2 probleempjes - stationair & afstandsbediening

214 216 218 220 25
Plaats reactie
JeroenH

2 probleempjes - stationair & afstandsbediening

Bericht door JeroenH »

Ik heb dus 2 probleempjes met m'n Rovert:

1)
Ik ben van het weekend naar Duitsland geweest en na 1,5 uur rijden kwam ik in de file te staan. Na hier een 20 minuten ongeveer in gestaan te hebben en steeds optrekken en afremmen liepen mijn toeren steeds op. Normaal is het rond de 900 à 1000, maar nu liepen ze op naar 1500 à 2500. Soms zakten ze weer af na iets gas geven, maar vaak moest ik ff de auto uitzetten en weer aan, dan ging het weer 2 meter goed.

2)
Het andere probleem is dat mijn afstandsbediening slecht reageert. Op zich niet heel erg om hem open te krijgen, maar wel voor de startonderbreker. Nu moet ik soms met de sleutel de code draaien. Soms reageert ie in 1 keer, soms in 10 keer, soms helemaal niet. Batterijen heb ik van het weekend vervangen, een maand geleden en 3 maand geleden! Ik krijg ook geen knipperindicatie dat het batterijtje bijna leeg is ofzo, maar hij doet het van het ene op het andere moment gewoon niet meer!

Het is een heel verhaal, maar heeft iemand enig idee wat de oplossingen kunnen zijn hiervoor? Of waar de problemen kunnen liggen?
tummeke

Bericht door tummeke »

1) plakkende gasklep (is wel vaker bij de plastic versies). ff loshalen en goed schoonmaken, inspuiten met wat teflon spray oid. Of als dat niet helpt een andere gasklep regelen.
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

tummeke schreef:1) plakkende gasklep (is wel vaker bij de plastic versies). ff loshalen en goed schoonmaken, inspuiten met wat teflon spray oid. Of als dat niet helpt een andere gasklep regelen.
HIJ LEEFT!!!!!!!! :mrgreen:
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
tummeke

Bericht door tummeke »

MoRaX schreef: HIJ LEEFT!!!!!!!! :mrgreen:
:lol: Wel ff bijblijven he.. Dat was t nieuws van vorige week: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... c&start=16

:mrgreen:
Plaats reactie