Motoren

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Zell

Motoren

Bericht door Zell »

een klein vraagje ivm al de wagens die MG / ROVER heeft gefabriceerd..
hebben al die modellen een fragiel motorblokje? en dan bedoel ik voornamelijk de coulasse problemen...

Ik weet wel dat er in sommige modellen blokken van Honda steken.. en deze zouden hier naart schijnt geen last van hebben.?

maar zijn die fragiele blokken enkel terug te vinden bij de 200 reeks of ook bij de nieuwere 25 en ZR ?

:?:
zijnstra

Bericht door zijnstra »

moeten we hier op reageren?? :roll: :roll:
Zell

Bericht door Zell »

lolz blijkbaar niet dus :P
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

Beetje gebruik maken van de zoekfunctie en je zou het moeten vinden :roll:
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8440
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Honda-blokken zijn na 2000 niet meer geleverd door MG-R 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Zell

Bericht door Zell »

aaaaaaaaah
dat verklaard het!! :)

anders hadden ze beter die er blijven insteken ! :D
ik had na een week de wagen te hebben gekocht ne kapotte coulasse.. :(
plezant is anders uiteraard! :s
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

Zell schreef:
anders hadden ze beter die er blijven insteken ! :D
of je had misschien beter een honda gekocht ;)
MG ZR S1800
Zell

Bericht door Zell »

mja
maaaaaar maaar die rovers en die mg's zijn toch heeeel schoon bakken ze! :)

just ja.. da coulasse probleemke is wa minder :d
ik wist ook ni da die auto's niet zo'n heel stevige motor hadden hoor, toen ik die kocht ;)
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Even duidelijk maken hé

Rover blokken hebben totaal geen fragiele cilinderkop. :!: :!: :!:


Bij de K-serie kan je een kappote cilinderkoppakking tegen komen,maar dat is niet de kop zelf hé ;) ik spreek hier over de 4 cilinders. De 2.0 V6 is een beresterke motor en de 2.5 V6 is eerder fragiel te noemen

Honda blokken met 1 nokkenas hebben nooit problemen,de twincams kunnen soms een aangewreten cilinderkop hebben.

De diesels (van BMW of Rover) origine gaan nooit kapot.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Roverforever schreef:De diesels (van B*W of Rover) origine gaan nooit kapot.
Juist ja! :mrgreen:
You can go fast ... but I can go anywhere.
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

gewoon de motor eerst goed warm rijden, dan gaat het gewoon goed.
MG TF wannahave
Zell

Bericht door Zell »

mijne staat altijd warm nu zene :)
al moet ik wel zeggen.. da duurt precies wel redelijk lang voordat da meterke goe int midden staat :)
maar ik moet zeggen, kheb met diene nieuwe motor allessinds nog nooit 6000 toeren gehaald :d kdenk zelfs geen 5000 :d
zijnstra

Bericht door zijnstra »

Zell schreef:mijne staat altijd warm nu zene :)
al moet ik wel zeggen.. da duurt precies wel redelijk lang voordat da meterke goe int midden staat :)
maar ik moet zeggen, kheb met diene nieuwe motor allessinds nog nooit 6000 toeren gehaald :d kdenk zelfs geen 5000 :d
heb jij daar een metertje voor dan?? zal toch niet weer hetzeflde verhaal zijn waar mensen zich altijd weer in vergissen.

die denken dat wanneer het temp. metertje op het dash goed staat de motor warm is.

Dit geeft NIET de temp. van je olie aan, maar van je koelvloeistof.

warm worden van je olie duurt aanzienlijk langer!!!

meestal moet je toch wel rekening houden met dik 15 minuten voordat je goed op temp bent als ik me niet vergis.

en het schijnt zelfs zo te zijn dat het ook beter is om je wagen nog een tijdje stationair te laten draaien voordat je hem uitzet naar een pittig ritje
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

zijnstra schreef: heb jij daar een metertje voor dan?? zal toch niet weer hetzeflde verhaal zijn waar mensen zich altijd weer in vergissen.

die denken dat wanneer het temp. metertje op het dash goed staat de motor warm is.

Dit geeft NIET de temp. van je olie aan, maar van je koelvloeistof.

warm worden van je olie duurt aanzienlijk langer!!!

meestal moet je toch wel rekening houden met dik 15 minuten voordat je goed op temp bent als ik me niet vergis.

en het schijnt zelfs zo te zijn dat het ook beter is om je wagen nog een tijdje stationair te laten draaien voordat je hem uitzet naar een pittig ritje
Rover k-blokjes zijn snel op temperatuur, olie duurt idd wat langer voor dat deze warm wordt.
Het laten afkoelen van de motor na een stevige rit is vooral bij turbo-motoren van belang dat de turbo geleidelijk afkoelt, al kan het geen kwaad om het zowieso te doen.
Als je na de snelweg nog een paar minuten rustig 50 hebt gereden om thuis te komen is de olie ook al weer flink afgekoeld hoor.
MG TF wannahave
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Na de snelweg rustig rijden doet al veel maar toch kan je na thuiskomst best nog effe stationair draaien...
Motor direct afleggen = turbo blijft warm= olie verbrand aan turbinezijde = smering vermindert = slijtage stijgt

En uiteindelijk kan je turbinewiel zelfs afbreken, ontstaat er onderdruk die je olie opzuigt, heb je een blauwe pluim achter je, is heel de snelweg bemist, en jij staat aan de kant met opgeblazen motor :evil:

Ook al laat je je motor voldoende opwarmen :|
Ik spreek uit ervaring :( Focking vorige eigenaar die er mee geklooid heeft :evil: :wall:
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Plaats reactie