Verschil van vermogen tussen 620i en Si
Verschil van vermogen tussen 620i en Si
Hallo!!
Ik vraag me af waar het verschil van vermogen precies in zit tussen een 620i en een 620Si.
Volgens mij ligt daar exact hetzelfde blok in.
Ligt dit aan een andere uitlaat-lijn?
Andere ECU?
Ik zie wel dat de compressie iets hoger is van een Si.
En de reden waarom ik dit wil weten; Kan ik dat vermogen ook zonder problemen uit mijn eigen blok krijgen? (Een 620i)
Alvast bedankt voor de info!
Groeten!
Ik vraag me af waar het verschil van vermogen precies in zit tussen een 620i en een 620Si.
Volgens mij ligt daar exact hetzelfde blok in.
Ligt dit aan een andere uitlaat-lijn?
Andere ECU?
Ik zie wel dat de compressie iets hoger is van een Si.
En de reden waarom ik dit wil weten; Kan ik dat vermogen ook zonder problemen uit mijn eigen blok krijgen? (Een 620i)
Alvast bedankt voor de info!
Groeten!
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
@ Pagan..
Nee hoor.. De 620i heeft 116 PK en de 620Si heeft 136 PK.
Ik weet wel dat het beide F series blokken zijn.. alleen bij de 620i een Z2 en bij de 620Si Z1..
Zoals Tempex al zei is alleen de compressie hoger van de 620Si. Misschien dat ze daar wat vermogen trekken, kan zijn dat de koppen ook anders zijn en misschien de ECU.
Trouwens je kan ook zoeken naar F22 blok, moet ook passen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_F_engine#F20Z
Nee hoor.. De 620i heeft 116 PK en de 620Si heeft 136 PK.
Ik weet wel dat het beide F series blokken zijn.. alleen bij de 620i een Z2 en bij de 620Si Z1..
Zoals Tempex al zei is alleen de compressie hoger van de 620Si. Misschien dat ze daar wat vermogen trekken, kan zijn dat de koppen ook anders zijn en misschien de ECU.
Trouwens je kan ook zoeken naar F22 blok, moet ook passen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_F_engine#F20Z
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
I of Si maakt niets uit in vermogen.
De eerste rovers 600 hadden een 2.0 liter met 116Pk.
Toen kwam er een 1.8 moter van 116Pk en werd het 2.0 blok wat aangepast waardoor die 136Pk gaf.
I en Si zit hem in het interieur en exopties zoals een verder uitgebreid notenhouten interieur, een 2e airbag en electrische ramen achter alsmede half lederen of lederen stoelen. Airco staat er ook los van.
Greetz
KIP
De eerste rovers 600 hadden een 2.0 liter met 116Pk.
Toen kwam er een 1.8 moter van 116Pk en werd het 2.0 blok wat aangepast waardoor die 136Pk gaf.
I en Si zit hem in het interieur en exopties zoals een verder uitgebreid notenhouten interieur, een 2e airbag en electrische ramen achter alsmede half lederen of lederen stoelen. Airco staat er ook los van.
Greetz
KIP
Ik heb het nog eens opgezocht.
Bij de 1.8 liter modellen is altijd dezelfde motor met zelfde vermogen geleverd en maakt I of Si niets uit
Bij de 620 betreft de I en de Si dezelfde motor maar is bij de Si versies de compressieverhouding aangepast (9, 0:1 resp 9, 5:1) waardoor in het 2e gval de motor geen 116 maar 132 Pk levert.
KIP
Bij de 1.8 liter modellen is altijd dezelfde motor met zelfde vermogen geleverd en maakt I of Si niets uit
Bij de 620 betreft de I en de Si dezelfde motor maar is bij de Si versies de compressieverhouding aangepast (9, 0:1 resp 9, 5:1) waardoor in het 2e gval de motor geen 116 maar 132 Pk levert.
KIP
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Tempex schreef:Weet iemand ook hoe ik die compressie in mijn blok hoger kan krijgen?
Is dat sleutelen in de ECU? Of kan dat ook eenvoudiger?

Nee, dat doe je niet in de ECU. En het is VEEEEEEEEEEEL moeilijker. Meestal komt het op andere zuigers aan, of een iets langere krukas. (je kunt je kop ook vlakken, maar dat levert maar marginaal een hogere compressie op)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nee, dat doe je niet in de ECU. En het is VEEEEEEEEEEEL moeilijker. Meestal komt het op andere zuigers aan, of een iets langere krukas. (je kunt je kop ook vlakken, maar dat levert maar marginaal een hogere compressie op)
Inderdaad. Als jij je motor wilt opvoeren zul je hem moeten upgraden met de cylinderkop van de laatste Si-versie. Daarna kan je hem n keer vlakken, er ander boogies, andere spruitstukken, andere zuigers etc in plaatsen. dan kan een chipje voor het laatste getunede model nog 15 pk toevoegen naast wat je al veranderen wil.
tip; na chiptuning octaan 98 tanken want rovers zijn niet bestend tegen veel meer hitte en lopen al dicht tegen de pingelgrens (ECU). Dus koeling optimaliseren is dan ook een must!
KIP
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
wat een gedoe voor 15pk 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland