220ti???
220ti???
hey ik heb dus een rover 820ti zien staan voor een leuke prijs
ik rijd zelf een 214si en die wil ik wel ombouwen tot 2l turbo
maar nu is mijn vraag
wat zijn nu de wezenlijke verschillen
ben van plan om dus het onderstel motorblok kabelboom en alles over te zetten
maar hoe zit het met motorsteun punten en dergelijken
zal dat een beetje uitkomen??
iemand hier die een idee heeft
dan hoor ik het graag
groeten arthur
ik rijd zelf een 214si en die wil ik wel ombouwen tot 2l turbo
maar nu is mijn vraag
wat zijn nu de wezenlijke verschillen
ben van plan om dus het onderstel motorblok kabelboom en alles over te zetten
maar hoe zit het met motorsteun punten en dergelijken
zal dat een beetje uitkomen??
iemand hier die een idee heeft
dan hoor ik het graag
groeten arthur
Nee die heeft K-serie naar K-serie gedaan, dat is qua motorsteunen plug en play.
Je moet geloof ik het achterste subframe van de turbo gebruiken, maar of die van een Ti past weet ik niet. Je moet even op de engelse forums (bv. www.rovertech.net) kijken, daar is de swap al veel vaker gedaan.
Je moet geloof ik het achterste subframe van de turbo gebruiken, maar of die van een Ti past weet ik niet. Je moet even op de engelse forums (bv. www.rovertech.net) kijken, daar is de swap al veel vaker gedaan.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
http://www.an-racing.co.uk/
Zoals al vermeld moet je de motorsteunen aanpassen, want je gaat van een K-serie naar een T-serie...
Houdt er rekening mee dat de 820ti 180 PK heeft en niet de 200 die er in de 620Ti, 220 TC en de 820 Coupe zitten...
Die 820 ti heel toevallig een rode die bij van der peijl staat voor 950 euro? Voordeel daarvan is dat de motor er al uit is...
Zoals al vermeld moet je de motorsteunen aanpassen, want je gaat van een K-serie naar een T-serie...
Houdt er rekening mee dat de 820ti 180 PK heeft en niet de 200 die er in de 620Ti, 220 TC en de 820 Coupe zitten...
Die 820 ti heel toevallig een rode die bij van der peijl staat voor 950 euro? Voordeel daarvan is dat de motor er al uit is...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
houdt er rekening mee dat je met een T16 conversie al heel gauw 2500 - 3000 Euro kwijt bent....
Dan zou ik opteren om gewoon te kijken naar een snellere motor..... Of eventueel een 1.8 k series te swappen... Ken iemand die nu weet hoe het moet...
plus dat ik het risico van die auto bij van der peijl erg groot vind... Deze staat namelijk al bijna 3 jaar ofzo op internet te koop... Sinds al 1,5 jaar op deze prijs.... Ze willen hem volgens mij niet kwijt, want naar mijn idee verkoop je zo'n auto toch beter als de motor erin zit...
Dan zou ik opteren om gewoon te kijken naar een snellere motor..... Of eventueel een 1.8 k series te swappen... Ken iemand die nu weet hoe het moet...
plus dat ik het risico van die auto bij van der peijl erg groot vind... Deze staat namelijk al bijna 3 jaar ofzo op internet te koop... Sinds al 1,5 jaar op deze prijs.... Ze willen hem volgens mij niet kwijt, want naar mijn idee verkoop je zo'n auto toch beter als de motor erin zit...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi