Hoi Allemaal,
ik ben sinds september in het bezit van een Rover 214 Si uit 1996.
Op dit moment rijd de auto even niet ivm. kapotte versnellingsbak, maar over 2 weken word dat gemaakt.
Nu zijn mijn 2 achterbanden kaal, en moeten er daar 2 nieuwe onder.
Maar...
Mijn auto is verlaagd.. ongeveer 30/40 mm, en nu liggen er 205/45 R16 banden onder.
Ziet er allemaal wel heel gaaf uit, maar als ik maar iets te hard een drempel op ga... en dan heb ik het ipv 10 km/h over misschien 20 km/h dan stuiteren mijn wielkasten tegen mijn banden aan, en daardoor heb ik dus zijdelingse sneden in mijn banden zitten.
Hoe is dit op te lossen ?
Heb van iemand gehoort dat het misschien aan teveel uitstekende lichtmetalen velgen kan liggen ofzo ?
Want er zijn er vast wel meer toch met zo'n bandenmaat en verlaagd ?
Hoe doen jullie dat ???
Groetjes, David.
Banden/Verlagingsprobleem
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ligt waarschijnlijk aan de ET-waarde van de velgen inderdaad, mijn broertje rijd met 205/50R16(die zijn dus nog net iets hoger dan die van jou) en met 30mm verlaging en er is niets aan de hand.
Maar het is wel een rover 400, misschien dat die wielkasten iets meer ruimte geven. Maar standaard hebben de auto wel exact dezelfde wielen, dus ik denk dat de wielkasten ook zeer vergelijkbaar zijn.
Maar het is wel een rover 400, misschien dat die wielkasten iets meer ruimte geven. Maar standaard hebben de auto wel exact dezelfde wielen, dus ik denk dat de wielkasten ook zeer vergelijkbaar zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat heet levens gevaarlijk want je hebt ook geen demping, wat inhoud dat je wielen in 1 keer tractie verliezen. Er zit geen verloop meer in, wat inhoud dat je echt in 1 keer 180 graden gedraait bent.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
heb ik nooit last van gehad, mijn dempers zaten ook niet tot onder tegen ik had nog een cm of 5 tussen de bumpstops en de bovenkant van de veerpoot, maar als ik 3 man achterin had zitten lag ik vanachter op de stoppen. Moet natuurlijk ook niet continu met 3 man achterin rijden, maar bij uitzondering kon het wel118GTR schreef:Dat heet levens gevaarlijk want je hebt ook geen demping, wat inhoud dat je wielen in 1 keer tractie verliezen. Er zit geen verloop meer in, wat inhoud dat je echt in 1 keer 180 graden gedraait bent.