Short shifter

mgzr

Short shifter

Bericht door mgzr »

Hoi,

Bestaat er een Short shifter voor de ZR??

Grtz
schneider

Re: Short shifter

Bericht door schneider »

mgzr schreef:Hoi,

Bestaat er een Short shifter voor de ZR??

Grtz
http://www.moto-build.com/mainsite/fastlever.html

wel voor de ZR 160

Heb al voor de 105ook al eens één gevonden, maar helaas vind ik de link niet meer

ik zoek zelf 1 voor mij ZR105, zou ook veel problemen met deze gearboxen oplossen (bv moeilijk schakelen)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Bestaat zeker, ik heb er 1 gemonteerd.

In mijn geval een Rover 100, maar die heeft dezelfde versnellingsbak(R65) en het gaat erom dat 1 van de 2 schakelstangen onder een iets andere hoek aan de versnellingsbak "trekt"

Gegeven hoe simpel zo'n ding eigenlijk is, zou ik het zelfs niet vreemd winden als er voor de PG1 en R65 zelfs geen verschil bestaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Voor de tubby is dat ook te maken. Moet alleen een 'gear-lever' hebben... No idea wat dat is maar goed.. Komt uit UK en word gefixed in UK... Zij zullen het wel snappen, hihi.. :lol:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
schneider

Bericht door schneider »

118GTR schreef:Bestaat zeker, ik heb er 1 gemonteerd.

In mijn geval een Rover 100, maar die heeft dezelfde versnellingsbak(R65) en het gaat erom dat 1 van de 2 schakelstangen onder een iets andere hoek aan de versnellingsbak "trekt"

Gegeven hoe simpel zo'n ding eigenlijk is, zou ik het zelfs niet vreemd winden als er voor de PG1 en R65 zelfs geen verschil bestaat.
en schakel hij nu ook gemakkelijk?bv naar 1ste en in achteruit?

want deze gaat soms moeilijk bij mij, voor achteruit moet ik mijn koppeling iets lossen voordat ik em erin krijg
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

SillyTC schreef:Voor de tubby is dat ook te maken. Moet alleen een 'gear-lever' hebben... No idea wat dat is maar goed.. Komt uit UK en word gefixed in UK... Zij zullen het wel snappen, hihi.. :lol:
gear lever is gewoon je pook, de stang zegmaar
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

SillyTC schreef:gear-lever'hihi.. :lol:
Dat is een onderstel hendel uit een vliegtuig :shock: :shock: om je onderstel in te trekken.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bam.
mgzr

Re: Short shifter

Bericht door mgzr »

schneider schreef: http://www.moto-build.com/mainsite/fastlever.html

wel voor de ZR 160

Heb al voor de 105ook al eens één gevonden, maar helaas vind ik de link niet meer

ik zoek zelf 1 voor mij ZR105, zou ook veel problemen met deze gearboxen oplossen (bv moeilijk schakelen)
Ik rijd dan ook met een 160 ;) Ik vind het origineel schakelsysteem niet bijster goed. Vandaar... Als iemand me 1 in occasie kan verkopen. Laat maar komen.

Grtz
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

schneider schreef: en schakel hij nu ook gemakkelijk?bv naar 1ste en in achteruit?

want deze gaat soms moeilijk bij mij, voor achteruit moet ik mijn koppeling iets lossen voordat ik em erin krijg
Nee, niet makkelijker alleen sneller.

In mijn geval is het een instelbare, en ik had hem "zo snel mogenlijk" gezet. Maar in dat geval was de afstand tussen III en IV misschien 1 cm(voor mijn gevoel althans) Nu staat hij medium, maar zoals gezegt is het gevoel van het echt in de versnelling schieten precies hetzelfde alleen kom je het veel eerder tegen. Je staat veel minder te roeren zeg maar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
schneider

Bericht door schneider »

achzo, ik snap je, dus eingelijk is het wel een kleine verbetering kwa schakelen?( buiten dat het sneller gaat)
mgzr

Bericht door mgzr »

Het is om dat "roeren" dat ik graag zo iets wil monteren. Ik kan evengoed een potje soep gaan koken.

grtz
de_jakke

Bericht door de_jakke »

ik heb er een gekocht bij griffiths engineering (voor m'n 105)
heb m nog niet geïnstalleerd, maar ze maken rallyonderdelen, dus tzal wel werken...
speedfreax

Bericht door speedfreax »

en kosten??
schneider

Bericht door schneider »

speedfreax schreef:en kosten??
op griffiths engineering website staat de prijs en met filmke :) (is wel grote- verbetering)

£20+£5= 29euro :) inc verzendig , of die voor een mg moesten meer kosten
speedfreax

Bericht door speedfreax »

nu maar hopen dat het een prijs is...
mgzr

Bericht door mgzr »

de_jakke schreef:ik heb er een gekocht bij griffiths engineering (voor m'n 105)
heb m nog niet geïnstalleerd, maar ze maken rallyonderdelen, dus tzal wel werken...
Ik zie op die site alleen maar peugeot en citroen staan? Of zie ik nu verkeerd??

-> http://www.griffiths-engineering.co.uk/

Grtz
Plaats reactie