Welke olie op die 1.6 japcrap blokken?

214 216 218 220 25
Dutch
MG-R Core

Welke olie op die 1.6 japcrap blokken?

Bericht door Dutch »

:mrgreen: wie weet er welke olie ik het best op mijn rover 216 japcrap kan mikken.
Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
Km stand is 234K.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

gewoon 10w40 werkt altijd :D
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

hoeveel had jou japcrap gelopen?
Afbeelding
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

nu 197k maar nieuwe motor is in aanbouw :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Ow ja? nog betere specs? Welk merk olie gebruik jij?
Afbeelding
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

voorlopig ff standaard specs, ga misschien wel een beetje port+polish proberen :) onderblok heb ik nog geen plannen voor

ik gooi vanalles door elkaar, intereseerd me niet zo, het loopt er bij de uitlaat toch weer uit ;) :)
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

foto's heb ik niet, zondag op zandvoort te "bewonderen" kuch
Afbeelding
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

jongens jongens, gewoon op tijd olie bijvullen en niet elke keer je koppeling met een klap laten opkomen en dan houden die blokken/bakken het echt wel uit hoor....

ik heb op dit moment alleen een kop liggen, daar ga ik mee beginnen. Dit is een D16A9 kop van een '88 CRX met 130k erop in hele goede staat. Die ga ik rebuilden, dat heb ik nog nooit gedaan dus dat ga ik rustig aan doen :P

dan wil ik kijken of ik mijn huidige onderblok hou ofniet, hangt van de zuigerveren af...
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Tsja, wat zal ik zeggen. Bij mij zit de originele bak er nog onder en er staat nu 197k op, waarvan de laatste 50k door mij gereden zijn. Alleen de eerste versnelling jankt licht, verder niks aan de hand. Ik heb zelfs de originele koppeling nog.

Jij zal wel pech hebben gehad dan.

Revisie is altijd mogelijk maar zal de kosten van een "nieuwe" bak snel overschrijden ben ik bang.
tutuur

Bericht door tutuur »

Mark16v Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 10:46 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

voorlopig ff standaard specs, ga misschien wel een beetje port+polish proberen onderblok heb ik nog geen plannen voor

ik gooi vanalles door elkaar, intereseerd me niet zo, het loopt er bij de uitlaat toch weer uit

als jou olie er bij de uitlaat uit komt is er toch iets nieet goed;)
tenzij je op 2takt rijd:P
mzzl
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

tutuur schreef: als jou olie er bij de uitlaat uit komt is er toch iets nieet goed ;)
tenzij je op 2takt rijd :P
mzz
dat het niet goed is dat is wel duidelijk haha. daarom ben ook opnieuw aan het opbouwen :P

opzich valt het wel mee hoor, hij rookt in de hoge toeren en ik moet nu ongeveer om de 2000km een liter bijvullen...
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ehm dan stroomt het er aan de onderkant uit, dan rookt het niet uit te uitlaat...

verdroogde klepseals komen heel vaak voor, dat is het dan ook hoogstwaarschijnlijk. + dat ik het gewoon leuk vind om die kop te rebuilden.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Ja dat is meestal de oorzaak.
Maar hoezo is 233K een hoge km stand?
Auto is van 2e eigenaar, 1e eigenaar heeft de auto tot 2003 gereden en tot KM stand 186K daarna overgenomen door zijn neefje, die heeft hem met 200K nog een nieuwe riem etc gegeven dus met onderhoud zit het wel goed.
KM stand is wel hoger dan de gemiddelde auto en hij zou vast olie verbruiken(boeie gewoon bij houden).
Ga vandaag/ morgen maar eens olie wisselen en nieuw filter erop zetten + nieuwe kaarsen.
En dan is het iig weer lekker frissies voor zandvoort.
Tomcat schreef:Maar eh, is 't wat? Of ga je er alleen mee racen/trappen en wachten tot 'ie echt uit elkaar valt? :twisted: Behoorlijk hoge km-stand trouwens! Nog geen last van ratels/getik?
Nee dat doe ik er zeker niet mee, heb alle auto's die ik gehad heb(dit is nummer 15) met respect behandeld. Dat ga ik met deze ook doen. Misschien d\maakt mijn bak wat lawaai maar dan zoek ik wel een ander als deze naar de jachtvelden is

@Mark, jij bent er ook niet zondag? Damn ben ik dan de enige JAPCRAPPER???
Afbeelding
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Tomcat schreef:Aha, op die manier kan er een beetje olie in je verbrandingsruimte komen, verklaart ook de rokende uitlaat..
waar zie jij in mijn tekst rokende uitlaat staan? En op welke manier? Langs de zuigerveren of de KM stand? Idd kan er door de Km stand wel een beetje olie verbranden.
Afbeelding
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Hoe heet het blok wat er in mijn hok zit officieel? D16Z5 oid?
Afbeelding
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

sneller typen dan :twisted: :mrgreen:

En welke bakken passen daar achter?
Afbeelding
Plaats reactie