slang tussenkoeler turbo gescheurd tijdens vakantie!

414 416 418 420 45
Plaats reactie
ijzervreter

slang tussenkoeler turbo gescheurd tijdens vakantie!

Bericht door ijzervreter »

Terugkomend van een mooie vakantie in Italie reed ik in Zuidduitsland op de autobahn en voelde een soort van schudden :? Dacht nog dat de de dakkoffer die ik erop had zitten zijwind pakte.

Maar de R45 idt begon ook in te houden en vreselijk te roeten!

Heel apart,.. noodgedwongen de volgende 20 km tot de volgende afslag rustig 100 pu. gereden. Daar gestopt bij een groot "Autohof" met tankstation. Motorkap open ,..zag het meteen,..de dikke rubberen slang was totaal gescheurd over een cm of 12. Dacht al,..hoe gaan we dit fixxen,...had al een metalen regenpijpje van een diameter van 60mm gevonden. Dit er in gefrot,....maar toen had ik nog twee slangeklemmen nodig,....zaterdagmiddag,.....tuningshop op dat industrieterrein,....maar dicht. In de Shellshop kon ik alleen ty-rips vinden,..

Maar jaren terug had mijn vrouw een doorlopende reisverzekering afgesloten met autohulp.

Gebeld naar die alarmcentrale,...batterij van telefoon bijna leeg natuurlijk,..bliep, bliep,..maar goed.

Na een 45 minuten terug gebeld door de garagehouder in Duitsland (assistence) Was is kaputt,.....ah ,..die Turboslaug isst gerissen!!

Ah,..oke,..35 minuten bin ich da!

Hij kwam, pakte een RVS pijpje, twee stevige rvs-klemmen en 15 minuten later reed ik weer.

Goed mee thuisgekomen en na twee dagen zat er weer een nieuwe op (70 euro en zelf gedaan)

Rovertje loopt veel beter,..de nieuwe slang is veel stugger en de turbo komt veel eerder en harder in.

Ben weer blij!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

geluk bij een ongeluk dus!!
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
ijzervreter

Dutch schreef:geluk bij een ongeluk dus!!
Baalde ook het meest dat ik hem zelf niet kon maken,..het was zo simpel.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Een gescheurde slang, ff demonteren, 10x gaffertape eromheen weer monteren toch?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ijzervreter

118GTR schreef:Een gescheurde slang, ff demonteren, 10x gaffertape eromheen weer monteren toch?
Moest nog 800km rijden,...wilde het niet wagen!
Plaats reactie