andere velgen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
David0v

andere velgen

Bericht door David0v »

Aangezien mijn velgen die er bij aankoop onder zaten vermoedelijk een verkeerde ET waarde hebben, en zo bij ieder klein hobbeltje de wielkasten geraakt worden, ben ik op zoek naar andere velgen.

Ik heb nu een leuk (2e hands) setje gevonden,

met de goede waarden, namelijk:

16" - 7,5J - ET37 - 4x100

Maar nu alleen het centergat nog, die velgen hebben een centergat van 57 (standaard 60, maar de oude eigenaar zegt dat ze daar bussen inpersen, en dat ze dat voor zijn auto naar 57 hebben gebracht.)

En nou moet ie voor de rover 200 (214) naar 56,1.

Weet iemand of dat kan ?... Zo ja, hoe en waar moet ik dat doen ?.. Kan dat in ieder banden bedrijf zoals kwik fit ofzo gebeuren ? Of moet ik daar voor naar een speciale tuning garage.

Ik woon vlakbij hilversum 035, en heb geen idee waar er hier een tuning bedrijf in de buurt zit.

Help mij, want als het zou kunnen ben ik van dat wielkasten probleem af.
En heb ik voor niet zo super veel geld 4 redelijke velgen (wel wat stoeprandschade, maar dat werk ik wel beetje bij, ofniet.)... mooie velgen komt wel weer als ik geld heb, is nu alleen van belang dat ik dat gezeur met wielkasten kwijt ben.. en dat ze er wel btje leuk uitzien.

Afbeelding
Maikel ten Kate

Re: andere velgen

Bericht door Maikel ten Kate »

David0v schreef: Weet iemand of dat kan ?... Zo ja, hoe en waar moet ik dat doen ?.. Kan dat in ieder banden bedrijf zoals kwik fit ofzo gebeuren ? Of moet ik daar voor naar een speciale tuning garage.

Ik woon vlakbij hilversum 035, en heb geen idee waar er hier een tuning bedrijf in de buurt zit.
Ik weet niet zeker of het kan, maar als het kan dan weet ik zeker dat Kwik-Fit (of is het Quick Shit?) het niet doet (zij doen alleen maar nieuw spul en van hun eigen). Ik woon in Hooglanderveen (Amersfoort) en loop stage in Eemnes, dus weet dat het in de buurt is van Amersfoort.
Als het mogelijk is dan zou je eens dit garagebedrijf moeten proberen. Zij doen zowat alles:

Autobedrijf Demirtas
Adres: Zwaaikom 39
Postcode: 3812PS
Plaats: Amersfoort
Provincie: Utrecht
Telefoon: 033-4612454

Een poging wagen kan geen kwaad........
David0v

Bericht door David0v »

Nouja ik ben ook wel eens bij de Quick Shit aangekomen nadat ik een auto van een kennis had geleend, en per ongeluk stoeprandje was vergeten, met oude velg die ik vervolgens van de sloop had gehaald. band om laten zetten naar die velg, en die velg weer op de auto..

en dat deden ze zo voor me.. 7,50 voor de moeite geloof ik.
Maikel ten Kate

Bericht door Maikel ten Kate »

David0v schreef:Nouja ik ben ook wel eens bij de Quick Shit aangekomen nadat ik een auto van een kennis had geleend, en per ongeluk stoeprandje was vergeten, met oude velg die ik vervolgens van de sloop had gehaald. band om laten zetten naar die velg, en die velg weer op de auto..

en dat deden ze zo voor me.. 7,50 voor de moeite geloof ik.
Ik heb het in Amersfoort bij 2 filialen geprobeerd (wijk Nieuwland, industrieterrein Calveen) en (vlakbij de Stadsring) Beiden deden het niet.
Zelfde als het afstellen van de koplampen na het vervangen van de Engelse koplampen. De Suzuki-dealer ernaast deed het wel.....
Plaats reactie