Srs lampje
Srs lampje
heey,
ik had hier laats op de site een stukje gelezen over het srs lampje dat knippert, de reden kon zijn door een los of een biet goed contact maken kabeltje. Volgens mij ging het toen over een 200. Daar zat die kabel onder de stoel.
Nou heb ik even bij mij gekeken maar kan die kabel bij mij niet vinden onder de stoel. Weet iemand waar die moet zitten bij een Rover 420????
alvast bedankt,
Maurice
ik had hier laats op de site een stukje gelezen over het srs lampje dat knippert, de reden kon zijn door een los of een biet goed contact maken kabeltje. Volgens mij ging het toen over een 200. Daar zat die kabel onder de stoel.
Nou heb ik even bij mij gekeken maar kan die kabel bij mij niet vinden onder de stoel. Weet iemand waar die moet zitten bij een Rover 420????
alvast bedankt,
Maurice
komt uit boven je stuurkolom, daar zit die ene stekker die ALTIJD los gaat. Bij mij al 2 keer gebeurd, nu 2 ty-raps eromheen en opgelost.peter3 schreef:Als ik het goed heb gaat die kabel naar de gordelspanner (dat is waar je jouw gordel in stopt/klikt)
En als ik het wel heb zit die kabel waar de stekker aanzit in een gele huls/omscherming.
- Roverforever
- MG-R Freak
Ik dacht de gordelspanner van een Rover 25/200Mk3 onder de gordelklem zit maar bij een 45/400Mk2 in de gordelkast zelfpeter3 schreef:Als ik het goed heb gaat die kabel naar de gordelspanner (dat is waar je jouw gordel in stopt/klikt)
En als ik het wel heb zit die kabel waar de stekker aanzit in een gele huls/omscherming.
Dr.Z-Vago schreef:Heel hard remmen dan gaat het lampje weer uiit.
Bij mij vandaag in ieder geval wel.

Ik ben er weleens mee langs de Rover dealer gereden en die heeft toen het SRS systeem aan de pc gehangen: was niks mis mee. Hij bevestigde ook dat ze gewoon brakke stekkers hebben gebruikt.... Ik heb het opgelost met wat ty-raps en een stukje tape.
Hoe durf je je Rover te slaanJmrules schreef:Bij mij ging het lampje voor het eerst branden toen ik boos was en op t stuur ramde. Toen ik het lampje zag werd ik weer boos dus ik ramde weer op t stuur en toen bleef het weer uit
![]()

Heb je later wel je excuses aangeboden?

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
dat valt wel wat mee, lijkt me eerder dat je hem juist niet tegen je smoel krijgt bij een ongeval. vandaar het lampje.Sander schreef: Ik ben bang dat ik dan die airbag in mijn smoel krijg...
Bij mij brand het lampje na werkzaamheden aan de accu, ik ga morgen toch eens naar die stekker kijken.

meestal helpt resetten ook nog wel eens, dus spanning er af ff wachten en er weer op, en anders een slecht contactje idd