Misschien is dit wel een wetenswaardigheid voor iedereen die het nog niet weet. Voor het geval iemand van jullie ooit dezelfde lekkage krijgt.
De oplossing is erg simpel.
In de inlaatbak van de verwarming zit een waterafvoer dui uitkomt achter het spatbord van je voorwielen (links en rechts) In het binnen-spatbord zit een vierkante opening met een rubber luikje ervoor dat alleen naar buiten toe open kan (op die manier kan er een water IN maar alleen UIT)
Als dus je kachelbak volloopt met (regen)water vloeit het overtollige water er door die poort gewoon van onderen weer uit. Bij mij zat deze poort dus vestopt met blad en andere bloesemmeuk (zand, takjes, humus weet ik veel) en bleef de rubberen deur dicht "plakken". daardoor kon et water niet weg en zocht het volgende laagste punt langs de kachel via het schutbord naar binnen.
oplossing: :P
haal de schroeven (en pluggen) van het rubberen spatbord in je wielkast los en buig het rubber voorzichtig naar buiten. Nu kan je in de holle ruimte tussen het zijspatbord en het binnenchassies kijken. ter hoogte van je knipperlicht in het zijspatbord zit een rubberen vierkante flap die je naar boven toe kan optillen. Daarachter zie je een vierkante opening en waarschijnlijk een laag prut. Dit is de benoemde waterafvoer van de kachel. Haal de prut met je vingers weg en spoel de opening met water door om de uitweg weer helemaal vij te krijgen. Daarna schroefjes van het spatbord weer vastdraaien en klaar is kees.

Het zal voor vele autoexperts onder jullie wellicht bekend zijn maar ik wist het niet en deel graag mijn ervaring. Per slot van rekening zou anders mijn hele interieur van de 618 aan het rotten zijn gegaan want die matten en foam-rubbers bij de pedalen gaan aardig stinken als ze nat zijn!
Groetjes,
KIP