Ander Blok

214 216 218 220 25
Plaats reactie
CaVeY23

Ander Blok

Bericht door CaVeY23 »

Hey na wat sleutel werk word ik gek van me blok, krijg hem niet meer aan de praat.

Geen zin meer om zo verder te kijken en doe ik wel een x in de schuur rustig aan :)
Ik zelf rij een 214SI uit 1997 mk3 bubble

Ik heb al wat rond gespeurt hiero op het forum over blokken.

Maar heb ik niet echt gevonden.
Heb op Ebay een blok gevonden van een ROVER 220 TURBO T16 ENGINE deze auto komt uit 1994.
Zijn er toevallig mensen hiero bekend met deze eventuele motorswap? Of alles past zoals word gezegt Plug and Play motor want dit is een T-versie had ik begrepen als ik het goed las :p

Bij dit motorblok komt:
Engine
Kop
Turbo
Ecu
Bekabeling
Schakelbak
Radiator
Dyname
Startmotor
Gewoon een compleet blok.
Afbeelding

Zit namelijk wel aan een budget vast en nalaten kijken bij de garage ben ik al meer kwijt dus vind ik geen echte optie.

Dus als er eventueel suggesties zijn met ja het kan met eventuele aanpassingen zou ik graag willen weten welke en of ik onderdelen van andere rovers af kan halen om de klus te kunnen klaren.

Ook al wat gelezen over de 1.8 blokjes alleen zijn nogal prijzig en wil toch graag een turbo alleen het geluid al :)

Alvast bedankt allen
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

Tis geen plug and play aangezien je er nu een K-series in hebt liggen, de 2.0T is zoals je zelf al zei een T-series.

Aanpassingen (wie iets meer weet vult m maar aan :P ):
Motorsteunen vervangen (/aanpassen/nieuwe maken)
Achterste subframe vervangen
De remmerij (je verdubbelt 't vermogen dus dat is wel aan te raden)
Laatst gewijzigd door Jai op di okt 16, 2007 12:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Je moet rekenen dat een T16 Conversie zoals Jaish al zegt wel wat meer voeten in aarde heeft dan een plug and play...

www.an-racing.co.uk doet deze conversies. Deze rekenen 2500 Pond zonder motor...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Toch schijnt het niet zo heel moeilijk te zijn, de motorruimte van de MK3 is tenslotte voor 99% hetzelfde als die van de MK2.

Kijk eens op www.rovertech.net, daar is de swap al tientallen malen gedaan.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

In Engeland is 90 % van de swaps die worden gedaan na een HGF een T-series conversie.....

Als je dit doet ben je de eerste naar mijn weten in NL met zo'n conversie...

Succes als je hiermee doorgaat...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je moet in dat geval een donor auto zoeken, een 220 of 420 uit 1991~1995. Liefste een turbo natuurlijk, want dan ben je in 1 keer klaar.

Je moet namelijk voor de T-series ook een T-series subframe hebben, en die van de oude 220 en 420 past na wat mods in een mk3 200.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Mista T schreef:In Engeland is 90 % van de swaps die worden gedaan na een HGF een T-series conversie.....
Zo vaak nou ook weer niet, maar ik vind het wel zonde dat een hoop 200 en 800 Coupes hiervoor gescrapped worden. Zelfs 220 GSi Turbo's en 220 GTi Turbo's worden gebruikt, terwijl die vrij zeldzaam zijn (GSi Turbo zijn er maar 500 van gemaakt).
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

idd erg jammer dat specials als o.a. de 220GSI-turbo, 620ti, 425Si niet in NL zijn geleverd.

Maar je kunt ze natuurlijk altijd INVOEREN 8) ;) :lol:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
CaVeY23

Bericht door CaVeY23 »

motorblok komt ook uit een 220GSI

Denk wel dat ik het ga doen. me auto staat nu toch al 3 maanden stil kan dat tijdje er ook nog wel bij....

Zal idd even moeten kijken dan naar een Motorsteun maar die kan ik eventueel mischien nog wel zelf maken ja.

IIG bedankt voor alle reacties zo ver.

Zit er wel over na te denken om het te gaan doen :)

Subframe zit btw al bij de motor.

heb ook nog een andere sub van me auto liggen dus kan ik mooie afkijken waar ik gaten bij moet boren of moet tappen :p

FF nachtje overslapen :)
CaVeY23

Bericht door CaVeY23 »

Ga nu voorloppig een zelfde blok erin zetten.

Mischien nog wat tips waar ik op kan letten bekabeling etc dingen markeren??

ga denk ik wel gelijk de snaren + waterpomp vervangen.

als iemand nog iets weet hoor ik het wel

blok had ong 110 gelopen.

dus morgen riching friesland :)
CaVeY23

Bericht door CaVeY23 »

Motor blok zit inprincipe los...

Maar blijft mij me versnellingsbak hangen..
Volgens Rave zou het ook zo losmoeten komen en ook volgens jouke.

Motorsteun is los
Versnellingsbak is los
4 bescherm klepjes van je vliegwiel zijn los
Dynamo is los
Stuurbekrachteginspomp is los.
Bekabeling is geheel los.
UItlaat is los.

Front hub is niet verwijderd omdat het inprincipe wel moet lukken om hem zo er uit te trekken.

Om het geheel met de bak te doen niet echt zin in... omdat er paar bouten echt niet los willen die aan je fronthub vast zitten waardoor de aandrijfassen niet los willen....


iemand tips of weet waarom hij niet los wil? me pa en oom zeggen drukgroep.......
morris
MG-R Fanatic
Berichten: 158
Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
Woonplaats:
Locatie: tilburg

Bericht door morris »

Als ik het goed begrijp wil je het blok los van de versnellingsbak er uit liften.
Je hebt alles los maar het blok wil niet omhoog omdat deze aan de versnellingsbak blijft haken :?:
Je zult dan eerst het blok enkele cm's van de bak af moeten trekken ivm de prise-as van de bak die in de koplingsplaat zit, of daar genoeg ruimte voor is betwijfel ik.
Roverloos
CaVeY23

Bericht door CaVeY23 »

Bak en motor zijn inmiddels los

motor wou niet meer naar links dus hebben alles maar los gegooied....

aandrijfassen los gemaakt en de ophanging van de versnellings bak en na anderhalf uur klote voor de assen was de versnellingsbak toch los :D en JEUH eindelijk kan ik alles nu gaan overzetten.

er zijn blokerings hulpstukken voor de motor.

voor je vertanding van je nokkenassen en voor je vliegwiel.
Heeft iemand ze liggen waarvan ik het zou kunnen lenen of kunnen overnemen?

Brezam zelf had nix... mischien even kijken bij een Rover dealer anders.
Mocht iemand iets hebben of tip :p let me know.

iig bedankt morris voor de tip ;)
Plaats reactie