beginnende roestplekken!
beginnende roestplekken!
vandaag even wezen knutselen aan me auto. nou jah niet echt knutselen. ik ging vandaag mijn auto even inspecteren op wat roest plekken.
Ik heb enkele roestplekken gezien bij mijn rover BRM, met name dichtbij het dak. Waar de rubbers zitten op het dak, ik heb die rubbers eraf gehaald, en zag aan de bestuurderskant , in de goot, waar de rubber zeg maar in zit, toen ik deze weghaalde zag ik roestvorming. Even wat geprobeerd met de schroevendraaier weg te krabben, maar onststond een klein gaatje. dus ik denk dat ik dit maar een proffesioneel moet laten lassen, tegelijk bij mijn achterklep. of heeft iemand een ander adres waar ik mijn beginnende kleine roestplekken mooi kan laten wegwerken? of enig idee hoe ik het maybe zelf kan doen? ik heb gehoord dat lassen de beste oplossing is, dan ben je er zeker van dat de roest niet terug komt. klopt dit?
Ik heb enkele roestplekken gezien bij mijn rover BRM, met name dichtbij het dak. Waar de rubbers zitten op het dak, ik heb die rubbers eraf gehaald, en zag aan de bestuurderskant , in de goot, waar de rubber zeg maar in zit, toen ik deze weghaalde zag ik roestvorming. Even wat geprobeerd met de schroevendraaier weg te krabben, maar onststond een klein gaatje. dus ik denk dat ik dit maar een proffesioneel moet laten lassen, tegelijk bij mijn achterklep. of heeft iemand een ander adres waar ik mijn beginnende kleine roestplekken mooi kan laten wegwerken? of enig idee hoe ik het maybe zelf kan doen? ik heb gehoord dat lassen de beste oplossing is, dan ben je er zeker van dat de roest niet terug komt. klopt dit?
pyara_pappoe schreef:dus de roestgaatjes laten dicht lassen is de enige permanente en beste oplossing?

omdat daar al speldeprikjes roest zitten die je bijna niet ziet.
eenmaal bloot aan de buitenlucht kunnen die speldeprikjes later uitgoeien tot weer nieuwe roestplekken.
tenminste dat is onze ervaring

vooral achter het voorraam had ik er last van.
toen de voorruit vernieuwd moest worden heb ik dit direkt laten doen en koste mij 150 euro zonder rekening.
ook achter bij de wielkuip is dit gedaan
dit was verzekeringswerk ,dus daar weet ik geen prijs van
ze hebben het alleen een paar keer opnieuw moeten doen
eerst dus alleen kleine stukjes gelast{roest kwam terug}
2e keer groot stuk ingelast {roest kwam niet terug , maar te donker gespoten}
3e keer de goede kleur {nu na 3/4 jaar nog geen roest}
dus ik zou zeggen bel eens rond in den haag en vraag of ze zonder rekening willen werken
oke. nou bedankt voor het uitleggen. Nu nog een andere vraag. ik las op internet dat het bedrijf Jan van Egmond carroseriepreventie ( http://www.antiroest.nl/welkom) de gehele auto roest bestendig behandeld.
Ik heb eens rondgebeld en het kost voor de rover 200 rond de 1250 euro om de auto aan de onderkant ( dus de bodem ) en draagbalken etc.... een anti roestbehandeling te geven. Aangezien dit vrij prijzig is wil ik jullie vragen is dit nodig en verstandig om te laten doen? ik heb een rover 200 brm en dat is toch een unieke auto en wil deze zo lang mogelijk echt goed houden....
denken jullie dat het dan waard is om 1250 euro erin te steken, of is dit kant en klare onzin, en is de rover al vanuit fabriek goed behandeld tegen roest aan de onderkant ( bodem ), etc....
graag hoor ik van jullie.....
Ik heb eens rondgebeld en het kost voor de rover 200 rond de 1250 euro om de auto aan de onderkant ( dus de bodem ) en draagbalken etc.... een anti roestbehandeling te geven. Aangezien dit vrij prijzig is wil ik jullie vragen is dit nodig en verstandig om te laten doen? ik heb een rover 200 brm en dat is toch een unieke auto en wil deze zo lang mogelijk echt goed houden....
denken jullie dat het dan waard is om 1250 euro erin te steken, of is dit kant en klare onzin, en is de rover al vanuit fabriek goed behandeld tegen roest aan de onderkant ( bodem ), etc....
graag hoor ik van jullie.....