Fabrieksopties ZR160 ivm import

Plaats reactie
MiniJack

Fabrieksopties ZR160 ivm import

Bericht door MiniJack »

Hallo,

Zoals wellicht bekend gaan we morgen naar de RDW ivm de import van onze ZR160 die we uit Luxemburg hebben gehaald.
Vraagje: klopt het dat de volgende zaken als extra zijn gemonteerd:

- airco
- electrisch schuifkanteldak
- lichtmetalen velgen
- metallic lak
- side-skirts

Deze zaken zijn aanwezig op onze ZR en naar mijn idee is alleen het schuifkanteldak een extra. Maar misschien zit ik er helemaal naast. Bij een waardebepaling koerslijst kwam ik uit op en extralijst van 4010 euro en dat is balen ivm de te betalen BPM.

Ik hoor het graag, want morgen is het zover ....... eindelijk!

Alvast bedankt, Jack
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

ZR 160 had standaard 17 inch Straights Velgen...volgens mij dezelfde als die van jou..

Airco was ook standaard...

Sideskirts horen bij het uiterlijk van de auto, dus ook standaard.. (kijk maar naar de ZR MKII

De opties op deze auto zijn dus:
Schuifdak (bij de meeste auto's optie)
Metallic lak (ook bij de meesta auto's optie)

Dus gaat om die 2 dingen...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
MiniJack

Bericht door MiniJack »

Mista T,

Bedankt voor je reactie. Ik had zelf ook al het idee.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik las ergens op het forum dat de Belgische RDW een ZR160 door liet gaan voor een getunede auto. Met dus de nodige extra's. En extra kosten.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Daar zijn het Belgen voor ;).

Zoals gezegd, enkel de lak en het kantelbak zijn opties, de rest is standaard en dat kan dus niet als meerwaarde worden gerekend.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

Striker schreef:Daar zijn het Belgen voor ;).
wacht maar, als belgie splitst komen we bij holland ;)
MG ZR S1800
MiniJack

Bericht door MiniJack »

Zolang het Rover/MG rijders zijn: geen probleem! Welkom :lol: :lol:
Boarderken
MG-R Freak

Bericht door Boarderken »

MiniJack schreef:Ik las ergens op het forum dat de Belgische RDW een ZR160 door liet gaan voor een getunede auto. Met dus de nodige extra's. En extra kosten.
Maak je geen zorgen, jij woont aan de goede kant van het Nederlandstalig gebied van onze buurlanden :P
In België is het ook te zien in welk keuringscentrum je gaat dus zelfs de lichtste versie van de ZR met 100 pk kan in België al een tuningcar zijn :roll: ;)
En dat heb ik dus zelf ondervonden met een extra tuningrapport als "beloning"... terwijl mgzr met zen ZR 160 dan weer geen enkel probleem had 8)
[Ironie-mode on]Ze hebben hier dan ook zo'n toffe minister die vanalles en nog wat zegt over tuning maar er geen bal verstand van heeft en van die goede autotechneuten in de keuring die weten waar ze mee bezig zijn...[Ironie mode off]
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
MiniJack

Bericht door MiniJack »

En het kenteken is geregeld, de BPM betaald!

Vanmorgen al om 07.45 uur in Amsterdam bij de RDW om zonder afspraak toch vlot aan de beurt te zijn. We waren dan ook al voor 8 uur aan de balie. Formaliteiten werden geregeld, de auto gekeurd. Alles bleek in orde. De keuringsmeester was Wendy, iemand waar we onlangs nog een Riley Elf (Mini-afgeleide) van hebben gekocht. Dus dat zat wel snor.

Na de voorspoedige keuring naar het kantoortje van de douane. Verliep ook vlot. Alleen, ik verwachtte het al: problemen over de extra's.

Ik had al een uitdraai van de Autoflex database bij me, dezelfde naslag die zij gebruiken. Daarin staat dat de sideskirts € 400, de airco € 1000, de 17 inch Straights € 1250, Metallic kleur € 460, schuifkanteldak € 900 als extra 's zijn geleverd.

De douaneman keek er niet verbaasd van op: hij zag de airco over het hoofd en rekende dus niet de 1000 euro daarvoor. Echter wel de kleur (terecht) en het schuifkanteldak (terecht). Maar hij pakte ook de 17 inchers mee, 1250 euro. Dus ipv 1360 euro 2610 euro! Maakt in het BPM afdracht verhaal toch een 100 euro uit.

Ik kan tegen de BPMheffing bezwaar maken bij het RDWkantoor in Amsterdam.
Ik moet daarvoor een kopie van een officiele prijslijst uit 2002 van de ZR160 met de fabrieksopties opsturen als bewijs. Het geld wat teveel is betaald wordt dan teruggestort.

Wie o wie heeft er een officiele prijslijst en wil mij er een kopietje van scannen en doormailen. Opsturen is ook goed natuurlijk. Kosten wil ik graag vergoeden. Het gaat mij overigens niet eens om de 100 euro, maar meer om de oneerlijkheid. Je moet dokken voor iets waar al voor is betaald!

Het is denk ik trouwens wel duidelijk dat we maar niet meer hebben gerept over de kop die al stuk was bij aanschaf, enzovoorts. We willen graag rijden :D :D :D Vrijdag komen de papieren binnen, zaterdag voorkeuren en maandag afmelden. :arrow: :arrow: :lol:
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

heb geen prijslijst maar GEFELICITEERD!!!!

freude am fahren :mrgreen:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

But to be me...!!

MiniJack

Bericht door MiniJack »

Mista T,

Dat overzicht ken ik. Maar de douane wil dit niet als bewijs erkennen. Ze willen een originele prijslijstkopie uit 2002, helaas. Ik hoop dat er een forumlid is die ons kan helpen aan zo'n kopietje :roll:
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Aha.... als ik er aan toe kom ivm werk, zal ik morgen eens kijken of ik heel toevallig bij de ex MG-Rover in nieuwegein een oude folder vandaan kan halen....
But to be me...!!

MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: gefiliciteerd ....en nu genieten maaaaaarr ;)
Afbeelding
MiniJack

Bericht door MiniJack »

Inmiddels van 216cabrio een scan gekregen van de originele folder. Hierin is heel duidelijk te lezen dat de ZR160 17' Straights STANDAARD heeft. Dus is het geen optie.

Heb meteen de hder Wolven (tja, what's in a name :-) van de Belastingen BPM in Amsterdam een brief gestuurd met het verzoek om herziening. Het lijkt mij dat ze er niet omheen kunnen.

Ik ben benieuwd ........
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

aardige vent die 216 cabrio, mooie auto's ook :mrgreen:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie