Short shifter
-
schneider
Re: Short shifter
http://www.moto-build.com/mainsite/fastlever.htmlmgzr schreef:Hoi,
Bestaat er een Short shifter voor de ZR??
Grtz
wel voor de ZR 160
Heb al voor de 105ook al eens één gevonden, maar helaas vind ik de link niet meer
ik zoek zelf 1 voor mij ZR105, zou ook veel problemen met deze gearboxen oplossen (bv moeilijk schakelen)
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Bestaat zeker, ik heb er 1 gemonteerd.
In mijn geval een Rover 100, maar die heeft dezelfde versnellingsbak(R65) en het gaat erom dat 1 van de 2 schakelstangen onder een iets andere hoek aan de versnellingsbak "trekt"
Gegeven hoe simpel zo'n ding eigenlijk is, zou ik het zelfs niet vreemd winden als er voor de PG1 en R65 zelfs geen verschil bestaat.
In mijn geval een Rover 100, maar die heeft dezelfde versnellingsbak(R65) en het gaat erom dat 1 van de 2 schakelstangen onder een iets andere hoek aan de versnellingsbak "trekt"
Gegeven hoe simpel zo'n ding eigenlijk is, zou ik het zelfs niet vreemd winden als er voor de PG1 en R65 zelfs geen verschil bestaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
schneider
en schakel hij nu ook gemakkelijk?bv naar 1ste en in achteruit?118GTR schreef:Bestaat zeker, ik heb er 1 gemonteerd.
want deze gaat soms moeilijk bij mij, voor achteruit moet ik mijn koppeling iets lossen voordat ik em erin krijg
gear lever is gewoon je pook, de stang zegmaarSillyTC schreef:Voor de tubby is dat ook te maken. Moet alleen een 'gear-lever' hebben... No idea wat dat is maar goed.. Komt uit UK en word gefixed in UK... Zij zullen het wel snappen, hihi..
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
-
mgzr
Re: Short shifter
Ik rijd dan ook met een 160schneider schreef: http://www.moto-build.com/mainsite/fastlever.html
wel voor de ZR 160
Heb al voor de 105ook al eens één gevonden, maar helaas vind ik de link niet meer
ik zoek zelf 1 voor mij ZR105, zou ook veel problemen met deze gearboxen oplossen (bv moeilijk schakelen)
Grtz
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Nee, niet makkelijker alleen sneller.schneider schreef: en schakel hij nu ook gemakkelijk?bv naar 1ste en in achteruit?
want deze gaat soms moeilijk bij mij, voor achteruit moet ik mijn koppeling iets lossen voordat ik em erin krijg
In mijn geval is het een instelbare, en ik had hem "zo snel mogenlijk" gezet. Maar in dat geval was de afstand tussen III en IV misschien 1 cm(voor mijn gevoel althans) Nu staat hij medium, maar zoals gezegt is het gevoel van het echt in de versnelling schieten precies hetzelfde alleen kom je het veel eerder tegen. Je staat veel minder te roeren zeg maar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
-
schneider
-
mgzr
-
de_jakke
-
schneider
-
mgzr
Ik zie op die site alleen maar peugeot en citroen staan? Of zie ik nu verkeerd??de_jakke schreef:ik heb er een gekocht bij griffiths engineering (voor m'n 105)
heb m nog niet geïnstalleerd, maar ze maken rallyonderdelen, dus tzal wel werken...
-> http://www.griffiths-engineering.co.uk/
Grtz