rover 216si 1997 drab in koelvloeistofreservoir
na 19 maanden
ben nu ongeveer 19 maanden verder na mijn eerste constatering van drab in het koelvloeistof reservoir en het is nu zover....
er zit alleen nog maar drab in en na het schoonmaken na enkele dagen weer vol met drab
dus toch koppakking of kop
wordt dit weekend gerepareerd met natuurlijk een nieuwe distributieriem en alles er op en aan voor maximaal 600 euro
merkte toch wel dat de kachel niet zo warm meer werd en dat het brandstofverbruik omhoog ging en af en toe witte rook uit de uitlaat
olie is wel nog steeds mooi schoon
wordt vervolgd
er zit alleen nog maar drab in en na het schoonmaken na enkele dagen weer vol met drab
dus toch koppakking of kop
wordt dit weekend gerepareerd met natuurlijk een nieuwe distributieriem en alles er op en aan voor maximaal 600 euro
merkte toch wel dat de kachel niet zo warm meer werd en dat het brandstofverbruik omhoog ging en af en toe witte rook uit de uitlaat
olie is wel nog steeds mooi schoon
wordt vervolgd
niet goed gemaakt
heb mijn rovertje zaterdag weer terug gekregen, moest 500 euro betalen voor vervanging van koppakking en distriebutieriem
heeft even lekker gereden maar vanochtend stotteren en veel witte rook uit de uitlaat
koelvloeistoftankje wel mooi schoon nu maar helemaal leeg
nu zit er drab op het oliepeilstokje......
begrijp niet hoe dat kan
heeft even lekker gereden maar vanochtend stotteren en veel witte rook uit de uitlaat
koelvloeistoftankje wel mooi schoon nu maar helemaal leeg
nu zit er drab op het oliepeilstokje......
begrijp niet hoe dat kan
-
- The Big Boss
hebben ze bij het vervangen van de koppakking de kop ook gevlakt??
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
nee het is een eitje, maar je hebt er wel hele dure apparatuur voor nodig. Het is gewoon een vrees die langs de onderkant van je kop wordt gehaalt, maar omdat hij draait en in 1 keer langs de kop wordt gehaalt is de kop daarna recht.
Laten doen dus, kost je een paar tientjes(30 in Hwijk)'
Maar de kop moet nog verder uit elkaar dan wanneer alleen de koppakking vervangen wordt(de nokassen moeten er nu echt uit)
En het is niet "klaar terwijl u wacht", dus je kunt meestal pas een dag later je motor weer in elkaar zetten.
Dit is de grootste reden dat de kop niet altijd gevlakt wordt is mijn idee, want hij moet asap weer in elkaar.
Laten doen dus, kost je een paar tientjes(30 in Hwijk)'
Maar de kop moet nog verder uit elkaar dan wanneer alleen de koppakking vervangen wordt(de nokassen moeten er nu echt uit)
En het is niet "klaar terwijl u wacht", dus je kunt meestal pas een dag later je motor weer in elkaar zetten.
Dit is de grootste reden dat de kop niet altijd gevlakt wordt is mijn idee, want hij moet asap weer in elkaar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Vraag me af waar je die 500 euro dan voor betaald hebt..kajomidy schreef:ik heb de monteur intussen al gebeld
vanavond wordt mijn rover weer opgehaald
hij heeft inderdaad de kop niet gevlakt
hij zij zelf al dat hij weer opnieuw moet beginnen
zou dat het kunnen zijn?
vlakken , is dat veel en moeilijk werk?
hij is net opgehaald, zeg ik tegen hem " ga je nu de kop vlakken?"
nee zegt ie , ik heb het nagevraagd en het zijn de cilinderringen niet de kop die is gewoon goed.....
wat zijn cilinderringen? en kan dat?
wat kosten die dingen ongeveer?
heb nu wel een leuke leenauto
honda civi 2.0
kunnen de kinderen niet mee......
nee zegt ie , ik heb het nagevraagd en het zijn de cilinderringen niet de kop die is gewoon goed.....

wat zijn cilinderringen? en kan dat?
wat kosten die dingen ongeveer?
heb nu wel een leuke leenauto
honda civi 2.0
kunnen de kinderen niet mee......
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
cilinderbussen in dat geval, das een nieuw onderblok.
Gewoon laten vlakken en laat het een oud type koppakking gebruiken, deze zijn beter in het opvangen van verschillende bus hoogtes.
Gewoon laten vlakken en laat het een oud type koppakking gebruiken, deze zijn beter in het opvangen van verschillende bus hoogtes.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk