dank je
power filter zat er al op bij aankoop.
maar je kan de hele luchtfilter unit eraf halen.
daar zitten wat sensoren in enzo..
de sensor die naar de klep in de aanzuigbuis loopt kan er gewoon vanaf en los laten hangen. deze zit aan de onderkant van het luchtfilterhuis.
naast die plug van de aanzuigklep, zit nog een plugje naar dezelfde sensor. deze loopt naar de achterkant van de het inlaatspruitstuk. in deze plug moet normaalgesproken een schroef gedraaid worden. bij mijn SI-motor werkte dat.
bij deze gti kwam ik er achter dat ie dan knap beroerd loopt.
in het luchtfilterhuis zit ook nog een klein vierkant blokje met 2 aansluitingen onderaan die door het luchtfilterhuis heen steken..
deze haal je gewoon uit het huis en sluit je weer aan op de 2 luchtslangen en bind je met trekbandjes ergens vast aan leidingen of kabels.
dan loopt er nog een elektrische connector naar het filterhuis.
deze haal je los en draai de sensor die er op aangesloten zit uit het filterhuis. daarna kan de stekker er weer in..
deze wordt in het nieuwe openluchtfilter gestoken.
ik weet alleen niet of dat gat daarvoor al in het nieuwe filter zat of dat die er in gemaakt is.. (zou je aan dutch moeten vragen)
daar heb ik deze motor zo vandaan.
weet overigens ook niet of een 111 hetzelfde is als 114
de luchtaanzuigbuis kan gewoon blijven zitten.
deze zorgt dan alsnog voor een beetje koude lucht naar de inlaat.
het nieuwe filter zit er gewoon met een ringklem op geklemd.