Hallo iedereen,
De koppakking van mijn zr lekt, en nu moeten we die dus gaan vervangen. Ik heb al gelezen dat we zeer voorzichtig moeten zijn met de vvc, en alles goed vastzetten. Goed om te weten trouwens. Maar nu...
Als de boel dan toch uit elkaar ligt, wil ik ineens te kop laten vlakken, en de in en uitlaatkanalen laten flowen. Mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring in het vlakken van zo'n kop? Hoeveel mag eraf? Welk geeft het beste resultaat?
Grtz mgzr
Kop vlakken ZR 160
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik laat het vlakken altijd in Harderwijk doen.
Maar voor performance hoef je het niet te doen, het verschil is nihil, dus haal er altijd zo min mogenlijk af.
Flowen is wel aan te raden, maar ik ken daarvoor geen adressen in Nederland. De paar mensen waarvan ik weet dat ze aangepaste koppen hebben, hebben ze naar Engeland gestuurd en geflowed terug ontvangen.
Ik ben van plan het mezelf een beetje aan te leren(met name glad maken en niet te veel matariaal weghalen) en daarvoor heb ik een afgeschreven kop(k16) liggen waarbij het dus niet boeit als ik tever ga en een waterkanaal raak.
Maar voor performance hoef je het niet te doen, het verschil is nihil, dus haal er altijd zo min mogenlijk af.
Flowen is wel aan te raden, maar ik ken daarvoor geen adressen in Nederland. De paar mensen waarvan ik weet dat ze aangepaste koppen hebben, hebben ze naar Engeland gestuurd en geflowed terug ontvangen.
Ik ben van plan het mezelf een beetje aan te leren(met name glad maken en niet te veel matariaal weghalen) en daarvoor heb ik een afgeschreven kop(k16) liggen waarbij het dus niet boeit als ik tever ga en een waterkanaal raak.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Misschien niet altijd nodig maar wel vaak aan te raden. De kop is van aluminium en de vuurringen zijn van staal, gevolg is dat 9 van de 10 keer de ringen in het alu gedrukt zijn. Gevolg daarvan is weer dat het moeilijker wordt voor de nieuwe koppakking om de boel af te dichten.mech-rovermg schreef:Vlakken is niet nodig wanneer je hem niet warm hebt gereden ( kan je zien aan de kop als de cilinderbussen in de kop zijn getikt) Is dit niet het geval moet je hem niet laten vlakken.
Gewoon met een houten blokje slissen.
Ciao
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
De koppakking, daar is geen twijfel mogelijk. Het koelwater spuit eruit... !Niet normaal. Ik heb nog evenjes gereden, en ik moest tot 3 liter per dag bijvullen. Het lekt niet in de cilinder, maar naar buiten toe. Nu ja, lekken... Spuiten is beter gezegt.Frekkel schreef:is het de koppakking of het kleppendeksel dat lekt?
Het kleppendeksel zweet gewoon een beetje, maar dat is het minste van men problemen...
Grtz