afstellen koplamp

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
zijnstra

afstellen koplamp

Bericht door zijnstra »

zoals jullie miss. wel weten heb ik na m'n aanrijding m'n linkerkoplamp vervangen. nu zit hij er niet helemaal recht in (optisch wel) doordat het frame beetje scheef is hier en daar. dus het gevolg is dat m'n linker koplamp richting de maan schijnt ipv op de weg, en dit leverd dan weer een hoop irritant geknipper van tegenliggers op.

mijn vraag: hoe kun je die koplamp bijstellen? en zit hier veel ruimte in? of zal ik eerst de koplamp in z'n geheel nog wat moeten bijstellen?
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Je kunt op het motortje dat de hoogte versteld ook met de hand een stukje aandraaien, dit is 1 optie, maar ik denk dat het beter is om het frame een beetje recht te trekken/buigen zodat de koplamp er wat rechter instaat.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik zou eerst de verstelling proberen, want als je de verstelling op laag hebt staan en je monteert een koplamp die op hoog staat heb je het verschil waar jij het over hebt.

Je moet gewoon even in de lamp kijken of de reflectors gelijk staan als dat zo is en ze schijnen nog steeds verschillend dan zal je moeten richten met het frame.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
zijnstra

Bericht door zijnstra »

maar is het ook niet zo dat je de lampen kunt richten? staat me iets van bij dat ik eens ergens gezien heb dat ze dat doen met stelschroeven ofzo, bij een garage dan zetten ze er zo'n ding voor en kunnen ze precies zien hoeveel er bijgesteld moet worden
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Afbeelding

;)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
zijnstra

Bericht door zijnstra »

bam schreef:Afbeelding

;)
kijk daar hebben we wat aan!! had het net vanmiddag zelf opgezocht op m'n CD. :lol: maar toch bedankt!
Plaats reactie