
Maar de R45 idt begon ook in te houden en vreselijk te roeten!
Heel apart,.. noodgedwongen de volgende 20 km tot de volgende afslag rustig 100 pu. gereden. Daar gestopt bij een groot "Autohof" met tankstation. Motorkap open ,..zag het meteen,..de dikke rubberen slang was totaal gescheurd over een cm of 12. Dacht al,..hoe gaan we dit fixxen,...had al een metalen regenpijpje van een diameter van 60mm gevonden. Dit er in gefrot,....maar toen had ik nog twee slangeklemmen nodig,....zaterdagmiddag,.....tuningshop op dat industrieterrein,....maar dicht. In de Shellshop kon ik alleen ty-rips vinden,..
Maar jaren terug had mijn vrouw een doorlopende reisverzekering afgesloten met autohulp.
Gebeld naar die alarmcentrale,...batterij van telefoon bijna leeg natuurlijk,..bliep, bliep,..maar goed.
Na een 45 minuten terug gebeld door de garagehouder in Duitsland (assistence) Was is kaputt,.....ah ,..die Turboslaug isst gerissen!!
Ah,..oke,..35 minuten bin ich da!
Hij kwam, pakte een RVS pijpje, twee stevige rvs-klemmen en 15 minuten later reed ik weer.
Goed mee thuisgekomen en na twee dagen zat er weer een nieuwe op (70 euro en zelf gedaan)
Rovertje loopt veel beter,..de nieuwe slang is veel stugger en de turbo komt veel eerder en harder in.
Ben weer blij!