lampje in de schakelaar defect, waar kun je deze bestellen
lampje in de schakelaar defect, waar kun je deze bestellen
wie weet hoe de schema eruit ziet van de schakelaar van de mistlampen
komen 2 zwarte kabels binnen en 1 rood en 1 zwart/grijze
probleem is namelijk als ik hem indruk de lampen wel even aangaan maar zodra ik de schakelaar loslaat ook de lampen meteen weer uitgaan.
Als ik een gewone aan/uit knop er tussen zet werkt alles goed....rarara
heeft de schakelaar ook nog een eigen relais erin zitten??
alvast bedankt
komen 2 zwarte kabels binnen en 1 rood en 1 zwart/grijze
probleem is namelijk als ik hem indruk de lampen wel even aangaan maar zodra ik de schakelaar loslaat ook de lampen meteen weer uitgaan.
Als ik een gewone aan/uit knop er tussen zet werkt alles goed....rarara
heeft de schakelaar ook nog een eigen relais erin zitten??
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Jacco op wo jan 02, 2008 3:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
relais zit er ook wel in het maar het probleem is dat als ik de schakelaar in druk het relais hoor klikken en ook de lampen wel aangaan, maar zodra ik de schakelaar loslaat ook alles weer uitgaat.Rvelleko schreef:Je hebt idd wel een relais nodig ja, ik denk niet dat die in de schakelaar zit dus die moet je er zelf even inmaken
heb de spanning aangesloten op het contact slot dus niet op de verlichting
tja zo dacht ik er ook over ...relais krijgt idd de 12 volt spanning maar houd deze niet vast.Rvelleko schreef:Het is de bedoeling dat als je de knop indrukt er ook stroom op de relais komt waardoor deze geschakeld blijft, totdat je de stroom er weer afhaalt.
Waardoor het relais weer terugveert en het contact tussen de contactjes ook weer verbreekt.
Ik heb een extra lijntje in je schema getekend als je dit erin maakt blijft de relais geschakeld nadat je de schakelaar weer hebt losgelaten, ik weet niet hoe jou schakelaar weer verbreekt maar dit is alvast een begin.
Nu alleen nog bedenken hoe je dat rode lijntje weer kan onderbreken waardoor de lampen weer uitgaan, ditzou met dezelfde schakelaar moeten kunnen

Nu alleen nog bedenken hoe je dat rode lijntje weer kan onderbreken waardoor de lampen weer uitgaan, ditzou met dezelfde schakelaar moeten kunnen

-
- MG-R Fanatic
Een hele tijd geleden voor de ombouw naar de idt 115 zat er in de orginele kabelboom bij mij geen voor bereiding voor mistlampen,ik heb toen het volgende gedaan:
Ik had 2 orginele mistlampen van de sloop en bij van Noord de kapjes en de orginele schakkelaar gehaald.
Bij mij liep er dus ook geen voorbereidings kabels dus maar bij halfords een universeel aansluit setje gekocht.
Nou wouw ik ook dat het lichtje van de schakkelaar pas aan ging als ik het licht aanzette en dat dan ook pas de mistlampen mee konden gaan branden.
Allen de orginele schakkelaar heeft 2 aansluitngen meer dus de zaak aangesloten op een accu en dan maar uit vogelen.
Op de orginele schakkelaar staan cijfers ik heb die als volgend aangesloten en bij mijn werkt het zoals ik het wouw:
1=van de + van het stadslicht een draad trekken,dat zorgt er voor dat de mistlampen pas gaan branden als je het licht aan zet.
2=heb ik aangesloten aan de + van het lampje van de sigaretten aansteker,dat zorgt er voor dat het symbooltje op de schakkelaar pas gaat branden als je het licht aan zet.
3=noppes, niet aan gesloten
4=+ vanaf het relay
5=aarde
Ik weet niet of de cijfers op mijn relay het zelfde zijn als al die relay's van die universele aansluit setjes
30=+ van de accu
85=+naar de orginele schakkelaar (nr 4)
87=+ naar de mistlampen
86= aarde (accu)
De aarde van de mistlampen naar de carrosserrie of accu
Bij mij werkte het toen zoals het orgineel ook is, nl dat de mistlampen pas aan kunnen gaan als er stadslicht ingeschakeld is, de lampen gingen ook niet uit als ik bij inschakelen de schakelaar los liet.
hopelijk heb je er wat aan
Ik had 2 orginele mistlampen van de sloop en bij van Noord de kapjes en de orginele schakkelaar gehaald.
Bij mij liep er dus ook geen voorbereidings kabels dus maar bij halfords een universeel aansluit setje gekocht.
Nou wouw ik ook dat het lichtje van de schakkelaar pas aan ging als ik het licht aanzette en dat dan ook pas de mistlampen mee konden gaan branden.
Allen de orginele schakkelaar heeft 2 aansluitngen meer dus de zaak aangesloten op een accu en dan maar uit vogelen.
Op de orginele schakkelaar staan cijfers ik heb die als volgend aangesloten en bij mijn werkt het zoals ik het wouw:
1=van de + van het stadslicht een draad trekken,dat zorgt er voor dat de mistlampen pas gaan branden als je het licht aan zet.
2=heb ik aangesloten aan de + van het lampje van de sigaretten aansteker,dat zorgt er voor dat het symbooltje op de schakkelaar pas gaat branden als je het licht aan zet.
4=+ vanaf het relay
5=aarde
Ik weet niet of de cijfers op mijn relay het zelfde zijn als al die relay's van die universele aansluit setjes
30=+ van de accu
87=+ naar de mistlampen
86= aarde (accu)
De aarde van de mistlampen naar de carrosserrie of accu
Bij mij werkte het toen zoals het orgineel ook is, nl dat de mistlampen pas aan kunnen gaan als er stadslicht ingeschakeld is, de lampen gingen ook niet uit als ik bij inschakelen de schakelaar los liet.

Roverloos
super hier kan ik wat mee...............ga de boel weer opnieuw aansluitenmorris schreef: 1=van de + van het stadslicht een draad trekken,dat zorgt er voor dat de mistlampen pas gaan branden als je het licht aan zet.
4=+ vanaf het relay
5=aarde
30=+ van de accu
87=+ naar de mistlampen
86= aarde (accu)
nummers van de relay's zijn zelfs hetzelfde dus

thanks ik laat het weten of het bij mij werkt
Die schakelaar die jij heb opgehaald is deze ook voor de mistlampen achter bedoeld, of een originele voor de mistlampen voor?
heb het net aangesloten zoals jij vermeld en ik denk toch dat het probleem hem in de schakelaar zit, zodra ik hem aanklik dan knapt er een zekering van de verlichting. wat dus zou inhouden dat de schakelaar niet klopt. die van mij is eigenlijk officieel voor de mistlamp achter.
Heb net bij van noort de originele besteld
gr jacco
heb het net aangesloten zoals jij vermeld en ik denk toch dat het probleem hem in de schakelaar zit, zodra ik hem aanklik dan knapt er een zekering van de verlichting. wat dus zou inhouden dat de schakelaar niet klopt. die van mij is eigenlijk officieel voor de mistlamp achter.
Heb net bij van noort de originele besteld

gr jacco
-
- MG-R Fanatic
Die schakelaar die ik toen heb gekocht was idd de orginele van de voor-mistlampen.Jacco schreef:Die schakelaar die jij heb opgehaald is deze ook voor de mistlampen achter bedoeld, of een originele voor de mistlampen voor?
Heb net bij van noort de originele besteld![]()
gr jacco
Ik denk dat daar dan verschil in zit want bij mij werkte het toen goed

Roverloos