zweten\lekken olie

414 416 418 420 45
Plaats reactie
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

zweten\lekken olie

Bericht door mgron »

Ik heb al een tijdje last van het weg lekken van olie.
vooral op het punt bij de dynamo links voor dit heeft me al een dynamo gekost.
nou is mijn vraag het is niet het klepdeksel pakking(zwarte kap) maar die er onder ik kan niet goed zien maar volgens mij is dat niet de koppaking heb ook geen smeurie in mijn olie dop te zitten.
is deze pakking makkelijk te vervangen of is dit een garage klusje (heb wel handige kennisen/monteurs)
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Een foto zou handig zijn!

Bam.
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

Afbeelding
betreft paking bij de rode streep boven uitlaatspruitstuk
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat is de nokasdrager pakking, het is een vloeibare pakking. Niet makkelijk te vervangen, distributieriem alles moet eraf en opnieuw getimed worden.
Ook de pakking zelf is niet vreselijke makkelijk aan te brengen, omdat hij vloeibaar is moet je goed weten waar het spul wel en waar het spul niet mag komen. (de nokas drager zit vol met open oliegroeven, als je die volspuit komt er geen olie meer in bepaalde gedeelten(klepstoters en nokaslagers meestal)

Overgens heb je een dikke kans dat het gewoon de kleppendekselpakking is hoor, Olie lijkt misschien bij de drager vandaan te komen, 99 v/d 100 is het wel de kleppendeksel.
Laatst gewijzigd door 118GTR op za jan 12, 2008 5:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Henny

Bericht door Henny »

Hallo
Ik heb een rover 45 1.8 en mogelijk hetzelfde gehad als wat jij omschrijft.
Ik ben redelijk handig (maar geen automonteur) ik heb e.e.a. zelf gerepareerd (koste me wel een weekeindje hoor) distributie riem eraf, tevens mijn waterpomp vervangen, tandwielen eraf en vervolgens nokkenasdrager los hierna alles (oude pakking) goed schoonj gemaakt en voorzien van nieuwe vloeibare pakking (0ngeveer 20 Euro) natuurlijk nieuwe oliekeerringen geplaats en op dat moment ook mijn distributieriem vervangen Dit alles bij een Km stand van 70.000!
Het lukt mij niet om foto's toe te voegen maar als je intressen hebt mail me dan even
Groet

Henny
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

ik heb het een tijdje in de gaten gehouden maar het lijkt er op dat het de nokkenas dragerpakking is.
wie weet wat dit kost om in de garage te laten maken
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

ik heb gisteren nog eentje gedaan. hou goed in de gaten als je de nokkenas kast aantrekt dat je de boutjes van het midden uit erg gelijkmatig (ik doe het in 4 keren) aantrekt. als je het voor de eerste keer doet kan je ook een momentsleutel gebruiken
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

dit is dus wel zelf te doen met een handig iemand roverforever
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

zelf te doen?

ja,maar je moet wel de noodzakelijke hulpmiddelen hebben. Ook voor de distributie moet je wel goed opletten.

Ik zal het even schetsen.

de wagen moet volledig opgekrikt worden zodat het rechtse voorwiel eraf kan. Vervolgens verwijder je dat wiel en maak je de twee V-riemen los. Nu maak je de motor steun los en laat je het blok rusten op een krik

Dan maak je de distributie los. Eerst de kapjes,dan de krukaspolie. Zorg ervoor dat de krukas met de tand met de bolletje over het streepje staat en de nokkenassen in de postie zoals aangeven met de In en Ex aanduiding. Verwijder nu de distributieriem.

De volgende stap is het kleppendeksel eraf te halen. Nu kan je de nokkenspolies eraf halen.

De kast kan eraf (de achtjes lossen). Dan moet je de twee raakvlakken zorgvuldig proper maken en inwrijven met de vloeibare pakking. Hou zoals 118GTR schreef rekening met de olieboringen hé

Als je de kast monteert moet je de nokkenassen er "op goed gevoel" inleggen en de keerringen vervangen. Nu moet je zoals ik al zei de kast heel zorgvuldig aantrekken.

Dan plaats je terug de polies en draai je de nokkenassen terug zoals ze stonden. Vervolgens her monteer je alles.



Als je vragen hebt stel ze maar
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

wie weet wat dit kost als ik het laat doen in een garage

alvast bedankt
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

ongeveer 300eur denk ik dat je wel kwijt bent. Ik ben namelijk voorstander om ook een nieuwe riem erop te leggen,maar dat is natuurlijk vrije keuze hé.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

300 zou wel het minimum zijn, ik denk eerder aan het dubbele.

Het lijkt wel op het vervangen van de koppakking, het scheelt natuurlijk wel dat de kop er niet af hoeft, maar het schoonmaken en aanbrengen van de vloeibare pakking gaat een hoop tijd kosten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

ik doe het op ongeveer 3 uurtjes met ook de waterpomp te vervangen.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

oke jongens heb eerst toch de klepdekselpakking vervangen voor zekerheid maar hij lekt nog steeds.
we hebben het er over gehad een andere auto te kopen omdat we hier al veel kosten aan hebben gehad.
maar we hebben er al zoveel ingestoken dat dan kan dit er nog wel bij kan en dan hebben we bijna een nieuwe auto ook.(zoveel hebben we al vervangen en nog niet zoveel km's)
Dat hij wordt donderdag gemaakt.
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Plaats reactie