Omdat het erg vochtig is in m'n 420 ('96) en we in een bosrijke omgeving wonen, ben ik vandaag bezig geweest met het ventilatiesysteem. Ik heb het handschoenenkastje eruit gehaald om te zien hoe het er uit ziet en of ik ergens blaadjes e.d. kan verwijderen. Het zag er uit als op onderstaande (voorbeeld)foto:

Zoals u kan zien zit er geen pollenfilter in. Echter hoor ik regelmatig een blaadje in de ventilator ratelen, welke verdwenen is als de ventilator even op de hoogste stand wordt gezet. Mijn vraag is daarom, waar blijven de restanten van het blaadje? Een pollenfilter houdt ze niet tegen. Komen deze dan in de airco-unit (dat is toch het zwarte blok links van de beugel?). Dit zwarte blok is vastgemaakt met 2 beugels die ik vanmiddag heb verwijderd, in de hoop in het ventilatiekanaal te kunnen. Echter bleek deze nog op een ander punt vast te zitten.
Dus daarom mijn vragen. Heeft iemand enig idee of en zo ja, hoe ik dit blok (verantwoord) kan verwijderen. Of heeft iemand een ander idee waar deze bladrestanten zich ophopen (door een gebrek aan een pollenfilter) en hoe ik deze kan verwijderen.
Bij voorbaat dank,
Rik