Dashboard verlichting vervangen?

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
400 DI-tje

Dashboard verlichting vervangen?

Bericht door 400 DI-tje »

Vraagje in mijn 400 vind ik het dashboard verlichting nogal donker
metname de wijzers is dit normaal in een rover of moet ik hem open schroeven en wat lampjes gaan vervangen zoja wie kan me uitleggen waar ik moet beginnen?
Laatst gewijzigd door 400 DI-tje op za aug 16, 2008 11:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

In een 200 zit een knopje/schuifje om de sterkte van de verlichting te regelen. Misschien zit dat in een 400 ook en kun je hem wat hoger zetten?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
400 DI-tje

Mark16v schreef:In een 200 zit een knopje/schuifje om de sterkte van de verlichting te regelen. Misschien zit dat in een 400 ook en kun je hem wat hoger zetten?
Die heb ik ook gezocht maar tervergeefs kan hem niet vinden
400 DI-tje

Niemand???
Jullie hebben allemaal duidelijke wijzers in het donker?? met name de
ZS, 45, 400
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

jah hoor, prima afleestbaar in onze 400's.

Je hebt gewoon een paar lampjes die het niet doen. zelf zou ik denken aan een zekering, want het is nogal ongebruikelijk dat ze allemaal stuk zijn(volgens mij zitten er minstens 4 lampjes in/voor/bij je instumentarium)
Laatst gewijzigd door 118GTR op do nov 15, 2007 3:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
400 DI-tje

118GTR schreef:jah hoor, prima afleestbaar in onze 400's.

Je hebt gewoon een paar lampjes die het niet doen. zelf zou ik denken aan een zekering, want het is nogal ongebruikelijk dat ze allemaal stuk zijn(volgens mij zitten er misntens 4 lampje in/voor/bij je instumentarium)
Ze zijn ook niet allemaal stuk alleen de wijzers van de snelheid en toerental zijn erg donker
400 DI-tje

Ik heb toch de verliching maar vervangen achter de teller ik heb de oranje steeklampjes vervangen voor witte LED steeklampjes plus diezelfde heb ik nu ook maar als stadlicht gebruikt.

Opgelost!!
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

heb je nu ook een heel verschil als licht? of is het een slag witter?
streetracer_norwin

Bericht door streetracer_norwin »

400 DI-tje schreef:Ik heb toch de verliching maar vervangen achter de teller ik heb de oranje steeklampjes vervangen voor witte LED steeklampjes plus diezelfde heb ik nu ook maar als stadlicht gebruikt.

Opgelost!!
is het veel werk om het te doen?? :mrgreen:
400 DI-tje

Gerald-17 schreef:heb je nu ook een heel verschil als licht? of is het een slag witter?
Ik vind het echt licht blauw het heeft wel iets.
streetracer_norwin schreef:is het veel werk om het te doen??
Veel werk? Nee hoor totaal zijn het 4 schroeven voor de zwarte kap die voor de tellerbak zit en 3 schroeven voor de tellerbak zelf ik denk 15 min. werk geweest.
Plaats reactie