ZR Start niet goed bij koude motor
- Boarderken
- MG-R Freak
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
- Woonplaats: Lochristi (België)
schoenie schreef:Bedoelde eerder met mijn vraag; je kunt wel meten, maar hoe weet je of dat wat je meet ook goed of slecht is?
Hiervoor moet je de weerstand van de kabels doormeten, deze moeten in de grootoorde van +/- 10 tot 15 kilo-Ohm zijn.


02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
- Boarderken
- MG-R Freak
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
- Woonplaats: Lochristi (België)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Aah een bobine, zeg dat dan.Boarderken schreef: Is het onderdeel dat voor de hoogspanning zorgt, die dan verdeeld wordt over de bougies zodat deze de benzine ontsteken
Anyway kijk ook eens naar je steppenmotor van je IACV, die moet bij een koude motor meer lucht langs de gasklep laten stromen. Normaal gesproken merk je niet veel van dat ding, maar het begint nu toch koud te worden en dan heb je zo'n ding meer en meer nodig.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
effe nog een noob vraag. met die foto's enzo ben ik ni veel mee.
Bij de ZR is dit helemaal anders, ik zie zo wel een dikke draad lopen naar de bougies (denk ik,onder de luchtinlaat spruitstuk) maar dat is de bougiekabel niet zeker?
Nog iets, mijn batterij is laatste tijd ook vrij veel plat. ik kijk dan met een Voltmeter en der staat dan 11.7-9Volt op ofzo, ma toch krijg ik de auto niet gestart (die beveiliging, zo dat tikken)
Eens gestart met hulp batterij heb ik wel 14.5V, (al draaiend)kan het zijn dat die batterij een te lage Ampere geeft, of moet een goede batterij echt 12.xx V geven?
Bij de ZR is dit helemaal anders, ik zie zo wel een dikke draad lopen naar de bougies (denk ik,onder de luchtinlaat spruitstuk) maar dat is de bougiekabel niet zeker?
Nog iets, mijn batterij is laatste tijd ook vrij veel plat. ik kijk dan met een Voltmeter en der staat dan 11.7-9Volt op ofzo, ma toch krijg ik de auto niet gestart (die beveiliging, zo dat tikken)
Eens gestart met hulp batterij heb ik wel 14.5V, (al draaiend)kan het zijn dat die batterij een te lage Ampere geeft, of moet een goede batterij echt 12.xx V geven?
bij mij dus niet, eens onder 12V riktiktiktik, daarnet nogtutuur schreef:op 11v moet je ook kunnen starten
kijk eens of je start motor wel goed aan massa of voeding ligt
dat riktiktik is toch een teken van te weinig kracht(stroom)
spanning is niet veel mis mee
kan op 10 volt met beetje mazzel nog net aan starten:P
groeten

dus waarschijnlijk geeft de batterij dan te weinig ampere?, heb er nog 1 liggen, dus das geen probleem, ma vind het maar raar
Dat is deze topictutuur schreef:je hebt wel wat problemen jij trouwens
was jij ook niet degene die moeilijk startende had?
groeten

enja, idd, mometeel word ik even depressief va alle kleine mankementjes, het blijft niet ophouden, als het ene gemaakt is is het weer wat anders.
Eerst het stotteren van de wagen, ben ik 4 keer naar de garage moete gaan, totdat bobine vervangen was, na die bobine weer moeilijk startende. en die batterij, 2 keer naar chiptuning moeten gaaan voor wagen te laten afstellen vanwege de bobine, mijn voortse schijfremmen moeten afdraaien, want deze waren niet meer goed, allemaal kort op elkaar. daar krijg je het wel van

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Meet ook eens het voltage tijdens het starten, of nog beter start hem eens een keertje met een andere accu of met startkabels.schneider schreef: bij mij dus niet, eens onder 12V riktiktiktik, daarnet noghad meteen uitgemeten en der stond een dikke 11V op 11.7V om exact te zijn)
12V leveren kan iedere accu, maar als hij onder belasting in elkaar klapt dan heb je er geen bal aan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!