Waarschijnlijk doordat 98 dikker is.Bruno schreef:maar waarom hebben dan menig mg'tje last van stotteren bij rijden op 98 en niet op 95 ?
Stotteren MG F
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Hey Jupken,
Tja U kom je toch ook op elk forum tegen he (als het toch over MG gaat)
Aan de mensen die Biervanhier nog niet kennen , Biervanhier is in Belgie beter bekend als "the master from the darkside".
Tja, Jupke, ik denk dat je eens wat foto's zal moeten posten, want daar zijn ze hier blijkbaar nogal dol op.
Tja U kom je toch ook op elk forum tegen he (als het toch over MG gaat)
Aan de mensen die Biervanhier nog niet kennen , Biervanhier is in Belgie beter bekend als "the master from the darkside".
Tja, Jupke, ik denk dat je eens wat foto's zal moeten posten, want daar zijn ze hier blijkbaar nogal dol op.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
DAmn,
er zijn hier toch wel veel Fetisjisten hoor,
we hebben al een SPAM fetisjist, een BRMZR160VI fetisjist, spoiler fetisjist en nu ook een stel foto fetisjisten
TOch een lastig woord om te typen hoor, FETISJIST, wat zou het opleveren bij SCRABBLE?
er zijn hier toch wel veel Fetisjisten hoor,
we hebben al een SPAM fetisjist, een BRMZR160VI fetisjist, spoiler fetisjist en nu ook een stel foto fetisjisten
TOch een lastig woord om te typen hoor, FETISJIST, wat zou het opleveren bij SCRABBLE?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
toch dit weekend maar eens proberen,
zondag ochtend om 10 uur.....
Zal het een goede openingszin zijn ??
Zeg, heb jij zin om met mij te scrabbelen morgenochtend?
zondag ochtend om 10 uur.....
Zal het een goede openingszin zijn ??
Zeg, heb jij zin om met mij te scrabbelen morgenochtend?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Hallo allemaal ! Ik ben Sander, net als Bruno van het Belgische Forum.
Ik had ook last van stotteren bij mijn F. Ik heb alle stekkers los getrokken en met contactspray gereinigd. Het probleem is nog niet terug gekeerd. En ik tank ook 98 voorlopig nog zonder problemen
Het probleem met een laag octaan gehalte is dat het door compressie al (kan) reageeren. De compressie van een F is niet hoog genoeg om last te hebben met 95 benzine. Het is waar dat met een aangepaste ontstekings timing nog net dat beetje extra uit 98 benzine kunt halen maar het is niet waar dat 98 benzine zinloos is in een auto die dat niet doet. Hoe meer octaan erin zit (de rest is heptaan) hoe hoger de vermogens piek van de explosie...
@Bruno: Ook hier al Kent aan het verkopen ?
Ik had ook last van stotteren bij mijn F. Ik heb alle stekkers los getrokken en met contactspray gereinigd. Het probleem is nog niet terug gekeerd. En ik tank ook 98 voorlopig nog zonder problemen

Het probleem met een laag octaan gehalte is dat het door compressie al (kan) reageeren. De compressie van een F is niet hoog genoeg om last te hebben met 95 benzine. Het is waar dat met een aangepaste ontstekings timing nog net dat beetje extra uit 98 benzine kunt halen maar het is niet waar dat 98 benzine zinloos is in een auto die dat niet doet. Hoe meer octaan erin zit (de rest is heptaan) hoe hoger de vermogens piek van de explosie...
@Bruno: Ook hier al Kent aan het verkopen ?

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
waarMG_XPower schreef: Het probleem met een laag octaan gehalte is dat het door compressie al (kan) reageeren. De compressie van een F is niet hoog genoeg om last te hebben met 95 benzine.
niet waar.MG_XPower schreef: Het is waar dat met een aangepaste ontstekings timing nog net dat beetje extra uit 98 benzine kunt halen maar het is niet waar dat 98 benzine zinloos is in een auto die dat niet doet. Hoe meer octaan erin zit (de rest is heptaan) hoe hoger de vermogens piek van de explosie...
je kunt alleen meer vermogen uit Ron 98 halen door de compressie te verhogen, dit is mogelijk vanwege de hogere klokvastheid van Ron 98 t.o.v. ron 95.
En benzine bestaat echt niet alleen uit geen octaan en hebtaan. Dit zijn alleen zogenaamde benchmarks. Een mengsel van 100% octaan heeft een octaangetal van 100, een mengsel van 100% hebtaan een octaangetal van 0.
water is er ook zo'n geval. als water bevriest is 0 graden, als het kookt dan is het 100 graden celsius.
Echter als 1 of andere vloeistof vervolgens 100 graden is, bestaat het niet uit 100% water.
nog 1 dingetje, de nieuwste k-serie motoren hebben wel degelijk een klop-sensor. (de mijne in iedergeval wel). Die zijn er niet om het mogelijk te maken om op ron 98 te lopen.
Kloppen kan namelijk ook gebeuren als de motor erg heet is, gassen ontploffen nou in 1 maal gemakkelijker als ze heet zijn. Door dan een sensor te hebben kan de ECU opmerken dat het niet goed gaat, deze kan dan ontstekingstijdstippen vervroegen, en er ook voor zorgen dat de motor minder heet wordt. (minder vermogen, door minder brandstof in te spuiten, of juist heel veel brandstof vanwege het koelend effect ervan)
Dit maakt het eventueel ook mogelijk om Ron 92 te tanken, waarbij je ECU ervoor zal zorgen dat je minder vermogen hebt. Als de boel te heet wordt.
Mijn scheikunde leraar heeft uitgelegd van wel maar goed het fijne weet ik er ook niet van.118GTR schreef: niet waar.
Dit is wel leuk om te lezen:
http://science.howstuffworks.com/gasoline3.htm
Hoi allemaal,
Ik ben dus ook de gelukkige bezitter van een F1.8i (1997).
Deze stottert alleen even in de 2e versnelling met 1800 t/min, bij lagere en hogere toeren of versnelling geen enkel probleem.
Komt dit andere bekend voor????
Of is dit te voorkomen met een alu. (ipv kunststof) gasklep behuizing zoals op de latere F's?
Groetjes, JW
Ik ben dus ook de gelukkige bezitter van een F1.8i (1997).
Deze stottert alleen even in de 2e versnelling met 1800 t/min, bij lagere en hogere toeren of versnelling geen enkel probleem.
Komt dit andere bekend voor????
Of is dit te voorkomen met een alu. (ipv kunststof) gasklep behuizing zoals op de latere F's?
Groetjes, JW