benzine filter.. waar?
benzine filter.. waar?
Tijdje geleden tank zo goed als leeg moeten rijden (kon niet naders) sindsdien heb ik zo af en toe wat problemen met starten. Niet pakken of weer afslaan. De startmotor draait wel goed door. Nu denk ik dat misschien filter verstopt zit met rotzooi, waar kan ik die vinden? Iemand nog andere ideeën voordat ik naar de garage ga?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Er is een makkelijke test om te kijken of er genoeg benzine naar de injectoren stroomt.
Benzine komt van de tank->benzinefilter->brandstofrail->overdrukklep->retourleiding
De injectoren zitten in de brandstofrail geplugt.
Als je nu de retourleiding van de overdrukklep afhaalt en je laat de motor lopen dan moet de brandstof uit die klep spuiten.
Als op 1 of andere manier niet genoeg brandstof bij de injectoren komt of bij een niet hoog genoege druk, dan stroomt er geen brandstof uit die klep, dat gebeurd alleen als de injectoren "genoeg" hebben.
Benzine komt van de tank->benzinefilter->brandstofrail->overdrukklep->retourleiding
De injectoren zitten in de brandstofrail geplugt.
Als je nu de retourleiding van de overdrukklep afhaalt en je laat de motor lopen dan moet de brandstof uit die klep spuiten.
Als op 1 of andere manier niet genoeg brandstof bij de injectoren komt of bij een niet hoog genoege druk, dan stroomt er geen brandstof uit die klep, dat gebeurd alleen als de injectoren "genoeg" hebben.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Hey mensen,
wij hebben met de rover 45 (1.6) een tikkend geluid.
het komt uit de pot die je op de foto ziet, als je de rechtse pijl hebt en dan naar beneden langs de veerpoot montage aan de bestuurderskant. Dit is een emissie filter????? Als ik de stekker die boven op de pot losgooit is het tikken weg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Twan
het komt uit de pot die je op de foto ziet, als je de rechtse pijl hebt en dan naar beneden langs de veerpoot montage aan de bestuurderskant. Dit is een emissie filter????? Als ik de stekker die boven op de pot losgooit is het tikken weg.
Twan
Dat is de purgeklep, in dat zwarte potje wordt de benzinedamp opgeslagen en af en toe wordt dit afgevoerd naar de motor(dan krijg je een tikkend geluid). Dit gebeurd meestal als de motor stationair draait.Mini me schreef:Hey mensen,
Twan
MG TF wannahave