Nieuwe velgen Rover 214 Si
Nieuwe velgen Rover 214 Si
Hey allemaal,
ik heb vorige week nieuwe velgen onder mijn auto geplaatst, omdat bij de oude, als ik een hobbel of kuil kreeg mijn banden in mijn wielkasten kwamen, en aan zijkant open sneden.
Oude velgen hadden volgende maten: 7.5J 16" ET35 4x100 56.1
waren van AEZ ofzo geloof ik.
Bandenmaat 205/45 R16
Via dit topic : http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=90 zag ik dat de ET waarde 37 moest zijn ipv 35, dat de velgen dan 2 cm meer naar binnen vallen ofzo.
Dus ik heb OZ superturismo velgen gekocht: 7,5J 16" ET37 !! 4x100 56.1... die dus volgens dat topic goed zouden moeten zijn.
Nieuwe banden 205/45 R16
Maar ik reed hier door het dorp heen, en kreeg 1 klein kuiltje, en mijn linkerachterband is alweer behoorlijk gehavend aan de zijkant..
hoe de fuc kan dit ?.. ik baal hier ontzettend van.. heb net nieuwe Dunlop's erop geknalt, en nieuwe velgen om dit probleem op te lossen :S
BTW: auto is 3cm verlaagd
ik heb vorige week nieuwe velgen onder mijn auto geplaatst, omdat bij de oude, als ik een hobbel of kuil kreeg mijn banden in mijn wielkasten kwamen, en aan zijkant open sneden.
Oude velgen hadden volgende maten: 7.5J 16" ET35 4x100 56.1
waren van AEZ ofzo geloof ik.
Bandenmaat 205/45 R16
Via dit topic : http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=90 zag ik dat de ET waarde 37 moest zijn ipv 35, dat de velgen dan 2 cm meer naar binnen vallen ofzo.
Dus ik heb OZ superturismo velgen gekocht: 7,5J 16" ET37 !! 4x100 56.1... die dus volgens dat topic goed zouden moeten zijn.
Nieuwe banden 205/45 R16
Maar ik reed hier door het dorp heen, en kreeg 1 klein kuiltje, en mijn linkerachterband is alweer behoorlijk gehavend aan de zijkant..
hoe de fuc kan dit ?.. ik baal hier ontzettend van.. heb net nieuwe Dunlop's erop geknalt, en nieuwe velgen om dit probleem op te lossen :S
BTW: auto is 3cm verlaagd
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
euh het verschil tussen 37 en 35 is 2mm, niet 2cm. En dat valt ruim binnen de marge, alles binnen de 10mm is normaal gesproken wel okay. (uitzonderingen daar gelaten)
205 is niet extreem breed, dat moet gewoon passen.
In otherwords, ik heb geen flauw idee, zowel de oude velgen als de nieuwe zouden gewoon moeten passen. Er zijn genoeg andere mensen die dit soort combo's rijden. Ook met 3 cm verlaging.
Ik denk dat er eerder is met de auto is, zitten er geen verbreders op ofzo, of een hele rare dempers en veren.
205 is niet extreem breed, dat moet gewoon passen.
In otherwords, ik heb geen flauw idee, zowel de oude velgen als de nieuwe zouden gewoon moeten passen. Er zijn genoeg andere mensen die dit soort combo's rijden. Ook met 3 cm verlaging.
Ik denk dat er eerder is met de auto is, zitten er geen verbreders op ofzo, of een hele rare dempers en veren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
kun je ook een foto van een fusee maken? Krik eronder, wiel eraf en foto maken.
Er is of iets vreemds met de wielophanging of er zijn spoorverbreders geplaatst of iets dergelijks.
Er is of iets vreemds met de wielophanging of er zijn spoorverbreders geplaatst of iets dergelijks.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
met hoeveel mensen of ander soort gewicht rij je door gaten/hobbels??
dan kan ik me er wat bij voorstellen, anders niet.
heb er zelf bijna nooit last van, heel af en toe als ik perongeluk iets te hard over een drempel rij hoor ik achter mij wel eens iets, maar dat is zeldzaam.
heb zelf: 215-40-R16
-miss. idd spoorverbreders
-slechte vering
-slechte dempers
het zijn maar een paar ideeën.

heb er zelf bijna nooit last van, heel af en toe als ik perongeluk iets te hard over een drempel rij hoor ik achter mij wel eens iets, maar dat is zeldzaam.
heb zelf: 215-40-R16
-miss. idd spoorverbreders
-slechte vering
-slechte dempers
het zijn maar een paar ideeën.
tja ik weet het niet..
maar het gaat er om dat ik alleen al in mn auto zit.
en dan rijd je door zo´n polderweg waar opeens een kuil zit, waar je met 1 wiel in komt.
Of als je rustig tegen een drempel op gaat.
Ik heet het ook niet. Heb die auto zo gekocht, en alleen de velgen en banden veranderd. Maar dit in belang van het probleem
maar het gaat er om dat ik alleen al in mn auto zit.
en dan rijd je door zo´n polderweg waar opeens een kuil zit, waar je met 1 wiel in komt.
Of als je rustig tegen een drempel op gaat.
Ik heet het ook niet. Heb die auto zo gekocht, en alleen de velgen en banden veranderd. Maar dit in belang van het probleem
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
heb je inmiddels een foto van je fusee kunnen maken?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Berichten: 2551
- Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
- Woonplaats:
- Locatie: Spaarndam!!!
- Contacteer:
Ga anders ff terug naar daar waar je wielen vandaan komen en laat hun ff kijken of er iets anders is dan normaal. Zij hebben er vaker mee te maken en misschien hebben ze wel een idee of oplossing voor je. 
Anders kun je altijd nog je wielkastranden uit laten rollen, dan is het probleem ook al meteen een stuk minder....

Anders kun je altijd nog je wielkastranden uit laten rollen, dan is het probleem ook al meteen een stuk minder....
