Joo Boekie!
Wat betreft dit lelijke probleem ben ik de man die je moet hebben
Ik heb dit namelijk al ongeveer 4 keer meegemaakt

(al die topics die je via de zoekfunctie hebt gevonden zijn waarschijnlijk van mij

)
En 2 weken geleden ben ik van t probleem af gekomen.
Here's the deal :arrow:
Dit zijn inderdaad een paar stangetjes die jou pook met de versnellingsbak verbinden, die zijn losgeschoten.
Als ik het me goed herinner heb je 2 van deze stangetjes.
Meestal schiet maar 1 van deze 2 los per keer dat je pech hebt.
Als je de motorkap open doet, zie je aan de rechterkant van je blok je versnellingsbak zitten.
Hieraan, even goed kijken, zitten 2 stangetjes bevestigd. Ze werken met een kogelgewricht,De stangetjes klikken dus als het ware op de kogels welke aan de versnellingsbak zitten. ( 2 exemplaren dus.)
In al mijn gevallen was altijd 1 van deze stangetjes aan één kant losgeschoten en kon ik hem met een beetje martelen zo weer op t kogeltje drukken ( wanneer je aan het friemelen bent en het losse stangetje komt niet in de buurt van de kogel,moet je even de Pook bewegen).
Kijk maar even onder de kap, en je hebt het zo gerepareerd

.
Echter, het kan dus ook zijn dat een stangetje aan weerszijde losgeschoten is, en dat dus zo'n stangetje ergens op straat ligt
Wat bij mij het geval was, is dat de stangetjes LAM werden, en ná het terugdrukken, er steeds vaker vanaf begonnen te schieten.
Mocht je geen stangetje verloren zijn en je drukt hem dus terug, kan het dus ook bij jou zijn dat ze binnenkort nog een keer losschieten.
:arrow: Op een gegeven moment zat er zo veel speling op de stangetjes dat mijn pook echt heel gammel aan voelde, toen ben ik op de sloop naar andere stangetjes gaan zoeken.
Daar vond ik een mooie rode 114Gta16V (met de remschijven op het beton geplaatst

) , met de stangetjes er nog aan:
Mijn oude stangetjes hadden kogelgewrichtjes van plastic, en deze waren van ijzer. veel steviger.
Met "Lomp drukwerk" schoten ze los, en op de zelfde manier heb ik ze op mijn 111C geklikt . Dit is zo'n 2 weken geleden en hij schakelt weer super strak !!!
Mocht je een stangetje kwijt zijn,wat ik eigenlijk niet verwacht, moet je zowiezo naar een sloop. (Autobedrijf Van Noort vraagt er 2e hands E15,- voor, Op de sloop waren ze voor mij gratis)
Veel succes, en als je iets moet weten vraag je het maar, keep me up-2-date! :P
Groet,
Tomsta