Stotteren MG F
Stotteren MG F
Een technische vraag, aangezien de dealer er zelf niet uit kan komen.
Een vriend van mij heeft een MG F MK1 1.8i als ik het goed heb. En deze stottert op de vreemdste momenten, dan bij koud weer, dan met warme moter. Er is geen touw aanvast te knopen. Gehele onsteking is al vervangen.
Wat kan dit wezen?
Alvast bedankt
Een vriend van mij heeft een MG F MK1 1.8i als ik het goed heb. En deze stottert op de vreemdste momenten, dan bij koud weer, dan met warme moter. Er is geen touw aanvast te knopen. Gehele onsteking is al vervangen.
Wat kan dit wezen?
Alvast bedankt
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Hallo,
Even voorstellen, ik ben Bruno, uit Belgie (nogal gekend op het Belgische forum)
Stotteren kan te wijten zijn aan : Bougies en/of bougiekabels, meestal bij nat weer, doch deze blijken vervangen te zijn volgens Flemming, TB kan niet, daar deze bij een vervuiling blijft hangen, zoals Striker meldt. Een additief of beter nog benzine-spoeler (bv. Petrol one-shot van Kent, te krijg bij de betere garage) kan nooit geen kwaad, maar bij bv. klepsteel-vervuiling heb je ook niet echt het stotter-effect. Ik denk dat je gewoon even de brandstoffilter moet vervangen, daar er waarschijnlijk vuil in zit. Dit is ongeveer 15 minuutjes werk, inclusief motorcopartiment openen.
Heb je dat laatste al gedaan ? Dit lijkt me het meest voor de hand liggende.
Trouwens, welke brandstof tank je 95 of 98 octaan, en welk merk ?
Raar maar waar, maar hier hadden we bij iemand een gelijkaardig probleem, hij tankte altijd 98 octaan, omdat dat toch het beste is dachten we. Toen hij op een gegeven moment 95 octaan tankte, was zijn probleem plots verdwenen. Hij is 95 octaan blijven tanken en heeft het probleem nooit meer terug gehad. Begrijpen wie begrijpen kan, maar zeker de moeite om eens te testen. Maar vervang dus zeker ook even de brandstoffilter.
HTH
Even voorstellen, ik ben Bruno, uit Belgie (nogal gekend op het Belgische forum)
Stotteren kan te wijten zijn aan : Bougies en/of bougiekabels, meestal bij nat weer, doch deze blijken vervangen te zijn volgens Flemming, TB kan niet, daar deze bij een vervuiling blijft hangen, zoals Striker meldt. Een additief of beter nog benzine-spoeler (bv. Petrol one-shot van Kent, te krijg bij de betere garage) kan nooit geen kwaad, maar bij bv. klepsteel-vervuiling heb je ook niet echt het stotter-effect. Ik denk dat je gewoon even de brandstoffilter moet vervangen, daar er waarschijnlijk vuil in zit. Dit is ongeveer 15 minuutjes werk, inclusief motorcopartiment openen.
Heb je dat laatste al gedaan ? Dit lijkt me het meest voor de hand liggende.
Trouwens, welke brandstof tank je 95 of 98 octaan, en welk merk ?
Raar maar waar, maar hier hadden we bij iemand een gelijkaardig probleem, hij tankte altijd 98 octaan, omdat dat toch het beste is dachten we. Toen hij op een gegeven moment 95 octaan tankte, was zijn probleem plots verdwenen. Hij is 95 octaan blijven tanken en heeft het probleem nooit meer terug gehad. Begrijpen wie begrijpen kan, maar zeker de moeite om eens te testen. Maar vervang dus zeker ook even de brandstoffilter.
HTH

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Normaal gezien geldt de regel hoe hoger het octaangehalte hoe "vettiger" de benzine of anders gezegd hoe beter hij een smerend effect heeft. 95 oct is veel droger, en daarenboven hebben sommige oudere wagens hier mee het effect van het zogenaamd gaan na-dieselen. Hoe meer lood dus, hoe beter, echter de uitzonderingen bevestigen de regel, want bij menig MGF je zou 95 oct dus beter zijn (kwestie van het stotteren)

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Aha, weer eens iets bijgeleerd, maar waarom hebben dan menig mg'tje last van stotteren bij rijden op 98 en niet op 95 ?
En trouwens Flemming, al licht in de duisternis ? Ik dacht ook nog eventueel aan een slecht werkende brandstofpomp in het slechtse geval, maar nogmaals verander zeker de filter eerst en voeg een goede spoeling toe.
En trouwens Flemming, al licht in de duisternis ? Ik dacht ook nog eventueel aan een slecht werkende brandstofpomp in het slechtse geval, maar nogmaals verander zeker de filter eerst en voeg een goede spoeling toe.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer