Startproblemen
Startproblemen
Hallo iedereen,
Ik heb de laatste tijd last van startproblemen....
Het is meestal met vochtig weer maar ook als ie net afgekoeld is met redelijk droog weer.
ik ben naar de dealer geweest en die zag al snel dat mijn bougiekabels verroest waren (dus vervangen die hap) maar nu is het probleem nog niet verholpen helaas en dus vandaag weer terug geweest omdat ze dachten dat mijn bobine in slechte staat zou zijn.
Dit was dus niet het geval want die zag er goed uit, Ze hebben nu een relais vervangen bij de computer in de hoop dat die de brandstofpomp slecht aanstuurd.
Mocht dit niet het geval zijn heeft dan iemand een idee wat dan wel het probleem is??
Het gaat om een 214SI uit 96
P.S. als ik de auto start en afslaat gaat het olielampje uit en moet ik ca 30 seconden wacten totdat de brandstofpomp weer zijn werk gaat doen en meestal slaat ie dan wel aan.
De auto rijd verder altijd goed ook met zware regen het gaat dus alleen om het starten.
Alvast bedankt voor de hulp
Groeten Peter
Ik heb de laatste tijd last van startproblemen....
Het is meestal met vochtig weer maar ook als ie net afgekoeld is met redelijk droog weer.
ik ben naar de dealer geweest en die zag al snel dat mijn bougiekabels verroest waren (dus vervangen die hap) maar nu is het probleem nog niet verholpen helaas en dus vandaag weer terug geweest omdat ze dachten dat mijn bobine in slechte staat zou zijn.
Dit was dus niet het geval want die zag er goed uit, Ze hebben nu een relais vervangen bij de computer in de hoop dat die de brandstofpomp slecht aanstuurd.
Mocht dit niet het geval zijn heeft dan iemand een idee wat dan wel het probleem is??
Het gaat om een 214SI uit 96
P.S. als ik de auto start en afslaat gaat het olielampje uit en moet ik ca 30 seconden wacten totdat de brandstofpomp weer zijn werk gaat doen en meestal slaat ie dan wel aan.
De auto rijd verder altijd goed ook met zware regen het gaat dus alleen om het starten.
Alvast bedankt voor de hulp
Groeten Peter
Hier mijn uiteenzetting alles is nagenoeg mechanisch

Quote Rover manual.
The electric fuel pump is located inside the fuel tank
and is energised by the Engine Control Module
(ECM) via the fuel pump relay, in the engine
compartment fuse box, and the inertia fuel shut-off
switch.
The fuel pump delivers more fuel than the maximum
load requirement for the engine, maintaining
pressure in the fuel system under all conditions.
Fuel pressure regulator
The fuel pressure regulator is a mechanical device
mounted on the end of the fuel rail. Pressure is
controlled by diaphragm spring pressure and is
modified by a vacuum signal from the inlet manifold.
The regulator ensures that fuel pressure is
maintained at a constant pressure difference to that
in the inlet manifold. As manifold depression
increases, the regulated fuel pressure is reduced in
direct proportion.
When pressure exceeds the regulator setting,
excess fuel is returned to the swirl pot in the fuel
tank.
Oftewel je hebt geen brandstofdruk als je start volgens het schema en jou verhaal begrijp ik dat het 15 sec. duurt voor je pomp gaat draaien.
Oftewel de aansturing van het relais (ecm) is abuis.(kan maar is onwaarschijnlijk want dan zou hij helemaal niets doen)
Filter lijkt onwaarschijnlijk want hij doet het na een tijdje wel.
Oftewel brandstofpomp is stuk.(dit lijkt mij het geval als hij draait doet hij het maar bij de eerste aanzet wil niet)
Ik zou nu eerst gaan meten op je pomp of die meteen stroom heeft als je je kontakt omdraait. Zo ja en hij draait niet andere pomp.

Quote Rover manual.
The electric fuel pump is located inside the fuel tank
and is energised by the Engine Control Module
(ECM) via the fuel pump relay, in the engine
compartment fuse box, and the inertia fuel shut-off
switch.
The fuel pump delivers more fuel than the maximum
load requirement for the engine, maintaining
pressure in the fuel system under all conditions.
Fuel pressure regulator
The fuel pressure regulator is a mechanical device
mounted on the end of the fuel rail. Pressure is
controlled by diaphragm spring pressure and is
modified by a vacuum signal from the inlet manifold.
The regulator ensures that fuel pressure is
maintained at a constant pressure difference to that
in the inlet manifold. As manifold depression
increases, the regulated fuel pressure is reduced in
direct proportion.
When pressure exceeds the regulator setting,
excess fuel is returned to the swirl pot in the fuel
tank.
Oftewel je hebt geen brandstofdruk als je start volgens het schema en jou verhaal begrijp ik dat het 15 sec. duurt voor je pomp gaat draaien.
Oftewel de aansturing van het relais (ecm) is abuis.(kan maar is onwaarschijnlijk want dan zou hij helemaal niets doen)
Filter lijkt onwaarschijnlijk want hij doet het na een tijdje wel.
Oftewel brandstofpomp is stuk.(dit lijkt mij het geval als hij draait doet hij het maar bij de eerste aanzet wil niet)
Ik zou nu eerst gaan meten op je pomp of die meteen stroom heeft als je je kontakt omdraait. Zo ja en hij draait niet andere pomp.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Maar de brandstofpomp draait zoizo niet tijdens het starten dat is 1 of andere veiligheidsfeature.
Sleutel in het contact->stand II->3 sec pomp, daarna pomp uit totdat de motor aanslaat.
Je kunt checken of de pomp het doet of niet en of de start-procedure voor de pomp wel doorlopen wordt.
Haal de retourleiding van de brandstof van het inlaatspruitstuk. sleutel op II, en moet dan 2a3 sec brandstof uitspuiten.
Overgens denk ik zelf nog steeds aan een ontstekingsprobleem, was de rotor en de verdeelkap al vervangen?
Sleutel in het contact->stand II->3 sec pomp, daarna pomp uit totdat de motor aanslaat.
Je kunt checken of de pomp het doet of niet en of de start-procedure voor de pomp wel doorlopen wordt.
Haal de retourleiding van de brandstof van het inlaatspruitstuk. sleutel op II, en moet dan 2a3 sec brandstof uitspuiten.
Overgens denk ik zelf nog steeds aan een ontstekingsprobleem, was de rotor en de verdeelkap al vervangen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Het is wel zo dat als ik de auto op contact zet dat de brandstofpomp meteen geluid geeft.... Alleen als de auto weer afslaat duurt het ca 15 seconden voordat de pomp weer geluid gaat maken (contact uit/aan) Het is niet zo dat de pomp helemaal geen geluid maakt als ik m voor het eerst op contact zet.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Vliegwiel sensor zou het best kunnen zijn idd, hoewel het een iets andere sensor is. Heeft hij wel precies dezelfde functie en waarschijnlijk ook zwakheden.
Een afgeslagen motor zou nog steeds genoeg benzine druk moeten hebben, geen reden voor de pomp om te draaien totdat de motor weer loopt. (zelfde procedure als voordat hij de eerste keer gestart wordt)
Een afgeslagen motor zou nog steeds genoeg benzine druk moeten hebben, geen reden voor de pomp om te draaien totdat de motor weer loopt. (zelfde procedure als voordat hij de eerste keer gestart wordt)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!