kofferbak.achterklep verwijderen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
pyara_pappoe

kofferbak.achterklep verwijderen

Bericht door pyara_pappoe »

hallo mensen,

ik heb een vraag. ik moet mijn achterklep/kofferbak klep verwijderen. dit om wat kleine beginnende roesplekjes te behandelen. hoe moet ik de achterklep verwijderen. En dan bedoel ik met name de bedrading die in de achterklep zit....? ik heb de rubbertjes losgemaakt om te kijken hoe die bedrading loopt, en dacht misschien vind ik er een stekkertje, maar dat heb ik niet kunnen vinden. ER MOET TOCH EEN MANIER ZIJN OM DE BEDRADING ZONDER TEVEEL MOEITE LOS TE KRIJGEN? IK BEDOEL ALS DE ACHTERKLEP VERVANGEN MOET WORDEN moet het toch ook makkelijk kunnen.....

kan iemand me hiermee helpen hoe ik die bedrading veilig los kan krijgen, zodat ik het ook makkelijk weer kan aansluiten. en zitten er soms stekkertjes ergens? of loopt de bedrading door een goot ofzo? waar ik eventueel bij kan komen?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Er zitten wel degelijk stekkertjes, maar de kans is groot dat die ter hoogte van de bumper zitten, dus eerst door de c-stijl naar beneden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
pyara_pappoe

uhhh wat bedoel je door de c-stijl naar beneden? of kan ik het beste me achterbumper erafhalen zou ik er dan bij kunnen?? ik heb een rover BRM (rover 200 ) ?
Jarno

Bericht door Jarno »

bij mijn vorige rover 200 moest ik de plastic aan de binnekant van het kofferdeksel eraf halen.
daar kan je alle stekkertjes afkoppelen en dan kan je alles door dat gat trekken waar dat rubbertje zit, of zat (want dat kwam bij mij altijd los).
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De c-stijl is de c-stijl, Het dak wordt omhoog gehouden door de stijlen, de voorruit zit tussen de A-stijlen, dan heb je de B-style en de C-stijlen. Een Station/touring heeft ook nog D-stylen.

Door die C-stijl loopt de bedrading naar benenden en daar zitten waarschijnlijk de stekkers.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
pyara_pappoe

jaro bedoel je dan de plastick aan de linker en rechter kant van de binnen klep? ik ga dat dan morgen even nakijken... moet ik verder nog op andere dingen letten als ik me klep eraf haal ? zoals allignemt ofzo zag ik in de handleiding....?

ik ga het morgen ofzo even proberen..

nog bedankt voor de hulp.
Jarno

Bericht door Jarno »

pyara_pappoe schreef:jaro bedoel je dan de plastick aan de linker en rechter kant van de binnen klep? ik ga dat dan morgen even nakijken... moet ik verder nog op andere dingen letten als ik me klep eraf haal ? zoals allignemt ofzo zag ik in de handleiding....?

ik ga het morgen ofzo even proberen..

nog bedankt voor de hulp.
euh, heel mijn kofferklep vanbinnen is in plastic. Die is vastgemaakt met klipjes, dus je moet voorzichtig loswringen zodat er niets afbreekt.
Ik heb dat moeten losmaken voor mijn kabels te herleggen en nieuwe ruitenwissermotor te steken.

dus ik bedoel dat stuk waar die handvaten zitten om je koffer langs binnen toe te trekken
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

NEEEEE, wat zeg ik nou net!!!

de C-style houd het dak omhoog, en aangezien de achterklep daar dus niet mee te maken heeft.................

De bekleding aan de binnenkant van de kofferbak is waar je moet zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

bam
MG-R Core

Bericht door bam »

118GTR schreef:NEEEEE, wat zeg ik nou net!!!

de C-style houd het dak omhoog, en aangezien de achterklep daar dus niet mee te maken heeft.................

Inderdaad haal niets los in je klep want voor je het weett krijg je het niet terug.
Je zit ook met je ruitensproeierslang.
Dus loshalen in de auto is de beste optie.

Mocht je toch willen loshalen in je klep trek dan een touwtje in je klep als je de bedrading en slang terugtrekt dit om ze weer terug op hun plaats te kunnen trekken.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Jarno

Bericht door Jarno »

118GTR schreef:NEEEEE, wat zeg ik nou net!!!

dat zeg ik toch ook!
pyara_pappoe

oke maar u een tweede vraag. ik heb dus wat roestplekjes zodanig, dat er wat kleine gaatjes zijn 2. hoe kan ik dit het beste bewerken? moet ik dit vullen?? en dan schuren etc...? of moet ik dit laten lassen en dan de andere handelingen verrichte.

heeft iemand hier exact advies voor me hoe ik dit kleine roest gaatjes mooi kan verwijderen. ze zitten bij mij presies tussen de gleuf tussen het dak en de achterklep bovenin, zeg maar bij de spoiler, en het dak, de gleuf die daattussen zit. dit gebied schijnt heel erg gevoellig te zijn voor roest bij de rover 200 klopt dit?
Jarno

Bericht door Jarno »

pyara_pappoe schreef:oke maar u een tweede vraag. ik heb dus wat roestplekjes zodanig, dat er wat kleine gaatjes zijn 2. hoe kan ik dit het beste bewerken? moet ik dit vullen?? en dan schuren etc...? of moet ik dit laten lassen en dan de andere handelingen verrichte.

heeft iemand hier exact advies voor me hoe ik dit kleine roest gaatjes mooi kan verwijderen. ze zitten bij mij presies tussen de gleuf tussen het dak en de achterklep bovenin, zeg maar bij de spoiler, en het dak, de gleuf die daattussen zit. dit gebied schijnt heel erg gevoellig te zijn voor roest bij de rover 200 klopt dit?
ja, mijn rover 200 had daar ook wat roest maar nog geen gaatjes.
Ik heb daar gewoon roestomzetters opgedaan en that's it.

Gaatje weet ik niet goed, als je het goed wil doen de roest eruit slijpen en een nieuw stuk erin lassen, maar da's ook de duurste oplossing natuurlijk.
pyara_pappoe

tja dat moet dus gebeuren. kost me rond de 150 euro!!! maar ja die man zei dat het dan echt goed gaat zijn, en de roest niet terug komt. als ik andere oplossingen zou gaan gebruiken, dan zou de roest weer terugkomen..... echt een kutplek. maar ik heb net gekeken naar mijn kofferbak!! ik kan dus echt de stekkers niet vinden. !!! rest er niks anders dan de draden doorknippen? ik wil dat namelijk echt voorkomen.

is er echt geen andere manier om me achterklep eraf te halen!! snap ook niet waarom ze het van fariek uit zo rot hebben gemaakt die achterklep!
pyara_pappoe

nou vandaag even wesen knutselen aan me auto. de draden en stekkers zitten inderdaad achter de plastick klep waar de handvat ook zit om de achterklep open te maken. zal komende week deze draden even eruit halen.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Niet om het een of ander maar waarom open je voor elk ffing wissewasje een nieuw topic?

Dit had je toch al gevraagd? zie: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=11592
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Jarno

Bericht door Jarno »

pyara_pappoe schreef:nou vandaag even wesen knutselen aan me auto. de draden en stekkers zitten inderdaad achter de plastick klep waar de handvat ook zit om de achterklep open te maken. zal komende week deze draden even eruit halen.
like i said :D
Plaats reactie