Waar moet de kabel door?
Waar moet de kabel door?
Hey rover/mg-fanaten,
Ik heb een simpele bass box achterin mn 214 Si uit 2000 liggen , nu vraag ik me alleen af waar ik in godsnaam dat gele draadje wat de stroom levert voor de bass box door moet voeren onder mijn dashboard , ik zie namelijk nergens een gaatje waar die kabel doorheen kan, zodat ik 'm op de accu van de auto aan kan sluiten
Momenteel werkt het ding dus niet, maar dat zou wel prettig zijn.
Iemand een foto toevallig???
Ik heb een simpele bass box achterin mn 214 Si uit 2000 liggen , nu vraag ik me alleen af waar ik in godsnaam dat gele draadje wat de stroom levert voor de bass box door moet voeren onder mijn dashboard , ik zie namelijk nergens een gaatje waar die kabel doorheen kan, zodat ik 'm op de accu van de auto aan kan sluiten
Momenteel werkt het ding dus niet, maar dat zou wel prettig zijn.
Iemand een foto toevallig???
Idd, je moet dan alleen wel bijna met je bek op de pedalen liggen om de kabel er goed door te krijgen, maar het kan daar wel. Onder de motorkap zie je hem beter zitten, onder de ruitenwisser motor, maar volgens mij kon ik er vanaf die kant lastiger een kabel door krijgen (of dat ligt aan mijn inmense kracht )
Via de andere kant, zit een gat voor de kabeldoorvoer om de motorkap te openen voor een rechtsgestuurde rover. Komt achter je dashboardkastje uit. En dan verder via de dorpel.
(signaalkabels via de bestuurderszijde)
Zit wel een rubber in, maar daar kan je zo een gaatje inprikken, kabel erdoor drukken en dan een beetje kit erom heen.
(signaalkabels via de bestuurderszijde)
Zit wel een rubber in, maar daar kan je zo een gaatje inprikken, kabel erdoor drukken en dan een beetje kit erom heen.
OMG prutsers!!!!!
Gebruik nou de daar voor bedoelde doorvoer.
En op je zekeringkast zitten verschillende aansluitingen voor opties om deze aan te sluiten.
Daar zitten geschakelde en constant plussen dan hoef je niet naar je accu tenzij je een zware verbruiker hebt.
Mocht je je doorvoer willen gebruiken neem dan een elektra draad met vaste kern en steek deze door de doorvoer en knoop dan binnen je kabel eraan vast en trek hem terug.
Trek evt een touwtje mee voor de volgende keer en laat deze zitten.
En vergeet vooral niet een zekering te installeren.
Bam.
Gebruik nou de daar voor bedoelde doorvoer.
En op je zekeringkast zitten verschillende aansluitingen voor opties om deze aan te sluiten.
Daar zitten geschakelde en constant plussen dan hoef je niet naar je accu tenzij je een zware verbruiker hebt.
Mocht je je doorvoer willen gebruiken neem dan een elektra draad met vaste kern en steek deze door de doorvoer en knoop dan binnen je kabel eraan vast en trek hem terug.
Trek evt een touwtje mee voor de volgende keer en laat deze zitten.
En vergeet vooral niet een zekering te installeren.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Dat gat, waar ik hem door heb en rvelleko denk ik ook, zit wel een stukje boven de pedalen hoor! En ook nog eens boven de koppeling. Ik ga dan met de kabel trouwens ook direct omhoog, dus ergens achterblijven haken kan echt niet! Maar sowieso niet slim als je de kabels nergens vast maakt of omheen draait!bam schreef:...maar probeer bij de pedalen weg te blijven.
Het gat wat ik gebruikt heb zit hoger (als ik het zo goed zie)!
Hier zit een groter ovalen rubber in als ik het goed heb, en daar gaan ook enkele kabels door, hier kun je (als je een beetje door drukt met een stugge kabel/trekveer) een kabel bij in drukken! Dan zit je hoog en ver bij de pedalen vandaan! Zorg er dan wel voor dat de kabel meteen opzij gaat en dat je hem daar ergens vastmaakt voordat je naar beneden gaat!
Hier zit een groter ovalen rubber in als ik het goed heb, en daar gaan ook enkele kabels door, hier kun je (als je een beetje door drukt met een stugge kabel/trekveer) een kabel bij in drukken! Dan zit je hoog en ver bij de pedalen vandaan! Zorg er dan wel voor dat de kabel meteen opzij gaat en dat je hem daar ergens vastmaakt voordat je naar beneden gaat!