Ik heb sinds 500km een getik in mijn blokje (1.4Kseries)
Prestaties en verbruik zijn niet beïnvloed, vader zegt waarschijnlijk de klepspeling of een versleten riem...
heeft 71000km, en moet deze week op onderhoud.
Verder heeft mijn versnellingspook VEEL speling, ook nog maar recent.
Ik heb een (zeer) sportieve rijstijl, maar ben nu ook geen bruut...
Iemand een idee over die problemen, zodanig dat ik een beetje voorbereid mijn probleem aankaart bij de dealer
"getik" in het vooronder
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik zie niet in hoe een versleten riem getik kan veroorzaken, klepspeling zou goed kunnen.
Maar...alle K-serie motoren hebben zelf stellende klepstoters, dus als het getik daar echt vandaan komt dan moet die stoters vervangen worden.
Dat je versnellingspook opeens veel speling vertoont dat klinkt vrij ernstig, ik heb niet eerder zoiets gehoord.
Maar...alle K-serie motoren hebben zelf stellende klepstoters, dus als het getik daar echt vandaan komt dan moet die stoters vervangen worden.
Dat je versnellingspook opeens veel speling vertoont dat klinkt vrij ernstig, ik heb niet eerder zoiets gehoord.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ik heb ook getik in het blok (1400 k-series) , en het zijn echt de kleppen. Zoals gezegd rijd hij er niet slechter van, maar klinkt toch een beetje "rammelig". Ik dacht zelf ook aan kleppen stellen, maar zo te horen zijn het de stoters???
ik ga de kop er maar eens aftrekken (als het tenminste wat warmer wordt)
ik ga de kop er maar eens aftrekken (als het tenminste wat warmer wordt)