wat is dit voor kastje en waar is het voor???
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Het zou iets van een powerbox kunnen zijn... Maar dan heb je een gechipte 114 GTi...
Denk een leuk raadseltje voor de 100 freaks hier...
Denk een leuk raadseltje voor de 100 freaks hier...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
als er nix aan de uitlaat, inlaat en nokkenassen gedaan is, zou dat wel daarmee te maken hebben.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een Mems 1.6(114 gti) valt niet te chippen. Maar dan hebben we het ook over echte fuel/ignition maps.
Het eerste wat bij me opkomt is dat het een weerstand is, die de weerstand van de inlaat-lucht-temperatuur-sensor verhoogt waardoor de ECU denkt dat het kouder is en daarom meer benzine inspuit. Het resultaat is iets meer vermogen, en een betere gasrespons. Maar ook een beroerdere verbranding(uitstoot en katalysator gaat eraan) en hogere brandstof verbruik.
trek het sokje van de groene sensor in je inlaatkanaal(van cyl nr4) er even af en bekijk de kleuren van de draden, als dat dezelfde draden zijn die zijn onderbroken in je 2de foto dan weet je zeker dat het het bovenstaande is.
Het eerste wat bij me opkomt is dat het een weerstand is, die de weerstand van de inlaat-lucht-temperatuur-sensor verhoogt waardoor de ECU denkt dat het kouder is en daarom meer benzine inspuit. Het resultaat is iets meer vermogen, en een betere gasrespons. Maar ook een beroerdere verbranding(uitstoot en katalysator gaat eraan) en hogere brandstof verbruik.
trek het sokje van de groene sensor in je inlaatkanaal(van cyl nr4) er even af en bekijk de kleuren van de draden, als dat dezelfde draden zijn die zijn onderbroken in je 2de foto dan weet je zeker dat het het bovenstaande is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
zow, heb dan eindelijk eens gekeken,
de draden van het kastje verdwijnen in de stekker van de ecu,
de draden die op de sensor zitten hebben andere kleuren als die van het kastje naar de ecu lopen.
wel kreeg ik nog een tip van iemand op een engels mini forum,
er zou voor de mpi "mini" motoren ooit ook zo'n soort kastje zijn geweest,
dat was iets van C.O.N. superchips, meer specificaties krijg ik binnekort.
als ik ga googlen kom ik uit op spaanse sites
niet echt bestemd voor mij
de draden van het kastje verdwijnen in de stekker van de ecu,
de draden die op de sensor zitten hebben andere kleuren als die van het kastje naar de ecu lopen.
wel kreeg ik nog een tip van iemand op een engels mini forum,
er zou voor de mpi "mini" motoren ooit ook zo'n soort kastje zijn geweest,
dat was iets van C.O.N. superchips, meer specificaties krijg ik binnekort.
als ik ga googlen kom ik uit op spaanse sites
niet echt bestemd voor mij