bij de K-series zit de dynamo aan de voorkant, is redelijk makkelijk bij te komen. Uurtje of 1.5 moet zeker te doen zijn, 450 lijkt me aardig aan de prijs dan.
zie net dat een nieuwe dynamo 289 ex is maar ik zou lekker een gereviseerde halen, ben je ongeveer de helft kwijt.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
De prijs is op zich wel normaal, aangezien je alleen voor een nieuwe dynamo en accu al ruim 350 euro kwijt bent.
Maar even op Ebay.co.uk zoeken naar een dynamo (daar staan ze regelmatig voor een paar tientjes) en de accu bij de plaatselijke automaterialenzaak halen scheelt je honderden euro's. Monteren van de dynamo is niet echt een moeilijke klus.
Van Noort heeft ook altijd nog wel wat dynamo's op de plank liggen en dat zal ook een stuk goedkoper uitvallen.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Mijn eerste post over mijn ervaring betreft onderhoud rover 216 si Bj 1999.
14 maanden en 10.000 km geleden (auto vriendin rijdt weinig) dynamo vervangen bij een ex-rover dealer.
Kosten: Dynamo: 248 € ex btw
Arbeidsloon: 48 €
Totaal incl BTW: 352 €
Nu Dynamo weer kapot, betreffende garage op vakantie. (dus moest ik het door iemand anders laten doen, maar geen zin om weer 352 € te betalen, bij een andere garage)
Sloop gebeld en monteur in eigen uren:
Dynamo: 45 €
Arbeidsloon: 25 €
Totaal samen 70 € inclusief
Zo kan het ook. Uiteraard ga ik nog een keer terug naar de ex-rover garage om navraag te doen.