sensor air/fuel

214 216 218 220 25
Plaats reactie
pyara_pappoe

sensor air/fuel

Bericht door pyara_pappoe »

sorry heren,

ik begin toch maar weer even een topic over de air fuel sensor. Neem me a.u.b. even niet kwalijk want ik kom er echt niet uit. Ik heb onlangs mijn auto op de brug gehad, en gekeken of er onderaan mijn motorblok of uitlaatsysteem een lambda sensor zat., echt ik kon geen ene sensor vinden.

Nu heb ik even de handleiding erbij gepakt, en hierop zie ik dus aangegeven Ideal air control valve ( nr.6 ) en oxygen sensor ( nr 16). Welke sensor is nou hier de air/fuel sensor? kan iemand me ermee helpen? of zijn het deze twee sensoren appart die samen de air/fuel meten ??

zie plaatje...?

hopelijk zijn jullie wel zo vriendelijk mij even te helpen, en als dit plaatje niet de juiste is uit de handleiding welke is het dan wel, want ik kan die namelijk niet vinden.....

bedankt voor alle vriendelijke hulp, voorzover die wordt gegeven :D

http://img514.imageshack.us/img514/1518 ... orsha2.png

let wel op dat je even moet klikken op het plaatje om het te vergroten .
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

De air/fuel sensor wordt door de britten oxygen sensor genoemd en in nederland noemen we het de lamdasensor.
De lambdasensor zit in de uitlaat gemonteerd gewoon geschroefd.
Als je de motorkap open doet en je uitlaatspruitstuk naar beneden volgt zul je daar de sensor tegenkomen en er gaan 4 draden uit.
2 witte verwarming
1 grijze massa signaal
1 zwarte signaal (deze moet je dus aftakken)

Dit is ook een heel mooi artikel voor je
http://www.amt.nl/web/show/file?id=8483 ... milieu.pdf

beetje zoeken op internet en gij zult vinden ;)
MG TF wannahave
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

schoenie echt bedankt voor je uitleg. EINDELIJK IEMAND DIE HET EEN KEER GOED UITLEGT:) thanks man. ik ga het proberen en houd jullie op de hoogte.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

schoenie schreef: beetje zoeken op internet en gij zult vinden ;)
;)
Plaats reactie