118GTR schreef:Ik leg ze zo vaak naast elkaar, aangezien ik van beide er een zooitje heb liggen. Maar bij het niet-vlakken ga ik zelf voor een oude. Bij een gereviceerde kop, die schoon en gevlakt is ga ik voor een nieuwe.
Maar het is geen echte kritiek, want je kunt ze nooit echt vergelijken. geen 2 motoren zijn hetzelfde en worden hetzelfde gebruikt.
Gewoon gebruiken waar je je het prettigst bij voelt.
tja,aangezien ik er zelf niet zo heel veel verstand van heb en we de oude pakking eruit hadden gehaald, kon je goed zien dat de siliconen randen helemaal op waren en doorgesleten.
alsof het weggeteerd was met de tijd.
dus toen ik op internet naar een nieuwe pakking zat te kijken kwam ik deze tegen voor een hele mooie prijs en die zag er voor mij teminste een stuk steviger uit(geen siliconen randen meer, dikker materiaal.)
en daar kwam nog eens bij dat ik een speciale mg-f head failure site tegenkwam die alle koppakkingsprolemen op een rijtje hadden gezet van HEEEEL wat mg-f,jes waarvan ik toch wel schrok,dus dacht, ach ja laten we het is proberen.
waarom de voorkeur voor de oude bij het niet-vlakken?
zeker omdat je compressie verliest door de dikte van de nieuwe pakking plus shim?
of had ik die shim niet hoeven gebruiken?