hele lading witte rook over ons heen, echt heel de snelweg was rook.. en allemaal olie
Nog een bijrijder vertelde ook enig ijzer zag gaan..
Vannacht gelijk de auto hier op de brug gezet, en het is goed mis! Er is een heel groot gat zichtbaar, je kijkt zo het blok in, en kan de krukas zo voelen als je je hand erin steekt..
Dat word dus goed denken wat we er nou echt mee gaan doen

---------
21feb:
De garagehouder hier heeft contact opgenomen met van Noort, deze kan een fabrieksruilmotor leveren met een nieuw binnenwerk en een jaar garantie, dit is toch de beste optie..
Eerst is er nog nagedacht over alleen het kopen van een onderblok wat ook daar staat, maar niemand weet wat er verder aan het blok is..
De koppen en alles zijn orgineel MG, dus het blok is 190pk gegarandeerd ipv de 170pk sterke roverblokken. Alleen het blok staat in engeland, en hij waarschijnlijk is pas in maart hier, dan moet alles overgebouwd worden, en dan dit blok weer op de post naar MG.
-------
17 Maart;
Afgelopen vrijdag is mijn vader het nieuwe blok op wezen halen, ziet er allemaal heel goed uit

Morgen gaat het monteren beginnen, hopen dat alles een beetje wil lukken

Dit is dus het gat.. die hopen we in het nieuwe blok niet meer te gaan zien..

En het nieuwe blokje;




--------
19 maart;
Het blok is eruit, ik ben vanmiddag even de motorruimte met al de ontsnapte olie en bonken ijzer wezen schoonmaken.
Wat er gebeurd is is echt raar.. het blok zit echt muur en muur vast, er zit niet een gat in wat we eerst dachten, maar 2 grote en nog een kleintje (allemaal aan de kant van het eerst ontdekte gat) en aan de andere kant van het blok zit er ook al een flinke deuk dat van binnen ook al zeker door is


Er is voor het zicht zowiso al een drijfstang van de krukas verdwenen, welke je in bonken in de cilinder voelt liggen, en de omliggende drijfstangen hebben de wand, en waarschijnlijk de rest ook flink geramd, er zijn gewoon bonken uit

Komende dagen gaan ze alles van het oude blok overzetten op het nieuwe blok, en dan kan het nieuwe blok er eindelijk in
foto´s:

Hier hoort een drijfstang omheen te zitten


De naastliggende drijfstang is ook flink beschadigd;

Boven op de krukas ligt nog een bonk drijfstang :hehe

Toch wel aardig beschadigd..
-------
22 maart
Doordat het echt vastsloeg terwijl er aardig doorgereden werd was het dus vanzelfsprekend dat de koppeling ook flink op zijn donder zou hebben gehad..
En tja, dan zie je dit, vliegwiel is nogal verwoest, hobbel de bobbel zeg maar, en helemaal blauw..

Maar daar komt weer een mooi nieuw exemplaar in, het pakketje had LUK al snel hier geleverd



De drukgroep van AP word eerst eens goed nagekeken maar moet misschien ook wel vervangen worden..

Nu het inlaatspruitstuk eraf is blijkt er in de V ook nog een flink gat te zitten, het is echt een gekkenhuis. Ook zijn we heel blij niet voor het onderblok gegaan te zijn, de kleppen zijn namelijk flink kapot, er liggen zelfs bonken ijzer uit het blok Bovenop de kleppen, en ook in het inlaatspruitstuk en de verdelerkap (of wat het ook is) ervoor zit heel veel ijzer.. Dat maakt ook gelijk het volgende probleem, die kap kan namelijk niet open, en hoe weet je zeker dat die schoon is

------