Tellerverlichting

214 216 218 220 25
Plaats reactie
MegaLimbo

Tellerverlichting

Bericht door MegaLimbo »

Hallo , weet iemanf hoe je de tellerverlichting het beste kunt aanpassen. Op het Duitse forum, hebben ze het over LEDS en weerstanden.

De tellerplaten zouden van achter oranje zijn? Dit kan met wasbenzine er af worden gewassen. Dan zouden er over de lampjes oranje condoompjes zitten?

Stel ik wil een blauwe tellervlichting, kan er ik er dan geen wit lampje inzetten en ee blauw folie over de achterkant plakken. Dan heb ik namelijk blauwe tellerverlichting en witte km stand verlichting. Hetzelfde wilde ik doen met de lampjes bij de verwarming en airco.

Liefst zou ik zoiets willen, maar ik weet niet of dir mogelijk is aangezien de aanwijzers niet verlicht zijn (helaas)

Heeft iemand nog ideeen of tips hieromtrent??
Alvast bedankt!Afbeelding
Jai
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Jai »

Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Daar heb je een punt Jai ;) :lol:

Ik weet niet hoe het zit met de tellerplaten (of het oranje er af te poetsen is), wel weet ik dat er idd oranje condoompjes om de lampjes zitten! Ik heb ze er ook afgehaald en heb nu meer gele/oranje verlichting (snelheid en toeren e.d.) en witte totaal KM en dag KM tellers. Vind het zelf al een stuk mooier staan.

Ik heb ook geprobeerd om mijn schakelaars blauw te verlichten, dit is met condoompjes geen succes! De blauwe condoompjes laten nauwelijks licht door waardoor je de knopjes nog bijna op de tast op moet zoeken omdat je ze niet kunt vinden. Rood werkt al wel beter, maar is ook nog niet heel duidelijk. Ik heb deze nu ook gewoon wit gelaten, mooi strak. Heb de aan/uit-indicatie lampjes wel rood met condoompje!

(zie alhier voor het resultaat van mijn tellerplaten)
MegaLimbo

Bericht door MegaLimbo »

@Jai
Hey sorry man, ik had een heel verhaal getypt en foto's geplakt, maar ik zie nu dat er iets mis is gegaan, want het verhaal staat er niet op...ik ga het weer even doen!!!...mocht je meer willen weten kun je me natuurlijk altijd pm'en :D

Al bedankt voor de tips! k ga dat inderdaad maar eens proberen, is in ieder geval al een begin, dat condoompje eraf.

Dan hoor ik wel of er nog mensen zijn de andere tips hebben of een andere kleur tellerbelichting.

Ik dac ht namelijk als je die oranje laag aan de achterkant eraf wast, en je plakt op die plekken een transparante blauwe folie, dan licht dat toch blauw op. Im ga het eens proberen bij de middenconsole. Als het daar nu mislukt dan trekt ik de folie eraf en wordt het gewoon wit daar. Geen probleem. Ik houd jullie op de hoogte...
MegaLimbo

schroeven

Bericht door MegaLimbo »

Man, je kunt zeggen van Rover wat je wil, maar niet dat ze geen schroeven kunnen vastdraaien. Ik heb in het weekend eens geprobeerd om die oranje condoompjes er af te halen, maar ik krijg niet eens de schroeven van het dashboard los....
Bizar...

Hoe kijg ik de middenconsole helemaal weg? moet ik daarvoor die vier kleine schroefjes bij de pook losdraaien of?? Ik had namelijk alle schroeven los, maar kreeg hem niet los bij de pook. En ik durfde die vier kleine niet weg te halen omdat ik bang was dat ik het nooit meer vast zou krijgen

Nou ik hoop t snel te horen..

Danke
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Wel de goeie kant op gedraaid ? :mrgreen:

Maareuh, toen ik nog een scooter had zag ik in van die scooterwinkels wel eens lampenverf staan.
Daarmee verf je geoon je lampje blauw en er komt nog genoeg licht doorheen.
Misschien een idee....
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Om de middencolsole los te krijgen heb ik ff wat opgezocht

Afbeelding

"Fascia" is het dashboard
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Je kunt ook eens bij dit zaakie kijken:

http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-200-BLUE-LE ... dZViewItem
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Ik heb een tweedehands kilometerteller unit uit elkaar gehaald, en achter op de teller platen zit een soort sticker die gewoon wit is is.
Maar als je die eraf haalt is denk ik heel je plaat verlicht omdat er ook donkere stukken op die sticker zitten die geen licht doorlaten.
Ik denk dat alleen de lampjes een andere kleur geven voldoende is
Plaats reactie