Kapotte veerbol
Kapotte veerbol
Van mijn 111 is rechtsachter de bol lek ofzo.
Ik had vanmorgen gereden, auto neergezet, even naar binnen voor 1uurje, en toen ik buiten kwam, hing hij rechts zover door dat de kassen op mijn wiel hangen, en mijn banden vreselijk aanlopen.
Zijn die bollen eenvoudig te maken of te vervangen. Het is een auto uit '92 die waarschijnlijk niet eens door de keuring in november komt.
Wie weet iets?
Groet, Allard
Ik had vanmorgen gereden, auto neergezet, even naar binnen voor 1uurje, en toen ik buiten kwam, hing hij rechts zover door dat de kassen op mijn wiel hangen, en mijn banden vreselijk aanlopen.
Zijn die bollen eenvoudig te maken of te vervangen. Het is een auto uit '92 die waarschijnlijk niet eens door de keuring in november komt.
Wie weet iets?
Groet, Allard
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Hoor ik daar mijn niet Forum-naam?
Veerbollen zijn redelijk makkelijk te vervangen(voor wat makkelijker dan achter), maar het is best wel werk. En nadat je het gedaan hebt heb je natuurlijk weer een pomp nodig om de boel op hoogte te brengen.
Veerbollen zijn redelijk makkelijk te vervangen(voor wat makkelijker dan achter), maar het is best wel werk. En nadat je het gedaan hebt heb je natuurlijk weer een pomp nodig om de boel op hoogte te brengen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Aha, ik denk dan dat rechts voor kapot is.
Het vreemde was eigenlijk dat ik rechts achter keek op de plek waar je hem oppompt, en juist daar een vochtige substantie voelde.
Zodoende ben ik er van uit gegaan, dat het rechts-achter was.
Ok, dus mijn bol rechts-voor is kapot.
Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen.
Waarschijnlijk heeft een doorsnee garage niet die dingen leggen, en worden de kosten van het repareren hoger dan de waarde van de auto.
Het vreemde was eigenlijk dat ik rechts achter keek op de plek waar je hem oppompt, en juist daar een vochtige substantie voelde.
Zodoende ben ik er van uit gegaan, dat het rechts-achter was.
Ok, dus mijn bol rechts-voor is kapot.
Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen.
Waarschijnlijk heeft een doorsnee garage niet die dingen leggen, en worden de kosten van het repareren hoger dan de waarde van de auto.
Tja dan moet je een nare overweging gaan doen. En dat kun je zelf het beste.
Als het toch nog een best gemartel is om zo'n bol te vervangen, naast het feit dat je er überhaupt nog maar eens eentje moet zien te regelen ergens. (sloop,van noort ofzo ) kun je hem misschien wel beter weg doen ja
Als op dit moment een van de bollen van mijn 111 het zou begeven zou ik ook wel zwaar gaan twijfelen denk ik of ik hem zou houden.
Als het toch nog een best gemartel is om zo'n bol te vervangen, naast het feit dat je er überhaupt nog maar eens eentje moet zien te regelen ergens. (sloop,van noort ofzo ) kun je hem misschien wel beter weg doen ja
Als op dit moment een van de bollen van mijn 111 het zou begeven zou ik ook wel zwaar gaan twijfelen denk ik of ik hem zou houden.
Ok, een kapotte leiding.
Ik ben net nog even gaan kijken, dat zou inderdaad kunnen.
Omdat de hele rechterkant is doorgezakt, en inderdaad de voorkant een fractie meer.
Is dat te repareren?
Weet iemand dat?
Omdat, dat lijkt mij, wanneer er een bol kapot is, deze maar op één plek doorgezakt is.
Klopt dat?
Ik ben net nog even gaan kijken, dat zou inderdaad kunnen.
Omdat de hele rechterkant is doorgezakt, en inderdaad de voorkant een fractie meer.
Is dat te repareren?
Weet iemand dat?
Omdat, dat lijkt mij, wanneer er een bol kapot is, deze maar op één plek doorgezakt is.
Klopt dat?
Veerbollen enzo
He Allard,
Kijk een op www.h-base.nl en toets je kenteken in. dan kan je zien wat die boel kost. De meeste onderdelen zijn helemaal niet duur. En met een beetje doorzettingsvermogen kom je heel erg ver. En ik kan het weten want ben net klaar met mijn 111. Koppakking, distributieriem, uitlaat, koelsysteem reinigen en nog veel meer. Je komt heel ver met adviezen van 118Gtr en beperkte hulp van een automonteur. (kop aandraaien en distributieriem op tijd zetten).
Jouke, nog bedankt
Kijk een op www.h-base.nl en toets je kenteken in. dan kan je zien wat die boel kost. De meeste onderdelen zijn helemaal niet duur. En met een beetje doorzettingsvermogen kom je heel erg ver. En ik kan het weten want ben net klaar met mijn 111. Koppakking, distributieriem, uitlaat, koelsysteem reinigen en nog veel meer. Je komt heel ver met adviezen van 118Gtr en beperkte hulp van een automonteur. (kop aandraaien en distributieriem op tijd zetten).
Jouke, nog bedankt
Veerbollen enzo
de onderdelen van h-base haal ik af bij Schaftenaar Zwolle. maar misschien kan dat ook wel ergens anders. Zou je ze moeten bellen. Succes!!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Veerbollen heb ik los liggen, en ik heb ook 1 rechterleiding liggen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!